2014-12-12, 19:37
Medlem
Hej, vet att jag inte är ensam om problemet så någon kanske har hittat någon lösning.

Fick ett mail för ett tag sen om en orderbekräftelse från Origin, kollade genast upp vad som hänt eftersom jag inte köpt något och ser att någon köpt fifa 15 + poäng i fifa 15 för totalt 100$.
Har spärrat kortet samt bytt lösenord överallt.

Har även skickat in en request för att reverta köpet av fifa. Problemet är att de där poängen kostar 40$ och jag skulle gärna vilja ha tillbaka dem samt säga ett par väl valda ord till dem.

MEN! på deras supportnummer (08 44 68 00 04), som ska ha öppet "12:00- 21:00 (måndag-fredag)", blir jag vidarekopplad till någon inspelat meddelande på något balkanspråk.

Är det någon som har koll på vad som händer?
Citera
2014-12-12, 19:56
Avslutad
Om jag inte minns fel så är jag väldigt säker på att du kan chatta med kundsupporten och få hjälp
Citera
2014-12-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foque
Om jag inte minns fel så är jag väldigt säker på att du kan chatta med kundsupporten och få hjälp

Har försökt men det står bara att den försöker connecta med nån från ea men det händer aldrig nåt
Citera
2014-12-12, 20:25
Avslutad
EA Digital Illusions CE AB
08-658 78 00

Kontakta din bank och berätta hur det ligger till.
Citera
2014-12-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foque
EA Digital Illusions CE AB
08-658 78 00

Kontakta din bank och berätta hur det ligger till.

Det där är numret till deras "växel" va? Har testat det också, kopplades (med största sannolikhet) till nån amerikan som läste upp tiderna för mig.
Blir att testa båda numren på måndag igen.

Banken har jag pratat med och spärrat kort osv. Men vill prata med ea först, för om jag ska få tillbaka pengarna via banken skulle det startas en "undersökning", vilket låter som att det kan ta hur lång tid som helst i princip.
Citera
2014-12-13, 13:40
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyZ
Det där är numret till deras "växel" va? Har testat det också, kopplades (med största sannolikhet) till nån amerikan som läste upp tiderna för mig.
Blir att testa båda numren på måndag igen.

Banken har jag pratat med och spärrat kort osv. Men vill prata med ea först, för om jag ska få tillbaka pengarna via banken skulle det startas en "undersökning", vilket låter som att det kan ta hur lång tid som helst i princip.
Det tar inte lång tid med banken om du har underlag och kan visa att det inte är du som gjort köpet. Är 100 % säkert att det går fortare på banken än hos EA (som ju dessutom attackerats med överbelastningstrafik).
Citera
2014-12-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunders62
Det tar inte lång tid med banken om du har underlag och kan visa att det inte är du som gjort köpet. Är 100 % säkert att det går fortare på banken än hos EA (som ju dessutom attackerats med överbelastningstrafik).

Har du koll på vilket underlag som behövs?
Citera
2014-12-13, 18:24
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndyZ
Har du koll på vilket underlag som behövs?
Det räcker med att visa att du kontaktat EA för att reversera köpet samt att du kontaktat banken och spärrat kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in