2014-12-13, 13:31
Medlem
Så snuten dödar folk under ingripande, ganska universalt problem helt enkelt.

Min gissning är att ett par snutar brottar ner en ganska sjuk kille och mördar han, och sen ska dom utreda i hemlighet tills alla andra glömt det.
Citera
2014-12-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Det här stinker så jävla mycket rutten surkål att man blir både mörkrädd och spyfärdig.

Hur fan kan 6 (sex) poliser misslyckas med att hantera en grabb på 60kg. Det blir 10kg per gubbe att hålla reda på.

Det mest beklämmande är att samhället tagit på sig att ta ansvar för den dödade människans liv. Sen går det så här.

Skulle inte förvåna mig det minsta om allt är resultatet av att polis/vårdpersonal triggat igång allt genom att kanalisera sin egna frustration och bitterhet på den avlidne.

Fy fan vilket helvete att vara anhörig och helt maktlös sitta hemma när vården och polisen tar ens barn av daga, dubbelt trauma blir det när det med största sannolikhet visar sig att dom inte kommer få ett spår av upprättelse eller kunna utkräva ansvar.

Hur är det, som jag var inne på, egentligen med polisen i dom här regionerna? Har begränsad erfarenhet men det lilla jag sett ger en bild av små-påvar med en klart hårdare attityd än vad man ser här i stockholm.

Var det inte snack i en annan tråd om att polisen i köping var helt galna, är inte det samma region?

Vad säger ni som bor där, har ni vettiga poliser? Kan deras attityd och människosyn bidragit till den här tragiska utgången?
Men lägg ner, nu har du försökt piska upp en hatstämning mot polisen i två inlägg, ingen går på dina försök, antagligen är du en av dessa små skitar som springer runt i köping och tror att dom är tuffa men polisen plocka ner dig.
Killen sprang runt på avdelningen på ett rakblad, polisen gick in med sköld, plockade ner honom, bojade honom, enligt en artikel jag läste igår så dog han när han låg på bordet fastspänd, alltså inte under själva ingripandet.
Citera
2014-12-13, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Men nu har du ju ingen aning om vad som hänt i det här fallet och enligt de uppgifter som släppts kan han lika gärna ha dött av ett medfött hjärtfel.

Sannolikheten for hjartfel ar nog obefintlig.

Sjalvklart ar det inte alltid enkelt att vara polis. Men det blir ett javla liv om en polis avlider i tjanst. (med all ratt)

Bor vara likadant har. Med filmbevis hade forutsattningarna for att klarlagga incidentens handelseforlopp varit betydligt enklare.
Citera
2014-12-13, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Menar du att åklagare skulle ha fått slutgiltigt resultat från obduktion inom 2 dagar? Det skulle i så fall vara rekord, speciellt i ett fall där det dessutom är viktigt med toxikologiska analyser som normalt tar flera veckor!

Hur är det med läsförståelsen snälle lille idiot ?

Du ser kanske att jag använde mig av formuleringen " sannolikt"...SANNOLIKT, alltså inte att det genom någon undersökning är 100% styrkt, men att det finns mycket som pekar på detta kanske
Citera
2014-12-13, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Du maste vara otroligt dum.

Det handlar om att skydda patienten mot overvald fran polisen.

Nej, det handlar mera om att skydda polisen från foliehattar, stråltanter och div annat pack som sysslar med div okynnesanmälningar, överklagande och allsköns bråk och skriverier så fort dom inte får som dom vill

Eftersom vi inte har ett rättsväseende med stake nog att klämma åt parasiterna riktigt jävla ordentligt så skulle en sådan kamera göra det lättare att kasta dessa okynnesanmälningar i runda arkivet, samt att lagföra idioterna själva. Det har ju hänt att idioternas filmande endast bevisat att dom själva begått brott

Men när ni sedan inser detta då kommer klagovisan att gå i ett men i motsatt tonläge. " kränkande för min frihet", " kontrollsamhälle", " polisstat" ... Min " rättighet" att inte bli filmade. Så hade det låtit hos rättshaveristerna då när dom till äventyrs inser att detta även skulle visa hur dom beter sig.

Citat:
Killen sprang runt på avdelningen på ett rakblad, polisen gick in med sköld, plockade ner honom, bojade honom, enligt en artikel jag läste igår så dog han när han låg på bordet fastspänd, alltså inte under själva ingripandet.

När ska folk fatta det. Finns personer som av hälsoskäl avlidit i polisens arrester fast där inte förekommit våld och det har i många fall inte alls handlat om äldre missbrukare. Finns fall när killar i 20 års åldern fått hjärtstillestånd pga missbruksproblematik, psykiska problem och andra faktorer. Foliehattar som menar att hjärtstillestånd skulle vara en omöjlighet i sådana här lägen kan ju för det första läs upp sin särskolekompetens
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-12-13 kl. 14:55.
Citera
2014-12-13, 14:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666

Du ser kanske att jag använde mig av formuleringen " sannolikt"...SANNOLIKT, alltså inte att det genom någon undersökning är 100% styrkt, men att det finns mycket som pekar på detta kanske
Jo, faktum är ju att hjärtstillestånd är 100% bekräftat - eftersom det inträder oavsett orsak till att någon dör.

Talespersonen har ju faktiskt inte sagt mer än så heller - dvs inte spekulerat i vad orsaken kan vara.
Citera
2014-12-13, 15:01
Medlem
micro113s avatar
Det är lite oväsentligt att han var lugn när pappan var där. Bipolära skov innebär att personen blir oberäknelig och kan ha väldigt snabba kast mellan lugn och mani.
Att han beväpnat sig med ett rakblad och gått bärsärk på en annan avdelning talar ju för att just något sådant hänt i hans fall.

Däremot kan jag inte annat än anse att om man finner skäl för inläggning så finns också skäl för medicinering - och bipolära vet ofta både vad som verkar för just dem i olika tillstånd och vilken dos det skall läggas på - i synnerhet bipolära som mellan skoven fungerar socialt och normalt.

Desperation över nekad medicin kan alltså vara triggern från lugn till upprört tillstånd.
Citera
2014-12-13, 17:44
Medlem
WangHaos avatar
Någon som har namn på den döde? Är i min årskull.

Skicka PM om ni inte vill lägga ut i tråden.
Citera
2014-12-13, 18:19
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Du maste vara otroligt dum.

Det handlar om att skydda patienten mot overvald fran polisen.

Det är snarare du som är efterbliven.

Tror du poliser medvetet slår på en psykiskt sjuk person i en psykos?
(Såklart du tror, men du är ju efterbliven)

Det är snarare mer så att man MÅSTE (tyvärr) ta i mer när det gäller en person som inte är medgörlig.

Polisen behöver ibland tas in och de krävs mer fysisk styrka att få kontroll över en sådan person.

Om du vill leta efter bevis på övervåld kan du rota runt bland de fyllon som blivit gripna/omhändertagna på krogen.
Citera
2014-12-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666

Menar du att pressansvarig vid Västmanlandspolisen också är läkare?
Citera
2014-12-13, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Det är snarare mer så att man MÅSTE (tyvärr) ta i mer när det gäller en person som inte är medgörlig.

Polisen behöver ibland tas in och de krävs mer fysisk styrka att få kontroll över en sådan person.

Implicit - rimligt med hänsyn till patientens tillstånd.

Jag har min teori, men det vore felaktigt att ventilera den här.
Citera
2014-12-13, 20:59
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noox
Så snuten dödar folk under ingripande, ganska universalt problem helt enkelt. Min gissning är att ett par snutar brottar ner en ganska sjuk kille och mördar han, och sen ska dom utreda i hemlighet tills alla andra glömt det.
Varför skulle polisen vilja "mörda" honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in