2014-12-10, 21:27
Medlem
Farfar var tydligen nazist , enligt Aftonbladet i dagens pappersupplaga. Nån som kan hitta en länk ?
Citera
2014-12-11, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Idolerna är Reagan och Thatcher, typiskt dålig fantasi för att komma från någon född 1970 och paradoxalt eftersom tanten aldrig kommer att låta som en patriot.
Det stämmer, åtminstone enligt denna Fokus-intervju från 2009.

http://www.fokus.se/2009/05/anna-kinberg-batra-08a-och-eu-kramare/

Citat:
Ursprungligen postat av Fokus
På frågan vilka hennes politiska förebilder är ser hon förvånad ut och säger att hon aldrig fått den frågan tidigare. Funderar lite och nämner sedan Margaret Thatcher, Ronald Reagan, Mahatma Gandhi och Winston Churchill. Och lägger dessutom till »president Bartlett« i TV-serien »Vita huset«.
Hur man kan ha de båda förstnämnda som förebilder tillsammans med Gandhi, det vet bara AKB själv. Hon kunde bytt ut Reagan och Thatcher mot Hitler och Stalin, och kontrasteffekten hade ändå bara blivit obetydligt större.

Både Lööf och Kinberg Batra har alltså Thatcher som förebild, det förklarar varför de tycks komma så bra överens. Och vad maken David B beträffar har det i mitt tycke alltid funnits en aura av indisk arrogans kring den mannen, vilken matchar AKBs streberminer alldeles förträffligt. Knappast ett omaka par, med andra ord.
Citera
2014-12-11, 03:04
Medlem
Har man sagt det här på TV av alla ställen så har man dåligt omdöme och det anser jag att man inte kan ändra på om redan när yttrandet begicks hade en upphöjd ställning.

Underbettet kan helt enkelt inte bli Statsminister. Fram med det där uttalandet så att folk kan minnas. Är det fler än jag som kallar kärringen för underbettet?

https://www.youtube.com/watch?v=nM-ByPAD48w

Man är ju inte avundsjuk på David Batra. Har de barn?
Senast redigerad av Levillain 2014-12-11 kl. 03:07.
Citera
2014-12-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Hon är från en övre medelklass/överklass-familj. Hon har examen från HHS i Stockholm. Det jag vet ungefär.

Om man är född i Skärholmen så är man garanterat inte övre medelklass. HHS kvalificerar ingen klassresa heller, utan jag var mer inresserad av om hon klarade sig igenom hela utbildningen (4 år).

Vore tacksam om någon annan kunde svara!
Citera
2014-12-11, 17:48
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Om man är född i Skärholmen så är man garanterat inte övre medelklass. HHS kvalificerar ingen klassresa heller, utan jag var mer inresserad av om hon klarade sig igenom hela utbildningen (4 år).

På flera ställen står det att hon är civilekonom, o då bör hon ha fått ut sin examen. Men på en Google länk som inte funkar anges det i rubriken att hon studerade 1991 till 2000, ingen hög studietakt.
Hon sägs ha drivit ett kommunikationsföretag i fem år, alltid något!
Citera
2014-12-13, 11:53
Medlem
R-Borjes avatar
Årets julklapp!

Vojne! vojne! Vad ska man köpa för julklapp till en blivande statsminister?
Stackars David?

Nej då!
I år är valet lätt.

En rakapparat!

http://d2.dn-static.se/UploadedImages/2014/12/13/a4ea7b5c-bb52-47f8-b298-2f8a94670f50/original.jpg

http://www.dn.se/nyheter/politik/kinberg-batra-utesluter-inte-regering-med-s/
Citera
2014-12-13, 15:30
Medlem
Mr...Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNemo
Hur man kan ha de båda förstnämnda som förebilder tillsammans med Gandhi, det vet bara AKB själv. Hon kunde bytt ut Reagan och Thatcher mot Hitler och Stalin, och kontrasteffekten hade ändå bara blivit obetydligt större.
Håller med. Väldigt omdömeslöst av AKB att lista den rasistiske pedofilen Gandhi som sin största förebild tillsammans med Reagan och Thatcher. Underligt att ingen ställt henne till svars för detta. Vi kan väl ändå inte ha en statsministerkandidat vars största förebild var en man som hatade svarta, hade sex med småbarn och dessutom var en anhängare av det indiska kastsystemet?
Citera
2014-12-13, 15:42
Medlem
Slottsherres avatar
Då kommer alltså Kärringalliansen att ledas av två skräcktanter, som båda har Thatcher som idol.
Då vet vi att deras mål är att avskaffa den svenska välfärden som Thatcher lyckades så effektivt att göra med den engelska.
Citera
2014-12-13, 17:58
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn

Hon är väl uppvuxen i Djursholm/Danderyd?
Citera
2014-12-13, 17:58
Medlem
Photoshoppeds avatar
Nå, men efter att ha sett hennes intervju på TV4 i morse (ni andra sov väl då), så blev jag imponerad. Hon verkade otroligt samlad och genomtänkt. Började titta med skeptisk inställning, men jag ändrade uppfattning. Hon är nog den minst ovärdiga efterträdaren till Fredrik som de har i partiet.
Citera
2014-12-13, 18:00
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr...X
Håller med. Väldigt omdömeslöst av AKB att lista den rasistiske pedofilen Gandhi som sin största förebild tillsammans med Reagan och Thatcher. Underligt att ingen ställt henne till svars för detta. Vi kan väl ändå inte ha en statsministerkandidat vars största förebild var en man som hatade svarta, hade sex med småbarn och dessutom var en anhängare av det indiska kastsystemet?
Det kanske förklarar invandringspolitiken. Barngifte är ju väldigt vanligt i de delar av världen från vilka majoriteten av "flyktingarna" kommer. Kinberg-Batra vill helt enkelt se mer av denna pittoreska sedvänja. Kommer nymo att motionera om detta? Har Kinberg-Batra kanske en samling barnporr som hon och maken delar på?
Citera
2014-12-15, 04:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hon är väl uppvuxen i Djursholm/Danderyd?
Jag höll på att bli galen på att ingen annan skrev det. JA, hon är uppvuxen i /på Djursholm, samt Nederländerna enligt den sedvanliga infon. Men åtminstone åren i mellanstadiet och minst ett par år i högstadiet avklarades på Djursholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in