2014-12-13, 09:01
Medlem
de ansvariga måste ju förstå att lucia är ett specifikt kulturellt uttryck som inte blandar sig väl med andra kulturella uttryck. inte av politiska skäl och genom beslut ovanifrån i alla fall, utan då måste det komma naturligt till dom som deltar i luciatåget.
Citera
2014-12-13, 09:02
Medlem
enfindams avatar
Mycket fint luciauppträdande från Oscar Fredriks kyrka i Göteborg. Bra framförande av bl. a Sonja Aldén, Anders Ekborg och Helena Paparizou.
Citera
2014-12-13, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Mycket fint luciauppträdande från Oscar Fredriks kyrka i Göteborg. Bra framförande av bl. a Sonja Aldén, Anders Ekborg och Helena Paparizou.

Vad vill du ha sagt? Kopierade du texten ifrån SVT? Vad är bra?
Citera
2014-12-13, 09:13
Medlem
Ratis avatar
Märkligt att det var så lite folk i kyrkan. Långt ifrån fullsatt. Det är nog för tidigt på morgonen. Kl 7 på en lördagsmorgon är det svårt att locka folk.
Citera
2014-12-13, 09:17
Medlem
Renewables avatar
Bara jag som tycker luciafirandet är otroligt skitnödigt?
Citera
2014-12-13, 09:17
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Vad vill du ha sagt? Kopierade du texten ifrån SVT? Vad är bra?
1. Det jag precis sa.
2. Nej, det är min egen åsikt.
3. Helhetsintrycket.
Citera
2014-12-13, 09:21
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
Bara jag som tycker luciafirandet är otroligt skitnödigt?

Jag vet inte, har inte tittat på ett luciatåg på många år.
Citera
2014-12-13, 10:08
Medlem
Heaven.girls avatar
Jämfört med tidigare år var det riktigt fint, inga överdrivet onödiga inslag. Jag blir dock varje år förvånad över hur lite fokus det är på själva lucia. I Finland är hon huvudpersonen, sjunger ofta solo, får tal, smycken och gåvor. Hon representerar hela luciarörelsen för det året.
Citera
2014-12-13, 10:22
Medlem
Wheatstacks avatar
Just det, jag kom på en sak till.

Helena P sjöng solo, därefter sjöng en tärna solo. Men Sonja tackade bara Helena och kören efteråt och inte tärnan. Tärnan var bättre än Helena, men just det, hon har inte varit med i melodifestivalen.
Citera
2014-12-13, 10:25
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatstack
Just det, jag kom på en sak till.

Helena P sjöng solo, därefter sjöng en tärna solo. Men Sonja tackade bara Helena och kören efteråt och inte tärnan. Tärnan var bättre än Helena, men just det, hon har inte varit med i melodifestivalen.

Jag reagera faktiskt på samma sak. Sedan fanns inte lucia och tärnornas namn med i tacklistan på slutet vilket för mig kändes lite konstigt.
Citera
2014-12-13, 10:27
Medlem
Bankdosas avatar
Det var inte direktsänt, va? I en scen hade alla lucior + tärnor, i bakgrunden, släckta ljus för att i scenen direkt efter stå där med tända ljus.
Kollade inte så noga, hade mest på det i bakgrunden så ber om ursäkt i fall jag missuppfattat något.
Citera
2014-12-13, 10:28
Medlem
Flashshits avatar
Jag såg ej spektaklet, men har genom tråden fått med mig att det inte var några stjärngossar i tåget.
Hur var det med pepparkaksgubbar och tomtar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in