Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Har absolut inget till övers för Dinamarca men när en person uttrycks sig så genuint enfaldigt som slöddret Söder så har han naturligtvis diskvalificerat sig från hederuppdraget att agera som talman i riksdagen. Det är i och för sig inte överraskande att patrasket i SD inte besitter vanlig hyfs och folkvett. Så för en gång skull all heder åt Dinamarca.Det enda glädjamde är att vi efter extra valet slipper idioten som vice talman
Du kanske ska ta reda på vad för regler som gäller innan du spyr PK-galla?
Talman Urban Ahlin säger till Aftonbladet att det är ett missförstånd att de vice talmännen lyder under samma regler som talmannen.
- Som vice talman finns det inga begränsningar. Där förväntas det att man ska vara som vilken ledamot som helst utan just när man träder in i mitt ställe som talman. När vice talman agerar på mitt uppdrag, det vill säga sitter i kammaren i stället för mig, då finns det regelverk för hur talmannen ska bete sig. Då ska man vara politiskt neutral och företräda riksdagen, säger Ahlin till tidningen.
Länk:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/protest-i-kammaren-mot-bjorn-soder_4190267.svd
Kort sagt, Söder uppträdde korrekt under den tid han iträdde sig Talmans-rollen. Det gjorde däremot inte "slöddret Dinamarca", när hon som riksdagsledamot begärde ordet.