JH har bränt sitt förtroendekapital för eoner sedan. Hon ljuger och ter sig mest hela tiden. Googla på det hon gjorde och säga efter hon mördat att "det var terapeutiskt" eller hur hon nu uttryckte sig.
Jo, att hon har ljugit en hel del var ju vad jag skrev. Men eftersom en del i den här tråden verkar utgå från uppgiften om hennes graviditet som en objektivt fastställd sanning, så undrar jag om det finns någon annan källa (än JH själv) som bekräftar att hon var gravid.
Var har hon sagt att mördandet var "terapeutiskt"?
Jo, att hon har ljugit en hel del var ju vad jag skrev. Men eftersom en del i den här tråden verkar utgå från uppgiften om hennes graviditet som en objektivt fastställd sanning, så undrar jag om det finns någon annan källa (än JH själv) som bekräftar att hon var gravid.
Var har hon sagt att mördandet var "terapeutiskt"?
Googlandet var terapeutiskt, hon säger det i FUP och på rättegången. Hennes graviditet är inte fastställd, men hon har en bild i sin mobil där hon håller i ett positivt gravtest, man ser att det är hennes hand för den är bred med korta fingrar, denna bild skickade hon till JA innan blödningen. Bilden på stickan finns i FUP efter telefontömning, men jag vet inte var i huvudet. Om hon inte lyckats ragga upp en gravid person som kissat på stickan, eller har googlat fram en bild på en person som håller i en positiv gravsticka och har samma handform, så är det JH som testat positivt. Vilket jag anser är troligast.
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-14 kl. 03:52.
Googlandet var terapeutiskt, hon säger det i FUP och på rättegången. Hennes graviditet är inte fastställd, men hon har en bild i sin mobil där hon håller i ett positivt gravtest, man ser att det är hennes hand för den är bred med korta fingrar, denna bild skickade hon till JA innan blödningen. Bilden på stickan finns i FUP efter telefontömning, men jag vet inte var i huvudet. Om hon inte lyckats ragga upp en gravid person som kissat på stickan, eller har googlat fram en bild på en person som håller i en positiv gravsticka och har samma handform, så är det JH som testat positivt. Vilket jag anser är troligast.
Har du en sida till fotot? Visst, jag kan leta själv, men ändå bra om du refererar.
Vet du att det är ett graviditetstest och inte något annat, t ex ett ägglossningstest? Eller drogtest.
JA:s status som skithög bara växer och växer. Typisk idiot som gör en tjej gravid och sedan pressar till abort. JH:s kropp och hans framtida barn saknar noll betydelse för honom. Om någon i denna soppa har brist på empati så är det ju sannerligen JA. För många kvinnor är abort och/eller missfall mycket traumatiskt då de redan utvecklat känslor för fostret de bär på.
Jag blir inte helt förvånad om han motiverat aborten med att säga att barnet skulle förstöra för honom och LL. Indirekt kan ju JH uppleva det som att LL också ville att JH skulle göra abort eller att barnet måste bort pgd av LL. Älskade JH detta barn så hade hon ju plötsligt ett motiv till mord här.
Moderskänslor är inte att leka med. Om något skulle få mig att mörda så är det just pgd av dem. Att sådana känslor kommer tidigt i graviditeten är heller inte ovanligt.
JA:s status som skithög bara växer och växer. Typisk idiot som gör en tjej gravid och sedan pressar till abort. JH:s kropp och hans framtida barn saknar noll betydelse för honom. Om någon i denna soppa har brist på empati så är det ju sannerligen JA. För många kvinnor är abort och/eller missfall mycket traumatiskt då de redan utvecklat känslor för fostret de bär på.
Jag blir inte helt förvånad om han motiverat aborten med att säga att barnet skulle förstöra för honom och LL. Indirekt kan ju JH uppleva det som att LL också ville att JH skulle göra abort eller att barnet måste bort pgd av LL. Älskade JH detta barn så hade hon ju plötsligt ett motiv till mord här.
Moderskänslor är inte att leka med. Om något skulle få mig att mörda så är det just pgd av dem. Att sådana känslor kommer tidigt i graviditeten är heller inte ovanligt.
I FUP s135, tredje delen, finns foto av brev som jag uppfattar är JH:s adresserade till JA. Två sidor som mönstrar en prydlig, kvinnlig handskrift. Jag uppfattar brevskribentens ljuvliga förhoppningar om gemensam framtid, men mitt på andra sidan detta stycke:
"Med allt det sagt så nej, jag vill inte ha barn just nu. Och jag är varken så korkad eller elak att jag någonsin skulle ge liv åt ett barn för att jag är rädd att förlora dig."
Dokumentet, eller dess avbildning (foto extraherat från mobiltelefonen?), tycks skapat 140524.
Jag har hittat bilden i FUP. Ja, det ser ut som Clear Blue, graviditetstest med positivt utslag. FUP s133, tredje delen.
Men är det JH:s test?
Jag förbehåller mig rätten att inte bedöma potentiella tolkningsfelkällor samt fakta om testets specificitet och positivt prediktiva värde.
Kolla på händerna på det fotot, naglarna samt det avskavda lacket samt fingrarna och jämför med andra foton på hennes hand, sid 178 FUP 2, sista länken. Soffan på bilden har samma grå färg som soffan hos JA där hon sade sig vara då hon tog det. Bild på soffan, sid 234 FUP 2, sista länken. Lite för många sammanträffanden för att inte vara JH som kissat och som håller i stickan. Vem skulle ha kissat på stickan hos JA om inte hon. Eller vad tror du?
Klart det kan visa fel någon gång på miljonen, men om hon trodde på det stickan visar så ljuger hon ju inte.
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-14 kl. 04:33.
Kolla på händerna på det fotot, naglarna och fingrarna och jämför med andra foton hennes hand, sid 178, soffan har samma grå färg som hos JA där hon sade sig vara då hon tog det. Bild på soffan, sid 234. Lite för många sammanträffanden för att inte vara JH som kissat och som håller i stickan. Vem skulle ha kissat på stickan hos JA om inte hon. Eller vad tycker du?
Troligt att det är hennes hand. Det är kanske lite väl konspiratoriskt att tolka på annat sätt, men allt är möjligt. Den största reservationen jag har - som inte har någon uppfattning om uppsåtet i att visa upp testet - är mest de tekniska: kan graviditetstest, även om man bortser från så kallade falskt positiva test (som är en realitet; sensitiviteten är en trade-off med detektionsgränsen och annat), ge utslag, t ex om de används fel, t ex tas i fel fas av menstruationscykeln hos en icke-gravid kvinna? Jag undanbeder mig egna tolkningar på det området; jag och kvinnliga hormoner är inte trusted buddies.
Troligt att det är hennes hand. Det är kanske lite väl konspiratoriskt att tolka på annat sätt, men allt är möjligt. Den största reservationen jag har - som inte har någon uppfattning om uppsåtet i att visa upp testet - är mest de tekniska: kan graviditetstest, även om man bortser från så kallade falskt positiva test (som är en realitet; sensitiviteten är en trade-off med detektionsgränsen och annat), ge utslag, t ex om de används fel, t ex tas i fel fas av menstruationscykeln hos en icke-gravid kvinna? Jag undanbeder mig egna tolkningar på det området; jag och kvinnliga hormoner är inte trusted buddies.
Det är lättare att få ett falskt negativt besked än ett falskt positivt om man använder det fel. Om man tar det i fel fas så finns inte tillräckligt med hormoner för att det ska ska ge positivt utslag, därför blir det lättare falskt negativt än tvärtom. En icke-gravid har svårt att få positivt utslag, men en gravid kan i tidigt skede få falskt negativt. Man har i princip aldrig för mycket gravid-hormoner utan en bulle i ugnen.
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-14 kl. 04:43.
Men hon tolkar ju som det står, och efter blödningen blir det negativt, så om hon tror på resultatet så är det ju ingen lögn att hon trodde sig vara gravid. Hon kan ha varit detta och fått tidigt missfall.
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-14 kl. 04:43.
Ah. Ja, att googlandet skulle varit "terapeutiskt" låter ju definitivt som en efterhandskonstruktion...
Tack för infon angående graviditeten. Just i hennes fall skulle man förstås kunna misstänka att hon fejkat det hela på något sätt (hon skar sig trots allt i magen för att fejka en abort, om jag förstått det hela rätt), men "bildbevis" är i alla fall mer än bara ord.