2014-12-13, 07:18
Medlem
Displaceds avatar
@ VSVP: Kan ligga något i det. Är bara trött på alla märkliga beslut som tas... Straffskyttarna, Djoos i PP, och minst istid till Olden. Han verkar inte se samma matcher som vi.

Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Skellefteå spelar inte särskilt bra, det är en gåta hur vi kan leda serien.
Ja alltså, för mig blev det smärtsamt tydligt i matchen mot oss hur ni bemästrat ett spelsystem som jag inte fattar att andra lag inte bara kopierar rakt av, för så jävla komplicerat är det inte.

Ni kan ha ett slätstruket lag men så länge ni följer er spelidé/spelsystem så kommer ni fortsätta vinna. Medan Brynäs chippar ur egen zon, dumpar från neutral zon, drar sig mot sargerna i anfallsförsöken, så gör ni precis tvärt om. Ni passar er ur egen zon, dumpar i princip aldrig ner i sarghörnen och alla era anfallande spelare söker sig mot slottet för att få bättre läge för avslut. De bryter sig in mot mitten medan Brynäs viker av mot sargerna så fort en motståndare står i vägen, vilket förstås är väldigt ofta. Skillnaden med framförallt dump och chipp var riktigt tydlig bara 10 min in i matchen.

Skulle vilja göra ett videokollage och skicka till Brynäs för det är så jävla uppenbart hur spelsystemen skiljer sig, tyvärr har jag inte matchen tillgänglig. Vilken tur att vi har en videocoach...
Citera
2014-12-13, 10:48
Medlem
Embas avatar
Dålig inställning och lite väl mycket enmansshow från HV nu. Bortamatch i ett becksvart Luleå med en halvfull arena gör det väl knappast bättre...

Sedan vill jag aldrig mer se Karalahti spela PP. Han är så förbannat seg i allt han gör. Står och runkar pucken och drar ner tempot till det orimliga.

Annars hoppas jag han proppar Forsberg tillbaka till Piteå och flickrummet!
Citera
2014-12-13, 11:25
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Sedan vill jag aldrig mer se Karalahti spela PP. Han är så förbannat seg i allt han gör. Står och runkar pucken och drar ner tempot till det orimliga.

Annars hoppas jag han proppar Forsberg tillbaka till Piteå och flickrummet!

Risken finns ju att ruset börjar avta kring matchstart för kokstomten. Finns ju alltid risker i att spela pundare efter en fredagskväll på krogen.

Morgonens roligaste: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204658383052554&set=a.20627405011 85.110218.1624902261&type=1&theater
Citera
2014-12-13, 11:34
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Risken finns ju att ruset börjar avta kring matchstart för kokstomten. Finns ju alltid risker i att spela pundare efter en fredagskväll på krogen.

Morgonens roligaste: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204658383052554&set=a.20627405011 85.110218.1624902261&type=1&theater

Kara får gärna börja knarka igen. Allt som gör han snabbare!
Citera
2014-12-13, 11:41
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Kara får gärna börja knarka igen. Allt som gör han snabbare!

Jo, det förvånar ju mig inte att en HIVare tänker så. Själv är jag mer inne på att spelarna ska vara förebilder. Som Johan Forsberg t.ex. En perfekt hen för våra barn att se upp till
Citera
2014-12-13, 12:02
Medlem
Embas avatar
Citat:
Jo, det förvånar ju mig inte att en HIVare tänker så. Själv är jag mer inne på att spelarna ska vara förebilder. Som Johan Forsberg t.ex. En perfekt hen för våra barn att se upp till

Ja, en homosexuell man med en heterosexuell fasad som vänstrar och våldför sig på andra. Ett praktexempel på en bra och fin människa.

Till matchen. Vad tror du? Pallar ni med ännu en vinst eller spricker luftslottet återigen?
Citera
2014-12-13, 12:11
Medlem
Mikojans avatar
Mest spännande med dagens omgång blir förstås om Skellefteå AIK ska leda serien inför uppehållet med 13 poäng
Citera
2014-12-13, 13:16
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Haha
Citera
2014-12-13, 13:40
Medlem
Codens avatar
Känns rätt skönt att möta ett galet formstarkt SAIK borta nu sista matchen innan julstöket. Då hinner ringmuskeln läka ostört liksom.

Allt utom torsk med 4-5 mål i eftermiddag kommer kännas som en liten seger och jag kan med gott samvete äta jullunch med familjen istället för att bevittna våldtäkten svärandes framför TV:n

Näst efter Dif gillar jag SAIK då min släkt kommer från orten några generationer tillbaka så det gör inte så mycket om vi förlorar bara ingen går sönder och det inte blir förnedring (för då blir morsan så djävla stöddig)

Hoppas lyxfällan, kaffeflickorna och hen-lule förlorar bara så det inte tightas till i botten mer än nödvändigt.
Citera
2014-12-13, 15:18
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Känns rätt skönt att möta ett galet formstarkt SAIK borta nu sista matchen innan julstöket. Då hinner ringmuskeln läka ostört liksom.

Allt utom torsk med 4-5 mål i eftermiddag kommer kännas som en liten seger och jag kan med gott samvete äta jullunch med familjen istället för att bevittna våldtäkten svärandes framför TV:n

Näst efter Dif gillar jag SAIK då min släkt kommer från orten några generationer tillbaka så det gör inte så mycket om vi förlorar bara ingen går sönder och det inte blir förnedring (för då blir morsan så djävla stöddig)

Hoppas lyxfällan, kaffeflickorna och hen-lule förlorar bara så det inte tightas till i botten mer än nödvändigt.

Du känns som en gosse(? ) att omfamna. Själv har jag DIF som andralag. Risken finns att din mammas och många andras team segrar ihjäl sig. Men det tror vi inte riktigt på. Vi kan aldrig bli sämre än lulhasafötterna...
Citera
2014-12-13, 15:41
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Men för fan, kan du ingenting om ishockey?

Kan massvis om hockey. hurså? Svara på frågan istället, kan tränaren bli utvisad från matchen? Jag vet att en tränare kan bli uppvisad på läktaren men det är inte ett straff på samma sätt som för en spelare.

Och du ska vara moderator?
Citera
2014-12-13, 15:43
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Kan massvis om hockey. hurså? Svara på frågan istället, kan tränaren bli utvisad från matchen? Jag vet att en tränare kan bli uppvisad på läktaren men det är inte ett straff på samma sätt som för en spelare.

Och du ska vara moderator?
Du har redan fått svar på frågan. En lättare utvisning för en tränare blir ett lagstraff på 2 minuter. Tränaren kan även tilldelas match/game, bli uppskickad på läktaren eller utvisad från arenan.

Den enda skillnaden mellan en tränares straff och en spelares är att tränaren inte sätter sig på botbänken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in