2014-12-15, 16:19
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
Shit, anmärkningsvärt. Total orespekt för demokrati?

Precis, och sd får hela tiden höra "odemokratisk"

Hon hade säkert legat hela natten och tänkt på att hon skulle vara obstinat i talarstolen.
Jag tror till och med Sjöstedt kommer dra henne i örat efter dethär.
Citera
2014-12-15, 16:20
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nej. Man SKALL inleda med Herr/Fru Talman. En som är otroligt noga med det är ordinarie talman Tobias Billström. Han begär att alla ska inleda så, och har ofta fått säga till ledamöter som glömmer bort det.

Alltså gjorde Söder helt rätt, medan kommunisten gjorde bort sig.
Vart står det att alla riksdagsledamöter måste använda den benämningen?
Citera
2014-12-15, 16:21
Medlem
swedishrockers avatar
Det är så jävla tramsigt av vänstern att inte kunna respektera sina politiska motståndare. Liksom snälla du är vuxen skärp dig. Men det ger många gratispoäng till SD.
Citera
2014-12-15, 16:22
Medlem
Romang67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Jag anser att tilltaget var mer än ok. Björn anser att jag med min judiska härkomst inte är svensk. Om vi ska följa SD's spår så har min familj med största sannolikhet betalat mer skatt i det här landet än vad Söder och hela hans släktträd har gjort tillsammans. Nästa val har SD max 6%, sanna mina ord.
http://privat.bahnhof.se/wb492673/index.html

Tillåt mig tvivla.
Citera
2014-12-15, 16:22
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Efter det så fick hon inga repliker på sitt tal, utan talmannen gav direkt ordet till nästa talare pga att hon utmanade talmannen!
Ingen begärde replik?
Citera
2014-12-15, 16:23
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Vart står det att alla riksdagsledamöter måste använda den benämningen?

Vet inte var det står, men har sett ett antal sammankomster i kammaren med Billström som talman, och han säger till på skarpen åt dem som gör fel. Han låter ingen fortsätta innan de sagt Herr talman.
Citera
2014-12-15, 16:24
Medlem
Gullegubbens avatar
http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Talmannen/Talmannens-uppdrag/I-kammaren/

Söder borde ha tagit ifrån henne ordet, vilket ingår i hans uppgifter.
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Alldeles nyss nu på riksdagen.se så vägrade Rossana Dinamarca att säga "Herr talman" till Björn Söder när hon skulle hålla sitt tal. När Björn Söder rättade henne så sa hon "Du är inte min talman!".

Efter det så fick hon inga repliker på sitt tal, utan talmannen gav direkt ordet till nästa talare pga att hon utmanade talmannen!

Det går att se i efterskott på http://www.riksdagen.se/sv/Debatter--beslut/Debatter-och-beslut-om-forslag/Arendedebatter/?did=H201AU1 Klicka på hennes namn, 7:e namnet nerifrån.

Nu undrar jag. Vad är det värsta som kan hända om man bråkar med talmannen? Hur mycket makt har han i riksdagen egentligen?

"Du är inte min riksdagsledamot, Rossana Dinamarca!"

Så där kan man förstås hålla på om man vill. Men det blir dels ett rätt besvärligt arbetssätt i kammaren, del ett i grunden ifrågasättande av parlamentariska fundamenta.

Enklast är förstås att rösta bort kommuisterna i mars, så är denna typ av problem lösta.
Citera
Medlem
johanjosefssons avatar
Hon har alltid betett sig som en 3-åring. Det är såhär vänsterpack agerar, är det inte bara bra att de visar sitt riktiga jag så vi enkelt kan pinpointa dom?
Citera
2014-12-15, 16:25
Medlem
longbow4ys avatar
Härligt sammanträffande att Kommunisten Dinamarca (Jo hon kallar sig själv för kommunist) inte respekterar Sveriges riksdags talman.

Samma dag sände P1 en svidande kritik mot kommunister:

Citat:
Veteranen Kjell Albin Abrahamsons bok där han ifrågasätter svenska kommunister har fått många olika reaktioner i Sverige. Han refererar och kommenterar både beröm och kritik
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/475074?programid=503

Mycket hörvärt.

Dinamarca har skitit i det blågula skåpet.
Citera
2014-12-15, 16:26
Medlem
AmadeusKriegs avatar
En uppenbar fälla gillrad av Rosanna som Söder gick rätt i. Men han höll väl masken efter hennes punchline som också den var väl planerad.

Larvigt av Dinamarca,
osmidigt av Söder, det hade varit mer gynnsamt om han totalignorerade hennes försök till provokation och bara spelade med. Men det är förstås lätt att vara efterklok.
Citera
2014-12-15, 16:28
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
En uppenbar fälla gillrad av Rosanna som Söder gick rätt i. Men han höll väl masken efter hennes punchline som också den var väl planerad.

Larvigt av Dinamarca,
osmidigt av Söder, det hade varit mer gynnsamt om han total ignorerade hennes försök till provokation och bara spelade med. Men det är förstås lätt att vara efterklok.

Han kunde ju inte veta om det rörde sig om ett oskyldigt misstag eller ej, det ingår i hans jobb som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in