2014-12-09, 22:00
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
Jag kan tänka mig att rösta på moderaterna bara för att se till att David Batra får en chans att etablera sig i möten med världens politiker. Det kan förmodligen bli hejdlöst roligt både under och efter evenemanget.

Jag menar, gissa om han kommer att ha sprängstoff till sin nästa föreställning, den kommer förmodligen att handla om alla vinklingar och dråpligheter han kan komma på....

För övrigt vet vi ju dock att det på senare tid har varit problematiskt att hålla ihop äktenskapet för den som blir både moderatledare och statsminister.....vi får väl se hur det går för Batra...

Du kan nog glömma det med David. Skulle Anna bli statsminister så skulle David lägga ned sin karriär, och det omedelbart!
Citera
2014-12-09, 22:08
Medlem
http://i.imgur.com/dfvmMWY.jpg
Citera
2014-12-09, 22:17
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Du kan nog glömma det med David. Skulle Anna bli statsminister så skulle David lägga ned sin karriär, och det omedelbart!

Yes. David berättade i något program på TV härom veckan att de kör med vattentäta skott mellan deras karriärer och privatlivet. Han verkade inte sugen att utnyttja läget för att få gratis material till sina så kallade skämt. Om äktenskapet skulle överleva en statsministerpost är jag tveksam till.
Citera
2014-12-09, 22:43
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Yes. David berättade i något program på TV härom veckan att de kör med vattentäta skott mellan deras karriärer och privatlivet. Han verkade inte sugen att utnyttja läget för att få gratis material till sina så kallade skämt. Om äktenskapet skulle överleva en statsministerpost är jag tveksam till.

Ja, i sommarpratet för några år sedan sa DB något i stil med att det jag låter bli att säga som komiker för att det är för snällt, skulle vara döden för en politikers karriär. Han lär knappast vilja sänka frugan och lär vara väldigt tyst om politik i sina skämt.
Citera
2014-12-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Nu när M är splittrat och sönderkuppat så kommer Batra, om hon nu får ta över den rykande ruin som M kommer att vara efter alliansens valförlust och bakslag ute i kommuner och landsting, en helt bakbunden person som kommer att få syssla med truth and rekonciliation och vaska fram urvattnade kompromisser för att hålla ihop partiet.

Det blir ingen språngbräda till storhet som väntar utan en sorglig och destruktiv process där olika falanger kommer att blockera det mesta.

Batra förtjänar det - hon är en av dem som drivit på omdaningen av de nya moderaterna så då kan hon gott få vara med och städa upp efter kalaset också.

Och gott så - landet behöver ett nytt konservativt parti - nu när M valt den socialliberala röstmaximeringsvägen.

Imponerande att se ett 1 år gammalt inlägg med en profetia som just nu går i uppfyllelse.
Citera
2014-12-10, 10:36
Medlem
Kan någon klargöra hennes bakgrund?

Det står att hon är född i Skärholmen, uppvuxen i Nederländerna och Djursholm. Vad har hennes föräldrar för yrken? Hur länge bodde hon i Skärholmen och var exakt? Vad gjorde familjen i Nederländerna? När flyttade de till Djursholm? Bodde de i villa eller lägenhet?

Vilken grundskola gick hon i? Gymnasium? Har hon examen från HHS?

Uppvuxen i förorten, medelsvenne och medlem i M sedan hon var 13 år, Reagan och Thatcher som förebilder - det bådar verkligen inte väl! Låter ju som nåt maken hade kunnat skämta om ganska ordentligt.
Citera
2014-12-10, 14:02
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
Jag kan tänka mig att rösta på moderaterna bara för att se till att David Batra får en chans att etablera sig i möten med världens politiker. Det kan förmodligen bli hejdlöst roligt både under och efter evenemanget.

Jag menar, gissa om han kommer att ha sprängstoff till sin nästa föreställning, den kommer förmodligen att handla om alla vinklingar och dråpligheter han kan komma på....

För övrigt vet vi ju dock att det på senare tid har varit problematiskt att hålla ihop äktenskapet för den som blir både moderatledare och statsminister.....vi får väl se hur det går för Batra...

David Batra kan väl omöjligen vara moderat? Ståuppare brukar väl vara vänster hela bunten.
Citera
2014-12-10, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Kan någon klargöra hennes bakgrund?

Det står att hon är född i Skärholmen, uppvuxen i Nederländerna och Djursholm. Vad har hennes föräldrar för yrken? Hur länge bodde hon i Skärholmen och var exakt? Vad gjorde familjen i Nederländerna? När flyttade de till Djursholm? Bodde de i villa eller lägenhet?

Vilken grundskola gick hon i? Gymnasium? Har hon examen från HHS?

Uppvuxen i förorten, medelsvenne och medlem i M sedan hon var 13 år, Reagan och Thatcher som förebilder - det bådar verkligen inte väl! Låter ju som nåt maken hade kunnat skämta om ganska ordentligt.

Hon är från en övre medelklass/överklass-familj. Hon har examen från HHS i Stockholm. Det jag vet ungefär.
Citera
2014-12-10, 15:27
Medlem
Jag har aldrig fattat vad David Batra ser i Anna Kinberg. De verkar oerhört omaka som personer. Antingen så döljer Anna en mer humoristisk sida, eller så vill David ha en mer seriös, tråkig och konservativ fru. Jag gillar inte henne alls, har inte gjort sedan hennes lantis-uttalande. Hon är säkert en duktig politiker men jag tror knappast att hon kan lyfta moderaterna.
Jag är vänster, men till och med jag anser att Reinfeldt och Borg är betydligt starkare och mer trovärdiga än vad AKB är.
Citera
2014-12-10, 17:34
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
helt underbart! Hur kom du på detta? Här en ännu bättre bild på den gamle habsburgaren:

http://static.habsburger.net/files/styles/large/public/images/teaser/juan_carreno_de_miranda_koenig_karl_ii._von_spanie n_teaser.jpg

Moderaterna hade en annan Habsburger-kärring
http://sv.wikipedia.org/wiki/Walburga_Habsburg_Douglas

Observera hakan. Kan det finnas nått habsburger i AKB genetik? Vem har koll på hennes släkttavla?
Citera
2014-12-10, 17:57
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55

Nu är det inte aktuellt att jag skulle rösta på Moderaterna ändå, men jag hoppas verkligen att även deras väljare gör rätt val när det gäller att antingen låta Anna bli statsminister, eller låta David fortsätta sin karriär som komiker.

Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
David Batra kan väl omöjligen vara moderat? Ståuppare brukar väl vara vänster hela bunten.

Det finns väl några få högerkomiker i Sverige. Den skojige Johan Rheborg brukar dyka upp i sådana diskussioner. Den bedagade och gravt överskattade Robert Gustafsson verkar också vara rätt höger, men det har jag inga källor på, förutom att han låter som Ulf Brunnberg när han pratar om feminism och politisk korrekthet. Märk väl att ingen av dessa brukar skoja så mycket om politik eller åtminstone enskilda partier och politiker — till skillnad från Magnus Betnér, enligt egen utsago borgerlig och även uttalat liberal på det där jävligt störiga sättet som sjuttonåringar med en tillgjord blandning av cynism och idealism gärna är.

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har aldrig fattat vad David Batra ser i Anna Kinberg. De verkar oerhört omaka som personer. Antingen så döljer Anna en mer humoristisk sida, eller så vill David ha en mer seriös, tråkig och konservativ fru. Jag gillar inte henne alls, har inte gjort sedan hennes lantis-uttalande. Hon är säkert en duktig politiker men jag tror knappast att hon kan lyfta moderaterna.
Jag är vänster, men till och med jag anser att Reinfeldt och Borg är betydligt starkare och mer trovärdiga än vad AKB är.

Jag är också vänster och vet ytterst lite om Anna Kinberg Batra. Jag blir dock automatiskt lite sympatiskt inställd till henne eftersom jag tycker David är en kul typ som dessutom verkar trevlig och vettig, och således knappast hade gift sig med en fullblodspsykopat som Reinfeldt. Antagligen tänker flera som jag, vilket automatiskt ökar förtroendet för Anna, även om hon, som ungefär alla andra politiker och i synnerhet de på högerkanten, ger lite vibbar av att vara en kallhamrad streber. Visst att det är ett omaka par, men antagligen har hon en mänsklig, trevlig och rolig sida också. Jämför med paret Reinfeldt, där båda makarna var synnerligen obehagliga människor med omänsklig människosyn.
Citera
2014-12-10, 20:20
Bannlyst
Idolerna är Reagan och Thatcher, typiskt dålig fantasi för att komma från någon född 1970 och paradoxalt eftersom tanten aldrig kommer att låta som en patriot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in