2014-12-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Tja, du ägnar dig åt lögner och försvarar Europas farligaste diktatur medans jag ger ett gångbart recept för att bemöta diktaturen. I det skenet är jag djupt seriös medans du är en nyttig idiot.
Källa på att Putin är diktator.
Citera
2014-12-14, 11:07
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

Låtsas du bara vara okunnig?

En sökning på Google efter Putin dictator ger dig många utmärkta artiklar i ämnet.

Ingen klarar att driva oppositionspolitik mot honom då de antingen:
- mördas
- fängslas
- misshandlas
- hotas
- utvisas
- saboteras

Att Putin dessutom har kontroll över massmedia och lagar gör det ju inte direkt lättare.
Citera
2014-12-14, 11:25
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Källa på att Kim jong un är en diktator. Nord Korea är också en "demokrati".
Citera
2014-12-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Låtsas du bara vara okunnig?

En sökning på Google efter Putin dictator ger dig många utmärkta artiklar i ämnet.

Ingen klarar att driva oppositionspolitik mot honom då de antingen:
- mördas
- fängslas
- misshandlas
- hotas
- utvisas
- saboteras

Att Putin dessutom har kontroll över massmedia och lagar gör det ju inte direkt lättare.
Varför växer oppositionspartierna om de nu inte kan bedriva sin oppositionspolitik? Det går utmärkt att kritisera Putin och hans politik i Ryssland, det är först när klåfingriga journalister börjar gräva efter pengaspåret som det blir problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Källa på att Kim jong un är en diktator.
http://simple.wikipedia.org/wiki/Kim_Jong-un
http://simple.wikipedia.org/wiki/North_Korea#Politics_and_Government
Citera
2014-12-14, 11:40
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
http://simple.wikipedia.org/wiki/Kim_Jong-un
http://simple.wikipedia.org/wiki/North_Korea#Politics_and_Government
Står ingenstans att han är officiellt en diktator. Enbart att många länder anser att han är en diktator( nästan som Putin). Dessutom hålls det "demokratiska" val i nord Korea. Enligt din logik är Kim jong un inte en diktator.
Citera
2014-12-14, 12:00
Medlem
Citat:
Står ingenstans att han är officiellt en diktator. Enbart att många länder anser att han är en diktator( nästan som Putin). Dessutom hålls det "demokratiska" val i nord Korea. Enligt din logik är Kim jong un inte en diktator.
1. "He is like a king, and can do what he wants." = Diktator.
2. Förklara min logik, du verkar förstå den ganska bra.
Senast redigerad av Olepeter 2014-12-14 kl. 12:03.
Citera
2014-12-14, 12:44
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
1. "He is like a king, and can do what he wants." = Diktator.
Och du tycker inte samma gäller Putin till en viss del?

Citat:

2. Förklara min logik, du verkar förstå den ganska bra.
Enligt dig är Ryssland en demokrati på samma sätt som normala västliga demokratier bara för att det officiellt är en demokrati. Med din logik måste också nord Korea vara en demokrati för att de är det officiellt.

Är du ens villig att kalla Putin en semi-diktator?
Citera
2014-12-14, 12:55
Medlem
Citat:
Och du tycker inte samma gäller Putin till en viss del?
Till viss del, därför att Putin har över 50% av rösterna i erkända val. Det är stor skillnad från Nordkorea.
Citat:
Enligt dig är Ryssland en demokrati på samma sätt som normala västliga demokratier bara för att det officiellt är en demokrati. Med din logik måste också nord Korea vara en demokrati för att de är det officiellt.

Är du ens villig att kalla Putin en semi-diktator?
Nej, Ryssland är en demokrati därför att folket röstar på vad de känner för. Till skillnad från västerländska länder som Frankrike och Tyskland där man förbjuder partier. Vill du ha total liberalism så kan du rösta på det i Ryssland, det kan man inte i Nordkorea. Ser du skillnaden?

Ja det skulle jag kunna göra.
Citera
2014-12-14, 13:56
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Till viss del, därför att Putin har över 50% av rösterna i erkända val. Det är stor skillnad från Nordkorea.

Nej, Ryssland är en demokrati därför att folket röstar på vad de känner för. Till skillnad från västerländska länder som Frankrike och Tyskland där man förbjuder partier. Vill du ha total liberalism så kan du rösta på det i Ryssland, det kan man inte i Nordkorea. Ser du skillnaden?

Ja det skulle jag kunna göra.

Struntprat.

Ska jag behöva söka åt dig och ta fram alla artiklar i ämnet?
Citera
2014-12-14, 15:34
Medlem
mvagrippas avatar
Den Putinska skrämseltaktiken kan snart få allvarliga konsekvenser även för svenska medborgare.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sas-pilot-ryssarna-ar-oansvariga_4187549.svd
Citera
2014-12-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Struntprat.

Ska jag behöva söka åt dig och ta fram alla artiklar i ämnet?
Ja, snälla.
Citera
2014-12-14, 16:48
Medlem
rex144s avatar
Det planet som lyfte från KAstrup och skulle krocka med ett ryskt spaningsplan skulle till Poznan.. Polen, det var packat med polacker,
polacker hade inte klarat av ännu en flygkatastrof med rysk inblandning,

Det har blivit farligt att flyga till Polen, Putin är alltmer desperat,

rysk utrikespolitik kännetecknas av tufft spel, det påminner om en pokerspelare soim går allin med låga kort, jo mer pressade de är dessto hårdare spelar de,

samtidigt är denna desperation ett tecken på att man vill förhandla, men man vill in i det sista stärka sin förhandligsposition, man vill inte förlora ansiktet,

Ryssland håller på att knäckas ekonomiskt, men det måste bli ännu värre innan det blir bättre, så de ryska provokationer kommer intensifieras,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in