@
VSVP: Kan ligga något i det. Är bara trött på alla märkliga beslut som tas... Straffskyttarna, Djoos i PP, och minst istid till Olden. Han verkar inte se samma matcher som vi.
Citat:
Ursprungligen postat av
atreyeri
Skellefteå spelar inte särskilt bra, det är en gåta hur vi kan leda serien.
Ja alltså, för mig blev det smärtsamt tydligt i matchen mot oss hur ni bemästrat ett spelsystem som jag inte fattar att andra lag inte bara kopierar rakt av, för så jävla komplicerat är det inte.
Ni kan ha ett slätstruket lag men så länge ni följer er spelidé/spelsystem så kommer ni fortsätta vinna. Medan Brynäs chippar ur egen zon, dumpar från neutral zon, drar sig mot sargerna i anfallsförsöken, så gör ni precis tvärt om. Ni passar er ur egen zon, dumpar i princip aldrig ner i sarghörnen och alla era anfallande spelare söker sig mot slottet för att få bättre läge för avslut. De bryter sig in mot mitten medan Brynäs viker av mot sargerna så fort en motståndare står i vägen, vilket förstås är väldigt ofta. Skillnaden med framförallt dump och chipp var riktigt tydlig bara 10 min in i matchen.
Skulle vilja göra ett videokollage och skicka till Brynäs för det är så jävla uppenbart hur spelsystemen skiljer sig, tyvärr har jag inte matchen tillgänglig. Vilken tur att vi har en videocoach...