Citat:
Ursprungligen postat av
PAC12
Du maste vara otroligt dum.
Det handlar om att skydda patienten mot overvald fran polisen.
Nej, det handlar mera om att skydda polisen från foliehattar, stråltanter och div annat pack som sysslar med div okynnesanmälningar, överklagande och allsköns bråk och skriverier så fort dom inte får som dom vill
Eftersom vi inte har ett rättsväseende med stake nog att klämma åt parasiterna riktigt jävla ordentligt så skulle en sådan kamera göra det lättare att kasta dessa okynnesanmälningar i runda arkivet, samt att lagföra idioterna själva. Det har ju hänt att idioternas filmande endast bevisat att dom själva begått brott
Men när ni sedan inser detta då kommer klagovisan att gå i ett men i motsatt tonläge. " kränkande för min frihet", " kontrollsamhälle", " polisstat" ... Min " rättighet" att inte bli filmade. Så hade det låtit hos rättshaveristerna då när dom till äventyrs inser att detta även skulle visa hur dom beter sig.
Citat:
Killen sprang runt på avdelningen på ett rakblad, polisen gick in med sköld, plockade ner honom, bojade honom, enligt en artikel jag läste igår så dog han när han låg på bordet fastspänd, alltså inte under själva ingripandet.
När ska folk fatta det. Finns personer som av hälsoskäl avlidit i polisens arrester fast där inte förekommit våld och det har i många fall inte alls handlat om äldre missbrukare. Finns fall när killar i 20 års åldern fått hjärtstillestånd pga missbruksproblematik, psykiska problem och andra faktorer. Foliehattar som menar att hjärtstillestånd skulle vara en omöjlighet i sådana här lägen kan ju för det första läs upp sin särskolekompetens