Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-15, 21:09
Medlem
Hej!
Har precis fått veta att min pojkvän är gift med en annan kvinna bakom min rygg.
Har letat efter bevis vem kvinnan är, men helt utan resultat. Har dock min pojkväns fullständiga personnummer, så jag skulle väl kunna ringa skatteverket för att få reda på fruns namn? Men hur ska jag gå tillväga?

All hjälp uppskattas!!
Citera
2014-12-15, 21:11
Medlem
Pappersvargens avatar
Antingen ringer du skatteverket och frågar vem vederbörande är gift med, eller så kan du kolla själv via till exempel Ratsit.
Citera
2014-12-15, 21:14
Medlem
rumpgass avatar
Skulle tro att det räcker att ringa växeln på skatteverket och berätta det som du skrev här så kopplar dom dig vidare.
Obs: Du glömmer väl inte att dumpa fanskapet efter att du lagt på luren.
Lycka till..
Citera
2014-12-15, 21:15
Medlem
NovaOculuss avatar
Allt du behöver finns i en kreditupplysning enligt ratsit.
Citera
2014-12-15, 21:16
Medlem
Sök upp honom på Ratsit.se.

När du hittat honom där så finns det en funktion för att visa alla på samma adress.

Du behöver inte registrera dig på Ratsit för detta.

Det förutsätter förstås att han bor tillsammans med sin fru på samma adress.
Citera
2014-12-15, 21:19
Medlem
Ubergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missbabe123
Hej!
Har precis fått veta att min pojkvän är gift med en annan kvinna bakom min rygg.
Har letat efter bevis vem kvinnan är, men helt utan resultat. Har dock min pojkväns fullständiga personnummer, så jag skulle väl kunna ringa skatteverket för att få reda på fruns namn? Men hur ska jag gå tillväga?

All hjälp uppskattas!!

Jag skulle precis skriva Ratsit.se men det var redan gjort av Pappersvargen.. Är du inte medlem så får du gå på namn och adress, där kommer upp en ruta till höger om namnrutan där det står sök på adressen där du kan klicka på personer så får du upp alla på den adressen..
Citera
2014-12-15, 21:20
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Hej!

All hjälp uppskattas!!

De andra gör det onödigt komplicerat.

Skaffa konto på upplysning.se (gratis!)

Knacka in snubbens personnr, inkl fyra sista.

Nu kommer du se hans adress etc. Längst ner i rutan finns en länk "Sök efter personer på samma adress". Klicka.

Det är rimligt att anta att människan bor med sin fru. Right?

Skulle det vara så att de bor i hyres- eller bostadsrätt så får du upp även de som bor i andra lägenheter i huset. Då kan du genom att kolla efter vem som bor i samma lägenhetsnummer sluta dig till vem som är hans fru.

Varför vet jag detta? Ja, inte för att snoka på folk i alla fall... upplysning.se är grymt användbart på mitt arbete.
Citera
2014-12-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Allt du behöver finns i en kreditupplysning enligt ratsit.
Vilket kostar pengar och dessutom blir personen ifråga informerad om vem som har begärt kreditupplysningen. Dessutom måste man ha ett legitimt behov av en kreditupplysning. Något som knappast är aktuellt i det här fallet.
Citera
2014-12-15, 21:47
Medlem
AlexMHs avatar
Kan också rekommendera upplysning.se.

Men för att slippa eventuella detektivarbeten så beställer du ett personbevis från skatteverket. Kostnadsfritt och går väldigt snabbt. Du får då fram om personen är gift och med vem i sådana fall.
Citera
2014-12-15, 22:19
Medlem
Har kollat ratsit och har nu hittat henne!!! Tack för hjälpen allihopa, och ja självfallet har jag dumpat honom. Sårad är jag dock, men det är bara att bita ihop.
Citera
2014-12-15, 22:40
Medlem
Citat:
Har kollat ratsit och har nu hittat henne!!! Tack för hjälpen allihopa, och ja självfallet har jag dumpat honom. Sårad är jag dock, men det är bara att bita ihop.

Ska du berätta för hans fru?
Hur tänker du lägga upp det i så fall?

Lycka till!
Citera
2014-12-16, 01:41
Medlem
Shoffens avatar
Citat:
Hej!

All hjälp uppskattas!!

Förstår hur du känner, men förstår inte hur han kan gå bakom din rygg, det är ju fruns rygg han har gått bakom? Om han inte gifte sig med henne efter att ni träffades.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in