de ansvariga måste ju förstå att lucia är ett specifikt kulturellt uttryck som inte blandar sig väl med andra kulturella uttryck. inte av politiska skäl och genom beslut ovanifrån i alla fall, utan då måste det komma naturligt till dom som deltar i luciatåget.
Märkligt att det var så lite folk i kyrkan. Långt ifrån fullsatt. Det är nog för tidigt på morgonen. Kl 7 på en lördagsmorgon är det svårt att locka folk.
Jämfört med tidigare år var det riktigt fint, inga överdrivet onödiga inslag. Jag blir dock varje år förvånad över hur lite fokus det är på själva lucia. I Finland är hon huvudpersonen, sjunger ofta solo, får tal, smycken och gåvor. Hon representerar hela luciarörelsen för det året.
Helena P sjöng solo, därefter sjöng en tärna solo. Men Sonja tackade bara Helena och kören efteråt och inte tärnan. Tärnan var bättre än Helena, men just det, hon har inte varit med i melodifestivalen.
Helena P sjöng solo, därefter sjöng en tärna solo. Men Sonja tackade bara Helena och kören efteråt och inte tärnan. Tärnan var bättre än Helena, men just det, hon har inte varit med i melodifestivalen.
Jag reagera faktiskt på samma sak. Sedan fanns inte lucia och tärnornas namn med i tacklistan på slutet vilket för mig kändes lite konstigt.
Det var inte direktsänt, va? I en scen hade alla lucior + tärnor, i bakgrunden, släckta ljus för att i scenen direkt efter stå där med tända ljus.
Kollade inte så noga, hade mest på det i bakgrunden så ber om ursäkt i fall jag missuppfattat något.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!