2014-12-15, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nog anser jag dig för att vara anti-logiker, men tar du det inte lite långt genom att läsa in nån religiös doktrinalism i mitt inlägg.

Iövrigt är ett hot ett hot oavsett om nån tar det allvarligt.

Fast du var ju död innan. Jesus ger dig ett extraliv men om man inte tror så är det som innan. Dvs. du kommer dö i dina synder. Något bättre finns väl inte enligt dig ändå?
Citera
2014-12-15, 15:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Fast du var ju död innan. Jesus ger dig ett extraliv men om man inte tror så är det som innan. Dvs. du kommer dö i dina synder. Något bättre finns väl inte enligt dig ändå?
Mina testiklar har potential att generera fler extraliv än Jesus, tror du på dem också?
Citera
2014-12-15, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Mina testiklar har potential att generera fler extraliv än Jesus, tror du på dem också?
vi kan säga att jag hoppas att vi ses i rätt sida av evigheten.
Citera
2014-12-15, 15:23
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ingen vettigt funtad människa skulle vilja spendera en evighet med dig, håller du inte med? Den enda rösten du kommunicerar med är den du tror är gud, så skaffa lite vänner är mitt råd.
Citera
2014-12-15, 15:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fast du var ju död innan.

Ja.

Citat:
Jesus ger dig ett extraliv men om man inte tror så är det som innan.

Ja, det är där hotet manifesterar sig.

Citat:
Dvs. du kommer dö i dina synder.

VILKA "mina synder"?

Citat:
Något bättre finns väl inte enligt dig ändå?

Jag är inte anti-logiker som jag anser dig vara, så jag tramsar inte som du runt i falska dikotomier.
Citera
2014-12-15, 15:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Så du har kanske funderinger på att bli pastafarian?
Citera
2014-12-15, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ingen vettigt funtad människa skulle vilja spendera en evighet med dig, håller du inte med?
lugnt, du kan ju gömma dig i nått hörn men jag kommer sitta i Jesus knä så det blir svårt att inte se mig.

Citat:
Den enda rösten du kommunicerar med är den du tror är gud, så skaffa lite vänner är mitt råd
jag tror på Jesus och han sa att vi ska älska alla människor, även våra fiender. Jag har dock inga ovänner som jag vet om. Kanske borde älska påven? nä, jag vet inte.
Citera
2014-12-15, 15:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
lugnt, du kan ju gömma dig i nått hörn men jag kommer sitta i Jesus knä så det blir svårt att inte se mig.

Du kan ju fantisera som du vill för egen del. Men inkludera inte andra i dina fantasier utan att ha belägg för det.

Citat:
jag tror på Jesus och han sa att vi ska älska alla människor, även våra fiender. Jag har dock inga ovänner som jag vet om. Kanske borde älska påven? nä, jag vet inte.

Va' skenhelig du är.
Citera
2014-12-15, 15:38
Bannlyst
Nej, vad Jesus sagt är med STOR sannolik mycket viktigt.

Citat:
Ty om ni förlåter människorna deras överträdelser skall er himmelske fader också förlåta er. Men om ni inte förlåter människorna skall inte heller er fader förlåta er era överträdelser.

http://www.bibeln.se/las/tema/7
Citera
2014-12-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stofferoffe
Gud finns INTE. Lägg ner!!När ni dör kommer det bli svart. Enklare än så blir det inte.

Svart är en uppfattning, det blir inte ens svart. Du bara försvinner, precis som folk som varit med om olyckor och vaknar upp en vecka senare och inte minns något.

Tiden stannar, när du är död når du tidens "slut" omedelbart. Alltså rum och tid upphör för dig, vi andra får fortsätta uppleva 4e dimensionen medan de som dör når singularitet omedelbart.

Med det menas att när du dör oåterkalleligt, i samma ögonblick kommer jorden,solen universum att upphöra i alla dimensioner.
Citera
2014-12-15, 15:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej, vad Jesus sagt är med STOR sannolik mycket viktigt.

För dig.

Men det krävs mer än ditt såpbox-predikande av: "Det bara är så" om du vill stoppa det ner i halsen på andra.
Citera
2014-12-15, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För dig.
egentligen för ALLA som siktar på ett gott liv i evigheten.

Men du ska ju bara förintas, tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in