2014-12-11, 07:13
Medlem
COYG1886s avatar
på tal om Morpheus! finns det datum för release eller kommer det dröja ett bra tag till?
Citera
2014-12-11, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYG1886
på tal om Morpheus! finns det datum för release eller kommer det dröja ett bra tag till?

Inget är sagt men man kanske kan hoppas på nästa jul.
Citera
2014-12-11, 09:41
Medlem
Både Oculus rift och samsungs vr släpps ju snart så borde inte vara alltför långt bort för sony.
Citera
2014-12-12, 16:07
Medlem
Hejsan flashbackare. Nu är det så att jag bestämt mig för att införskaffa mig en ps4, men vet inte om jag ska slå till nu eller senare. Jag sitter i ett litet dilemma... Jag har jullov (går sista året på gymnasiet) om precis en vecka och vill ju sitta och spela hela lovet. Men samtidigt så vill jag ju köpa konsolen till ett så bra pris som möjligt. Kan tänka mig att köpa från blocket (bor i Stockholms-trakterna) men även från butik. Har redan skaffat några spel som bara väntar på att spelas

Har för tillfället 4000 kr men vill helst köpa den billigare. Skulle kunna mig att köpa gta v eller fifa 15 till konsolen. Hur bör jag göra? Tror ni det blir någon super-rea vid mellandagsrean...?

Tackar för svar på förhand.
Citera
2014-12-12, 23:55
Medlem
Hej, någon som har en lista på vilka spel som renderas i 60fps?
Citera
2014-12-13, 00:35
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan27
Hej, någon som har en lista på vilka spel som renderas i 60fps?
En snabb sökning på "PS4 games 60 FPS list" gav mig denna lista:
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates

Hoppas den duger.
Citera
2014-12-13, 11:22
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidum1
Hejsan flashbackare. Nu är det så att jag bestämt mig för att införskaffa mig en ps4, men vet inte om jag ska slå till nu eller senare. Jag sitter i ett litet dilemma... Jag har jullov (går sista året på gymnasiet) om precis en vecka och vill ju sitta och spela hela lovet. Men samtidigt så vill jag ju köpa konsolen till ett så bra pris som möjligt. Kan tänka mig att köpa från blocket (bor i Stockholms-trakterna) men även från butik. Har redan skaffat några spel som bara väntar på att spelas

Har för tillfället 4000 kr men vill helst köpa den billigare. Skulle kunna mig att köpa gta v eller fifa 15 till konsolen. Hur bör jag göra? Tror ni det blir någon super-rea vid mellandagsrean...?

Tackar för svar på förhand.
Köper du via Blocket så kommer du garanterat billigast undan.
Kollade lite snabbt imorse och då låg den billigaste på 2500:-, visserligen inte i Sthlm då, men de flesta kan ju skicka.
Tror inte det blir någon "super-rea" under mellandagarna, billigare säkerligen, men det blir väl bara några hundralappar eller så.
Citera
2014-12-13, 13:22
Medlem
ThePasts avatar
Är folk generellt mindre sociala på ps4 än Xbox? Jag har spelat mycket mp nu utan att fölk snackar i en match. Saknar trashtalk :/
Citera
2014-12-13, 13:39
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePast
Är folk generellt mindre sociala på ps4 än Xbox? Jag har spelat mycket mp nu utan att fölk snackar i en match. Saknar trashtalk :/

Blev riktigt besviken i det avseendet efter att tidigare sporadiskt ha spelat på 360.
Citera
2014-12-13, 14:38
Medlem
Citat:

Har du din mikrofon inkopplad? I många spel måste du ha det för att höra andra.
Citera
2014-12-13, 16:42
Medlem
Ugly_Bobs avatar
Citat:

Min erfarenhet är precis densamma. Jag har lirat en hel del på båda konsoler, av den enkla anledning att jag äger båda, och det är påtagligt mindre snack på PS4an tyvärr. Förhoppningsvis ändrar det sig framöver men jag hyser inte för höga förhoppningar =(

PS4-erfarenheten bygger primärt på Killzone- och Destinyspelande
Citera
2014-12-13, 19:19
Medlem
TKD_1337s avatar
PS4 med Destiny kostar 3790 kr på Dustin tills måndag. Ett bra erbjudande då denna och andra bundles brukar kosta 200 kr mer.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-12-13 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in