2014-12-15, 13:37
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Konstigt att det inte står mytoman i alla hennes papper. Eller det kanske är något hon själv klippt bort...

Man skriver sällan sådant i klartext då patienten har rätt att ta del av all papper.

Skaffa Chrome. Går fin-fint att läsa PDF-filer i den.
Citera
2014-12-15, 14:37
Medlem
Kardnialvokals avatar
Herre min gud. Känner hur skitstormen blåser nu. Frågan är bara vad som blir B:s nästa steg för nu är ju ALLTING blottlagt på något sätt så frågan är hur hon kommer försöka ta sig ur detta. Dessutom inser jag efter vad som framkommit om Andreas de senaste dagarna att han är precis lika sinnessjuk som B. Jag trodde ändå det var någon slags voice of reason i honom som kunde driva henne åt rätt håll och bromsa hennes impulser men det är ju uppenbart att de snarare eldar på varandras destruktivitet.
Citera
2014-12-15, 15:22
Medlem
William Hainess avatar
Det hemska som jag har läst hittills (är på sidan 30 - måste ta pauser hela tiden) är att hon verkar använt sin lillebror som ursäkt för hennes agerande. Annars så skulle hon inte "orkat" vara en storasyster.

Och jag tror ärligt talat inte Berny kommer reagera nämnvärt på att dokumenten blivit publicerade. Hon har gjort sin snea tolkning av dom redan. Det här är BEVISMATERIAL i hennes huvud.
Citera
2014-12-15, 15:58
Medlem
Gafflens avatar
Jag kollade lite på A's facebook här om dagen och för ett drygt år sedan befann han sig i tingsrätten.
Är det någon som har en aning om vad han kanske gjort där?
Citera
2014-12-15, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag kollade lite på A's facebook här om dagen och för ett drygt år sedan befann han sig i tingsrätten.
Är det någon som har en aning om vad han kanske gjort där?
Han är inte med på lexbase, men vet att de saknar domar. Han kan ju ha vittnat eller blivit friad, då dyker inte domarna upp på lexbase.

Vet du vilken tingsrätt det var?
Citera
2014-12-15, 16:25
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Han är inte med på lexbase, men vet att de saknar domar. Han kan ju ha vittnat eller blivit friad, då dyker inte domarna upp på lexbase.

Vet du vilken tingsrätt det var?

Malmö tingsrätt var det. Han skrev 11/10 2013 att han vann.

För övrigt skaffade han katter med exet för ganska exakt ett år sen. Kör han exakt samma mönster med alla sina offer? Skönhetsgrejer och kaffemaskiner i present, förlovningar, katter, barn...

Snubblade förresten över det här inlägget när jag letade efter det där med tingsrätten här i tråden. "Förlovningen ligger säkert inte långt bort och det skulle inte förvåna mig om hon får för sig att hon vill ha sitt unika, speciella, kärleksbarn." Åååh, Berny, du är så charmigt förutsägbar och lätt att läsa.
Citera
2014-12-15, 16:48
Avslutad
Tänkte på hur ofta R*nvi nämns i dokumenten. Har de någon kontakt idag? Har hon någon blogg?
Citera
2014-12-15, 16:57
Medlem
"Ytterligare ett skäl, som hon säger är den egentliga orsaken till att hon egentligen har svårt att våga gå ut, är att den person som tidigt utsatte henne för sexuella övergrepp, numera bor i Haninge. B uttrycker önskemål om en bostad i Stockholms innerstad."

assåååå frustade och skrattade rakt ut över denna helt befängda delen. typ alla kvinnor jag känner har varit med om nån typ av övergrepp, ofta är den som utför övergreppen någon som står en nära eller iaf i ens bekanskapskrets, sååå alla som varit med om det borde få chansen att flytta in till stan eller va?!

varför inte bara ge henne fin billig lägenhet i Märsta, helt motsatt håll från Haninge.
Nej just d Berny gick på Synthklubbar vid Slussen och var så jävla lat att hon inte ville ta pendel hem. asså hon är ju helt jävla dum i huvudet, samma nu med LLS-boende "en stor lägenhet mitt i City" snark Berny du är sämst och allt du rör vid blir till bajs.
Citera
2014-12-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Tänkte på hur ofta R*nvi nämns i dokumenten. Har de någon kontakt idag? Har hon någon blogg?

R*anvi finns enbart på instagram och facebook vad jag vet. Hon heter Interruptedstories på insta, låst profil. Hon bor i Farsta, har ett barn och vad jag uppfattar det som enbart kontakt med Elisa.
Citera
2014-12-15, 18:02
Medlem
Denosynliges avatar
Så när kommer boken?
Det börjar ju dra ihop sig nu.
Citera
2014-12-15, 18:20
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Så när kommer boken?
Det börjar ju dra ihop sig nu.

Har hon ens ett bokförlag i dagsläget?
Citera
2014-12-15, 18:23
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Man skriver sällan sådant i klartext då patienten har rätt att ta del av all papper.

Skaffa Chrome. Går fin-fint att läsa PDF-filer i den.

Har jobbat tre år på en psyk akut som ssk. En charmig formulering i fall som liknar Bernadette är "det föreligger en påfallande diskrepans mellan pats beskrivning och X beskrivning" utläses som Pat ljuger som en häst travar. Oftast kan dock all psyk personal läsa mellan raderna. Har man många med paranoia och personlighetsstörning så lär man sig att skriva journal så att yrkesverksamma kan utläsa vad som beskrivs utan att skriva "mytoman cry-baby med ett magnifikt uppmärksamhetsbehov."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in