2014-12-15, 17:14
Medlem
Romang67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Så länge han inte ser henne som svensk har jag inga som helst problem med att hon inte ser honom som sin talman.

Av den stora majoriteten av ledamöterna ja

Hur många var det som röstade för att han skulle bli talman? En sjundedel?

Jag skulle dra det en nivå till och hävda att hon dissade Söder på så vis att han inte skulle vara en del av nationen. Men jag kan hålla med dig om att det är en retorisk poäng.
Se mitt svar till hvita.nhegrer ovanför.
Då har hon inte i riksdagen att göra. Så simpelt är det.
Citera
2014-12-15, 17:15
Bannlyst
Det mest skrämmande i detta är att Rossana Dinamarca är rasfrämling och tillåts sitta i Sverige högsta beslutsfattande församling.
Citera
2014-12-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Så meningen "Du är inte min talman." är enligt dig förolämpande? Måste säga att jag alltid har tyckt att uttrycket "offerkoftan" alltid har varit trams, men börjar verkligen förstå vad vänstern menar.

Ja det är förolämpande ELLER så har hon misstagit den svenska riksdagen för den chilenska motsvarigheten och helt enkelt bara hamnat fel. Antar att hon sitter på planet hem nu efter det lilla misstaget?

Att du inte förstår hur saker och ting är ett bevis på att du även är vänster.
Citera
2014-12-15, 17:17
Medlem
Romang67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Vad tror ni hade hänt om någon ifrån SD sagt samma sak till en talman?
Tror ni aftonbladet osv krävt avgång då eller?
(Skulle media göra skillnad på det tror ni?)
Det är irrelevant vem som beter sig på det sättet. Anser man inte att talmannen ska lyssnas på och respekteras så kan man packa upp och försvinna från riksdagen.

Jag misstänker att media hade skrivit mer om det om det inte hade riktats mot en person som även är riksdagsledamot för SD, ja.
Citera
2014-12-15, 17:17
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romang67
Så du förstår verkligen inte varför det är negativt att Dinamarca anser sig stå över Söder i hans roll som talman? Att Dinamarca anser att hon inte behöver lyssna på personen som innehar Sveriges näst högsta embete, bara för att hon inte delar Söders åsikter i hans roll som riksdagsledamot?

Förstår du verkligen vad talmannens roll är?

Det du inte begriper är att Söder tar sig rätten att betrakta Dinamarca som ickesvensk hon är enligt honom medlem av någon annan nation; Chilensk, latinsk, indiansk eller något annat. Vet inte riktigt hur han definierar nationstillhörighet.

Uppenbarligen har inte Söder förstått talmansrollen när han dömmer ut riksdagsledamöter och väljare som icke-svenskar
Citera
2014-12-15, 17:18
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Så länge han inte ser henne som svensk har jag inga som helst problem med att hon inte ser honom som sin talman.

Isåfall bör hon lämna riksdan.
Citera
2014-12-15, 17:19
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Detta måste vara andra gången som rossana har PMS i Riksdagen. Talmannen bör kunna be vakter slänga ut hon på gatan så att dom andra kan fortsätta. Visar hon ingen respekt för andra behöver inte vi visa henna det heller. Allas lika finns visst inte för hon.
Eller så hade hon mens och då borde hon, enligt islam, ha suttit i ett annat rum.

Hon är hur som helst en väldigt läskig människa men det är de flesta kommunister.
Citera
Medlem
Citat:

Om blattar inte respekterar svenskar behöver vi inte bry oss om deras rättigheter i Sverige?
Citera
Medlem
AuJjas avatar
Revolutionärt!

Rossana Dinamarca står på barrikaderna och "kämpar för folket"...
Citera
2014-12-15, 17:20
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Uppenbarligen har inte Söder förstått talmansrollen när han dömmer ut riksdagsledamöter och väljare som icke-svenskar
Har Söder i egenskap av talman dömt ut nån som icke-svensk?
Citera
Bannlyst
Citat:

Rosanna Dimarca ma vara svensk medborgare men etnisk svensk blir hon aldrig
For ovrigt finns en hygglig chans att V aker ur riksdagen den 22 mars 2015
I en del opinionsundersokningar har de hamnat farligt nara riksdagssparren. I en undersokning 4,2% t.ex.

Sverigedemokraterna hamnar pa 17,7 samt 17,5% bland de institut som tidigare varit narmast SD:s valresultat.

Sa vad sager ni nu "vanstertomtar"

Sverigedemokraterna har 3 ganger sa manga valjare som Vansterpartiet
Jag haller tummarna for att "Ostermalms-Jonas" aker ur riksdagen 22mars
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Varför kan inte V sätta tyglar på sina radikalaste politiker?

Det är vid såna här barnsliga handlingar som jag börjar överväga om jag antingen ska gå över till S trots att de idag är ett blott parti eller om jag ska aktivt ge mig in i leken då de klart och tydligt verkar ha problem med sina politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in