Citat:
Ursprungligen postat av
CuteSpew
Med tanke på denna artikel kan man ju fråga sig hur SD kan ha icke-svenskar i partiet. Ekeroth t ex. Borde det inte vara ett krav att man är svensk för att få vara medlem i SD? Enligt Björn S. tillhör väl Ekeroth den judiska nationen?
--
Citat ur DN:
– För att demokratin ska fungera krävs konsensus kring frågan om vilka som utgör folket. Då kommer vi in på nationalismen.
– Det är ju så att Sverige i dag inrymmer andra nationer. Vi har ju till exempel den samiska nationen. De är svenska medborgare, men tillhör den samiska nationen. Vi har också tornedalsfinnar och så vidare. Vi accepterar dem. Men om det blir för många nationer i nationalstaten – då kan det bli problem.
--
För övrigt så undrar jag hur mycket pengar varje individ skulle få för att repatrieras. Jag ser visserligen svensk ut av bara helvete, men som den kosmopolitiska kulturradikal jag är skulle jag kunna tänka mig att lämna detta land för en nätt summa.
Då får du nog anta det erbjudandet mycket fort, för snart blir det som i Tyskland på 1930-talet, där judar och andra tvingades betala allt de ägde för att få möjlighet att lämna landet.
Precis som Hitler gjorde sig av med SA, så kommer det snart bli en rasrensning inom SD, men just nu så passar det ännu med lite kulturfägring.