2014-12-16, 06:21
Medlem
MrSkargards avatar
Klockan 06.53 så kommer Björn Söder debattera mot Jonas Sjöstedt i Gomorron Sverige. Debatten kommer handla om Sjöstedts chilenska partikamrats beteende i riksdagen och Orrenius artikel.
Citera
2014-12-16, 06:30
Medlem
stom72s avatar
http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/tutti/sd_zionit.htm

Radioislam berör Björn Söder m.fl...
Citera
2014-12-16, 06:40
Medlem
Mr Bs avatar
Onekligen en intressant debatt, där det råder mycket olika åsikter om vilket denna tråden belyser. Tyvärr råder det åsiktsförtryck i Sverige och saker och ting ska inte diskuteras utan obekväma frågor ska censureras. Söder ska stå på sig samt i fortsättningen vara försiktig med uttalanden speciellt i en sådan här komplex fråga.
Citera
2014-12-16, 06:42
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Vad är problemet? Uppenbarligen är det inte så smidigt av herr talman att stoppa in pinnen i getingboet. Men never the less så nämner han två etniciteter, judar och samer, som annars är mästare på att utmåla sig själva som unika, både i kulturv och ras. När de väl för ett erkännande ska de alltså istället spela dumma och kränkta? Vill ni inte vara judar och samer längre? Man vill visst både ha kakan och äta kakan.

Om man vänder på frågan: vad skulle hända om jag från ingenstans börjde kalla mig för Jude eller Same? Jag skulle både bli dumförklarade och vägrad inträde i de bådas socialas sfär. Såvida min mor inte är judinna så är och förblir jag Gojim i judarnas ögon.

Återigen, herr talman bör hålla sin trut stängd, återigen så anser sig samer och judar vara mest unika i världen, näst efter kurder.
Citera
2014-12-16, 06:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Klockan 06.53 så kommer Björn Söder debattera mot Jonas Sjöstedt i Gomorron Sverige. Debatten kommer handla om Sjöstedts chilenska partikamrats beteende i riksdagen och Orrenius artikel.

Lägger till länk

http://www.svt.se/gomorron-sverige/se-program/gomorron-sverige-gomorron-sverige-6?autostart=true

Ska bli mycket intressant!
Citera
2014-12-16, 06:54
Medlem
Låter som att Sjöstedt ska börja gråta.
Citera
2014-12-16, 06:57
Medlem
Embas avatar
Björn Söder har verkligen en högerextrem aura! Nästan lika obehaglig som Johnny Skalin.
Citera
2014-12-16, 06:58
Medlem
Om Björn Söder hade två hjärnceller skulle han säga, när de frågar om han har ett problem med att samer har sameting osv;

"Nej, det är en unik kultur som bör bevaras"

Men, men....

Edit: Sjöstedt ger honom flera öppningar men Söder snurrar in sig i för långa resonemang för morgonsoffan... Oh lord....
Senast redigerad av hanochintejag 2014-12-16 kl. 07:00.
Citera
2014-12-16, 07:00
Medlem
Ju mera idioten Söder pladdrar ju mer angreppsytor ger han motståndarna.
Sätt fanskapet i karantän tills valet är över.
Citera
2014-12-16, 07:00
Medlem
nero1s avatar
Fan vad Söder snärjer in sig i onödan. Jag förstår inte ens varför han skall ge sig in i det här träsket som rör "nationella minoriteter" etc. Sverige överlag är inte moget för ett sånt resonemang ännu.

Det är bättre han håller käft eller håller sig till invandringsfrågor som kan befästas med fakta. Han har alldeles för dålig fingertoppskänsla för att ge sig in i kvasifilosofiska frågor som han borde veta att etablissemanget kommer att hugga på likt en flock hyenor.
Citera
2014-12-16, 07:01
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Låter som att Sjöstedt ska börja gråta.

Han låter ju alltid gråtfärdig.. Obehaglig och labil mupp
Citera
2014-12-16, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Björn redogjorde bra för det han hade sagt samt inte sagt.

Jonas redogjorde att jude-DNs rubrik var korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in