2014-12-10, 16:17
Bannlyst
Som topic lyder. Xenonkungen själva har inte lamphållare till Saab 9-3 SS (Xenon). Vilket försvårar läget. Hur har ni andra gjort med samma problem? Utan lamphållare så sitter ju inte ljusen stilla.

Måste väl finnas något man kan göra för att få dom på plats, för någon xenon lamphållare finns inte.
Samt att själva klumpen på min bil är ihopp lödd så det går inte bara koppla som vanligt tyvärr.

Vad är förslagen? Enligt XK så kunde man försöka "åsa nissa" fram något, eller så får man avstå. Men det ska väl inte vara så illa att man ska behöva avstå tycker jag.

Någon med tips hur man fäster dom utan lamphållaren ?

Mvh 4BD1
Senast redigerad av 4BD1 2014-12-10 kl. 16:20.
Citera
2014-12-10, 18:02
Bannlyst
Ingen som har tips, ingen med samma modell med liknande problem eller annan modell med detta problem? Super limma var det förslaget jag fick av verkstaden Men fungerar det så varför inte
Citera
2014-12-10, 19:06
Medlem
Vad är problemet? Upp till och med årsmodell 2007 ska det vara D2S, från 2008 D1S...
Båda varianter säljs av xenonkungen i varierande prisklasser.

Själv kör jag med Osrams Xenarc Night Breaker och tycker dom ger mycket bra ljus
Citera
2014-12-11, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pas83
Vad är problemet? Upp till och med årsmodell 2007 ska det vara D2S, från 2008 D1S...
Båda varianter säljs av xenonkungen i varierande prisklasser.

Själv kör jag med Osrams Xenarc Night Breaker och tycker dom ger mycket bra ljus

Om TS hade hållt sig till en och samma tråd om sin XENONKONVERTERING hade allt blivit mindre rörigt.
Nu är det fjärde tråden som startas ang detta.

Kolla på märkesforum istället där lär detta va gjort förut och du lär få svar direkt i så fall,
annars är det bara o lägga ner verksamheten och köpa riktiga halogenlampor från Philips eller Osram.
Citera
2014-12-11, 08:04
Medlem
Typ denna?
http://www.xenonkungen.com/se/xenon/lamphallare/lamphallare-h7-metal-hd09.html
Citera
2014-12-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boaormen
Om TS hade hållt sig till en och samma tråd om sin XENONKONVERTERING...

Ahh, ja det förklarar en hel del
Citera
2014-12-11, 12:20
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boaormen
Om TS hade hållt sig till en och samma tråd om sin XENONKONVERTERING hade allt blivit mindre rörigt.
Nu är det fjärde tråden som startas ang detta.

Kolla på märkesforum istället där lär detta va gjort förut och du lär få svar direkt i så fall,
annars är det bara o lägga ner verksamheten och köpa riktiga halogenlampor från Philips eller Osram.
Det hade nog som sagt varit enklare och bättre,även för mötande,om TS köpt vanliga halogen och satt dit ett par "Light force" extraljus..
Citera
2014-12-11, 13:46
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Det hade nog som sagt varit enklare och bättre,även för mötande,om TS köpt vanliga halogen och satt dit ett par "Light force" extraljus..

Japp! En vacker dag möter TS farbror blå som också blinkar på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in