2014-12-15, 14:34
Medlem
Reevess avatar
Allt annat än okej. Hoppas på kraftiga påföljder.
Citera
2014-12-15, 14:34
Medlem
extremt barnsligt av henne, men vad kan man begära av vänstern och mp

kanske lite barnsligt av söder o rätta henne också

Suck över svensk politik och svensk riksdag...vuxna barn
Citera
2014-12-15, 14:35
Avslutad
Detta är bara pinsamt gjort av henne. En liten trotsig tonåring beter hon sig som. Tror faktiskt att de flesta vet att hon inte gillar Sverigedemokraterna vilket hon absolut får göra, vi lever i en demokrati.

Detta vinner SD sympatisier på av gemene man som tycker hon är löjlig.
Citera
2014-12-15, 14:35
Medlem
MsPa1nTs avatar
Bra sätt att få ryggdunkar från sina egna 5% men att samtidigt utmana andra människor till att se henne och hennes parti som oseriöst.
Citera
2014-12-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Men du förstår väl vilka skriverier det hade blivit? SD kan inte göra såna saker, även om de har reglementet bakom sig så hade det blivit ännu ett drev från massmedia.

För 30 år sedan slänge dåvarande talmannen Ingemund Bengtsson (S) ut riksdagsledamöter från kammaren som exempelvis inte hade kavaj och slips. Bengtsson var van med hårda bandage i den arbetarrörelse som han växt upp med. Först när MP kom in i riksdagen 1988 mjukades reglerna upp lite och slips var inte längre nödvändigt.

Idag sitter ledamöterna i kammaren i vardagskläder och dricker latte i pappmuggar. Det är en förflackning som förre talmannen Per Westerberg (M) lät genomföra. Och när Dinamarca bar en t-shirt med politiskt tryck i kammaren så reagerade inte Westerberg.
Citera
2014-12-15, 14:38
Bannlyst
Ett tarvligt och barnsligt beteende utan tillstymmelse till en kultivering man borde kunna förvänta och kräva.
Hon/hen värvar helt klart nya Sd-anhängare.
13.00 c:a
http://www.svtplay.se/video/2541277/svt-forum
Citera
2014-12-15, 14:38
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
För 30 år sedan slänge dåvarande talmannen Ingemund Bengtsson (S) ut riksdagsledamöter från kammaren som exempelvis inte hade kavaj och slips. Bengtsson var van med hårda bandage i den arbetarrörelse som han växt upp med. Först när MP kom in i riksdagen 1988 mjukades reglerna upp lite och slips var inte längre nödvändigt.

Idag sitter ledamöterna i kammaren i vardagskläder och dricker latte i pappmuggar. Det är en förflackning som förre talmannen Per Westerberg (M) lät genomföra. Och när Dinamarca bar en t-shirt med politiskt tryck i kammaren så reagerade inte Westerberg.

Vilken dekandens som har skett...
Citera
2014-12-15, 14:40
Medlem
Golonkas avatar
Jag såg inslaget... Helt otroligt vilken låg nivå Dinamarca rör sig på. Hon har en mobbares drivkrafter och beteende. Kolla flinet när hon får klämma in det där hon så länge tänkt igenom och gottat sig åt. Hon peggar, Söder går i fällan och Dinamarca har vunnit. Vad Söder skulle gjort, var att avbryta Dinamarcas anförande och hänvisa hennes ner i bänken eller ut ur salen. Så här beter man sig icke!
Citera
2014-12-15, 14:40
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Den antidemokratiske och antisemitiske Dinamarca borde såklart bli avstängd från riksdagen efter sitt tilltag.
En mandatperiod skulle vara lagom så länge som hon ber Söder om ursäkt.

Jag tycker hon borde be svenska folket om ursäkt. Vi skall kunna lita på dem som våra ledare de är.Med sådana här fjantiga jävla saker de pysslar med som är rena jävla rena sandlådan, så smular de delvis sönder förtroendet för hela vår "demokratiska" politik som vi har här i landet.
Citera
2014-12-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waggazee
det lär dom säkert göra. I positiva ordalag troligtvis.

Dimarca står upp mot rasismen i kammaren
Nu går det att läsa om det i metro: http://www.metro.se/nyheter/rossana-dinamarca-vagrade-tilltala-bjorn-soder-i-kammaren-du-ar-inte-min-talman/EVHnlo!wKnYhYblxqDQ/

Istället för att lyfta hennes olämpliga agerande skriver de om vad Björn Söder har sagt och fått kritik för tidigare.
Citera
2014-12-15, 14:42
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Nu går det att läsa om det i metro: http://www.metro.se/nyheter/rossana-dinamarca-vagrade-tilltala-bjorn-soder-i-kammaren-du-ar-inte-min-talman/EVHnlo!wKnYhYblxqDQ/

Istället för att lyfta hennes olämpliga agerande skriver de om vad Björn Söder har sagt och fått kritik för tidigare.
"Hans rasistiska uttalande skämmer ut riksdagen och Sverige. Dags att avgå som talman."
Ja visst, vad är det Björn Söder gjort som är rasistiskt? Och nu menar jag inte rasism enligt de nya reglerna, utan jag menar efter typisk ordboksbeskrivning.
Citera
2014-12-15, 14:44
Medlem
TyroneGices avatar
Jag kommer bara in i en live-sändning när jag ska se klippet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in