Citat:
Ursprungligen postat av
Louise
Om det vore så att alla som har erfarenhet av sex med personer av båda könen därigenom påbörjat en utveckling som slutar med att de kallar sig bisexuella skulle jag förstå ditt resonemang. Men eftersom det inte är så tycker jag inte riktigt att det verkar finnas någon poäng med det.
Vad jag försöker förmedla är att det inte finns så mycket av värde att hämta i att försöka avgöra vad andra har för sexuell identitet i en värld där det ändå bara är upp till dem själva att fastställa den för sig själv. Naturligtvis kan man strunta i det och bestämma sig för att andra är bögar/bi/hetero (eller har "tendenser" i den ena eller andra riktningen) bara för att man själv har bestämt att de är (eller har) det – jag ser bara inte riktigt vem som är hjälpt av det.
I det här fallet är det inte ens fråga om sex mellan två män, utan i grunden en fråga om huruvida en gift man kan anses vara bög för att han slickar sin frus fitta vid fel tidpunkt, vilket gör det hela än mer långsökt.
Givetvis får du tänka hur du vill kring detta, men då du luftar dina tankar här utgår jag från att det är fritt fram att ha synpunkter på dem.
Såpass? ALLA!? Inte ens, mer än hälften t ex - då vet jag, tack. Hur många har du frågat? Du sade tidigare att man måste fråga folk direkt - och få ett svar av dem; gör man inte det, så kan de inte anses vara det. Inte ens, trots att du själv skrev att: "Jag kan med andra ord identifiera dig som bisexuell och då är du det – i mina ögon."
Vad jag försökte förmedla från början, var - i sig - inte att sexualiteten är det mest viktiga (även om jag står fast vid att det visar på bisexuella tendenser) utan att ens handlingar (så länge man inte har OCD) är dels något man styr över och dels något som definierar vem man är, som människa och som man.
Jag har inte "bestämt" det; det är min personliga åsikt - i mina ögon - om deras handlande och vad det visar på; jag kan identifiera handlingen som något som visar på bisexuella tendenser och då är den det - i mina ögon (för att uttrycka mig precis som du själv gjorde tidigare).
Kanske bör du undvika att delta på detta fora, då - kanske, c:a - 90 % av det som uttrycks här är personliga och individuella åsikter, som - om de inte sammanfaller med dina - inte verkar finnas "någon poäng med" att de uttrycks. Det ligger i människans natur att ha åsikter om andra människor; deras tankar, beteenden och handlingar - sexualitet är inte undantaget. Kan man inte hantera att andra människor har andra tankar än en själv - det är inte så hemskt - så skall man nog låta bli att läsa ett fora på Internet.