2014-12-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Luleå är ett par snäpp uslare än Leksand dock. Förstår inte riktigt heller hur du kan påstå att Luleå gav bort en poäng då det var Leksand som hade ledningen till sista minuten, alltså snarare Leksand som gav bort pinnar till Luleå.

Tror vi klättrar förbi Modo när dom tappar tre spelare till JVM. Sedan får vi se om något annat lag fortsätter sjunka.

Jo men sett till matchen igår så var ju inte 2-0 till er specielt rättvist imo... Sen säger ju både resultatet och tabellen något helt annat om vilka som är bättre etc!
Citera
2014-12-12, 16:42
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Sen säger ju både resultatet och tabellen något helt annat om vilka som är bättre etc!
Nja, Leksand hade en usel start och förlorade sju matcher i rad vilket fick det att bli en jävla uppförsbacke. Sedan bytte Salo ut halva laget och det hjälpte, kolla tabellen efter senaste landslagsuppehållet t.ex. Hade vi haft detta laget från start hade det nog sett ljusare ut.
Citera
2014-12-12, 16:45
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Nja, Leksand hade en usel start och förlorade sju matcher i rad vilket fick det att bli en jävla uppförsbacke. Sedan bytte Salo ut halva laget och det hjälpte, kolla tabellen efter senaste landslagsuppehållet t.ex. Hade vi haft detta laget från start hade det nog sett ljusare ut.

Hur gör det serien sämsta lag bättre än det lag som ligger åtta i tabellen? Ska du resonera liknande efter 55 omgångar? "Vi är ju egentligen bättre än lagen ovanför".
Citera
2014-12-12, 16:55
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Hur gör det serien sämsta lag bättre än det lag som ligger åtta i tabellen? Ska du resonera liknande efter 55 omgångar? "Vi är ju egentligen bättre än lagen ovanför".
Är du trög? Det jag menar är att detta laget är mycket bättre än det som startade säsongen.

Hur jag resonerar efter 55 omgångar får vi se då. Jag har inte bestämt mig än.
Citera
2014-12-12, 16:58
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article20010228.ab

Tungt tapp för Modo nu när Donald åker hem på semester, men det lovas att han kommer tillbaka och avslutar det han inte har påbörjat
Haha.

När kommer du tillbaka?
– Jag har inte bokat biljett tillbaka ännu, men jag siktar på att komma tillbaka, jag har ju kontrakt till säsongens slut.

Han siktar alltså på att komma tillbaka. Skönt.
Citera
2014-12-12, 17:00
Medlem
Citat:
Är du trög? Det jag menar är att detta laget är mycket bättre än det som startade säsongen.

Det köper jag och jag sa samma sak när ni vann här uppe senast att ni är ett helt annat lag nu.

Men behöver ju inte kalla oss för usla för det!
Citera
2014-12-12, 17:01
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Men behöver ju inte kalla oss för usla för det!
Får ursäkta ordvalet då och hoppas inte du tog alltför illa upp. Trevlig helg!
Citera
2014-12-12, 17:06
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Alltså Brashear! Vilket jävla skämt. Han tog ett 30 sekunders byte när Modo slår icing och de blir tvungna att ta time-out så han ska få vila upp sig.
Jävla parodi. Tycker fan synd om Anders Forsberg och Svartvadet som måste lyda "Foppa den store" när han vill att hans polare ska spela.
Det var väl i samma byte då han vann en skridskoduell mot en Dif back.
Citera
2014-12-12, 17:29
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Ullmark, Hudacek, Alsenfelt, Tellqvist och Starkbaum är alla klasser bättre än Hanses. Så jävla svårt är det inte att vara målis i SAIK.

Hudacek, du skämtar? Det är en sprattelmålvakt som går på känslor. I pressat läge så faller han ur ramarna och blir riktigt fladdrig. Minns bara kvartsfinalen 2013. Han gick mindre och mindre efter teknik och gick mer och mer på känsla - och blev sämre och sämre - ju längre matchserien led.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Haha.

När kommer du tillbaka?
– Jag har inte bokat biljett tillbaka ännu, men jag siktar på att komma tillbaka, jag har ju kontrakt till säsongens slut.

Han siktar alltså på att komma tillbaka. Skönt.

Det bästa för MODO vore ju om Brashear stannade hemma för gott. Även om han förmodligen inte kostar klubben någonting vilket i sin tur innebär att man inte kan värva något vettigt istället - så innebär ju det att man faktiskt kan spela in någon av sina lovande juniorer istället. Se det långsiktigt.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2014-12-12 kl. 17:32.
Citera
2014-12-12, 17:43
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Luleå är ett par snäpp uslare än Leksand dock. Förstår inte riktigt heller hur du kan påstå att Luleå gav bort en poäng då det var Leksand som hade ledningen till sista minuten, alltså snarare Leksand som gav bort pinnar till Luleå.
Leksands mål var av turkaraktär. Tyckte nog att Luleå borde haft 3 poäng
Men jag är ju lite färgad.
Tycker nog att Leksand är seriens sämsta lag fast kanske med den bästa målvakten.
Citera
2014-12-12, 18:54
Medlem
Displaceds avatar
Olden spelade tydligen runt 8 min igår, minst av alla. Har verkligen noll förtroende kvar för TJ. Har han något emot Sondre eller?

Eller har han fått en småskavank?
Citera
2014-12-12, 20:27
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Ja, man torskade ju bara med ett mål och inte åtta

Fast hade inte Luleå haft den där formsvackan man hade i november så hade man ju legat i toppen av tabellen
Senast redigerad av siryessir 2014-12-12 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in