2014-12-14, 17:25
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Hur går detta ihop med SD:s vurmande för zionismen? Kanske blir minskade bidrag från Israel inför extravalet?

http://www.dn.se/ Scrolla för rubrik

Tokrubrikerna duggar tätt nu - lär väl kosta ett par tusen röster.
Citera
2014-12-14, 17:35
Medlem
Gizurs avatar
Den judiska nationen? Den arabiska nationen?

Varför ger han sig ens in i det träsket han svamlar om?
Citera
2014-12-14, 17:35
Avstängd
Hur hade TS tänkt att man skulle finna den länken i morgon eller nästa vecka?

http://www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/

"De svenskar som har flera identiteter då? Du talar ju om att vi har människor från ”andra nationer” boende i Sverige.

– Ja. Det finns exempelvis människor som tillhör den samiska eller den judiska nationen i Sverige.

Kan man inte vara både jude och svensk, samtidigt?

– Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet. De kan fortfarande vara svenska medborgare och leva i Sverige. Samer och judar har levt i Sverige under lång tid."
Citera
2014-12-14, 17:41
Medlem
CuteSpews avatar
Med tanke på denna artikel kan man ju fråga sig hur SD kan ha icke-svenskar i partiet. Ekeroth t ex. Borde det inte vara ett krav att man är svensk för att få vara medlem i SD? Enligt Björn S. tillhör väl Ekeroth den judiska nationen?

--
Citat ur DN:
– För att demokratin ska fungera krävs konsensus kring frågan om vilka som utgör folket. Då kommer vi in på nationalismen.
– Det är ju så att Sverige i dag inrymmer andra nationer. Vi har ju till exempel den samiska nationen. De är svenska medborgare, men tillhör den samiska nationen. Vi har också tornedalsfinnar och så vidare. Vi accepterar dem. Men om det blir för många nationer i nationalstaten – då kan det bli problem.
--

För övrigt så undrar jag hur mycket pengar varje individ skulle få för att repatrieras. Jag ser visserligen svensk ut av bara helvete, men som den kosmopolitiska kulturradikal jag är skulle jag kunna tänka mig att lämna detta land för en nätt summa.
Senast redigerad av CuteSpew 2014-12-14 kl. 17:48.
Citera
2014-12-14, 18:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CuteSpew
Med tanke på denna artikel kan man ju fråga sig hur SD kan ha icke-svenskar i partiet. Ekeroth t ex. Borde det inte vara ett krav att man är svensk för att få vara medlem i SD? Enligt Björn S. tillhör väl Ekeroth den judiska nationen?

--
Citat ur DN:
– För att demokratin ska fungera krävs konsensus kring frågan om vilka som utgör folket. Då kommer vi in på nationalismen.
– Det är ju så att Sverige i dag inrymmer andra nationer. Vi har ju till exempel den samiska nationen. De är svenska medborgare, men tillhör den samiska nationen. Vi har också tornedalsfinnar och så vidare. Vi accepterar dem. Men om det blir för många nationer i nationalstaten – då kan det bli problem.
--

För övrigt så undrar jag hur mycket pengar varje individ skulle få för att repatrieras. Jag ser visserligen svensk ut av bara helvete, men som den kosmopolitiska kulturradikal jag är skulle jag kunna tänka mig att lämna detta land för en nätt summa.

Då får du nog anta det erbjudandet mycket fort, för snart blir det som i Tyskland på 1930-talet, där judar och andra tvingades betala allt de ägde för att få möjlighet att lämna landet.

Precis som Hitler gjorde sig av med SA, så kommer det snart bli en rasrensning inom SD, men just nu så passar det ännu med lite kulturfägring.
Citera
2014-12-14, 18:03
Medlem
En sak är iaf säker. Gammelmedia kommer nu gå all-in på att dreva mot SD om det här. Inom en timme kommer alla Sveriges tidningar ha dessa rubriker.

En sida där man kan följa alla publiceringar i realtid.
www.kimmoa.se/as/nat

Anledningen... att försöka stoppa SD:s massiva uppgång i opinionen med siffror nära 18 %.
Citera
2014-12-14, 18:05
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Hur går detta ihop med SD:s vurmande för zionismen? Kanske blir minskade bidrag från Israel inför extravalet?

http://www.dn.se/ Scrolla för rubrik

Tokrubrikerna duggar tätt nu - lär väl kosta ett par tusen röster.

finns ens svenskar? att bli kallad svensk är väl snarare en förödmjukelse än någonting positivt? vårt tråkiga land med vår icke existerande kultur.... klart man står högre i kurs av att vara jude, somalier eller kurd, svensk är ju definitivt inte bättre än något av dessa...
Citera
2014-12-14, 18:06
Medlem
RonnyKålmans avatar
Men det är dem ju inte heller. Det är som att säga att araber är svenskar. Eller att latinamerikaner är det.
Det är en egen ras mer eller mindre.
Citera
2014-12-14, 18:08
Bannlyst
Då har han åtminstone säkrat de judiska rösterna, de är ju väldigt noga med att påpeka sin särart.
Citera
2014-12-14, 18:11
Medlem
CuteSpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Då får du nog anta det erbjudandet mycket fort, för snart blir det som i Tyskland på 1930-talet, där judar och andra tvingades betala allt de ägde för att få möjlighet att lämna landet.

Precis som Hitler gjorde sig av med SA, så kommer det snart bli en rasrensning inom SD, men just nu så passar det ännu med lite kulturfägring.

Början på de långa knivarnas natt...
Citera
2014-12-14, 18:23
Medlem
JnDs avatar
En sak jag inte förstår, SD snackar sanning hela tiden, men ändå av någon anledning blir det osanning eller fel från medias sida? Och i stället blir det fokus på något helt orelevant...
Citera
2014-12-14, 18:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Skulle det här stämma så vore det väl vara kraftiga brytningar inom partiet bla mellan Söder och Ekeroth eller? Ek verkar ju vara en helt galen zionist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in