Citat:
Ursprungligen postat av
Willow1
Om hon nu var gravid är det inte helt ovanligt att det utlöser struma, och (vild spekulation) gör en del väldigt irrationella och aggressiva.
Det finns många hormoner som fluktuerar, varje dag, månad, årstid och för kvinnors del även i olika faser av graviditet. Dessutom är det vanligt att en abort, fullt begripligt, inbegriper psykologiska och psykosociala dimensioner av betydelse. När skedde aborten i JH:s fall? Aldrig, så vitt jag kan se. Använder man sökordet "abort" i den andra delen av FUP så får man hur många anvisningar som helst i dokumentet, orkar inte kolla alla, men svävar ännu i viss osäkerhet hur det förhåller sig med den saken, så mycket som JH har ljugit. Jag väljer att tro på följande, FUP s370, andra delen, förhör med JH, 140723:
Citat:
Jonna gjorde aldrig abort för hon hann inte för hon började blöda. Hon tror att hon fick
missfall för efter det så gjorde hon ett graviditetstest som visade negativt. Hon tror att hon
började blöda den 4 eller 5 juni.
Kontentan är att det är långsökt enligt min uppfattning att börja prata hormoner som orsak till mordet. Allt är möjligt, men det ska ju till en rimlig anledning att misstänka det och gärna i så fall hitta andra signifikanta korrelat i kombination.