2014-12-10, 23:19
Medlem
anteri17s avatar
Niva med tidernas sämsta krönika. Fan vad usel han är. Överdrifter till höger och vänster. Pajasjävel.
Citera
2014-12-10, 23:20
Bannlyst
Fotbollen har blivit ganska tråkig när City kan spela utan Aguero, Silva, Kompany och Toure men ändå vinna komfortabelt mot Roma.

Hade jag varit Romas sportchef hade jag gått efter Pastore. Det känns som ett lag på hans nivå där han kan skina lite med sina genialiska passningar. Dessutom hade jag gått efter en riktig måltjuv, typ Mitroglou. Eller varför inte Kiese Thelin, Sveriges stora anfallstalang
Citera
2014-12-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hurså? Eftersom de är en fransk rival? Dom skulle ju ändå inte kunna mötas i åttondelen.
Jag menar att de inte kan få gruppettan från Monacos grupp nu, vilket i sin tur ökar sannolikheten att de får ett svårare lag. Det totala mängden potentiella motståndare går ner och ett, i sammanhanget, svagt lag har tagits bort. Hade ju varit trevligare för PSG att ha chansen och dra Leverkusen eller dylikt.
Citera
2014-12-10, 23:21
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Äntligen är det sega gruppspelet över och den riktiga turneringen kan börja. Förvisso har säsongens gruppspel varit något bättre än tidigare säsonger då det under sista matchdagen åtminstone fanns ett gäng matcher som betydde något.

Bayern, Real och Chelsea tillhör mina favoriter till titeln, strax bakom skuggar Barcelona. Det har sett mycket bra ut för dessa lag nu under hösten, men å andra sidan är det under våren man ska leverera. Mycket kan hända.

Tänkte göra en liten utbening över vem som kan lottas mot vem osv. Alltid lite kul att spekulera i lottningar.

Motstånd gruppettor kan lottas mot

Motstånd grupptvåor kan lottas mot

Spontant känns det som att Chelsea har enklast grupp av potentiella motståndare.

Kan Arsenal lottas mot såväl Atletico som Juventus?
Citera
2014-12-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Kan Arsenal lottas mot såväl Atletico som Juventus?
Ändrat.
Citera
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Fotbollen har blivit ganska tråkig när City kan spela utan Aguero, Silva, Kompany och Toure men ändå vinna komfortabelt mot Roma.

Hade jag varit Romas sportchef hade jag gått efter Pastore. Det känns som ett lag på hans nivå där han kan skina lite med sina genialiska passningar. Dessutom hade jag gått efter en riktig måltjuv, typ Mitroglou. Eller varför inte Kiese Thelin, Sveriges stora anfallstalang

Vad håller du på med egentligen? Är du nöjd med dina inlägg? Hur fan vinner man komfortabelt när man avgör en helt låst match med ett långskott från ingenstans? Är det komfortabelt? City såg skit ut fram till målet, men återigen - låt resultatet bestämma analysen. Det skapar ju en bra nivå.

Pastore är sämre än Pjanic. Än De Rossi. Än Keita. Än Strootman. Än Naingolan. Vad fan ska man honom till?
Citera
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag menar att de inte kan få gruppettan från Monacos grupp nu, vilket i sin tur ökar sannolikheten att de får ett svårare lag. Det totala mängden potentiella motståndare går ner och ett, i sammanhanget, svagt lag har tagits bort. Hade ju varit trevligare för PSG att ha chansen och dra Leverkusen eller dylikt.
Jaså, tolka ditt inlägg på ett annat sätt
Citera
2014-12-10, 23:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ändrat.

Porto har heller inte åtta möjliga motståndare.
Citera
2014-12-10, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad håller du på med egentligen? Är du nöjd med dina inlägg? Hur fan vinner man komfortabelt när man avgör en helt låst match med ett långskott från ingenstans? Är det komfortabelt? City såg skit ut fram till målet, men återigen - låt resultatet bestämma analysen. Det skapar ju en bra nivå.

Pastore är sämre än Pjanic. Än De Rossi. Än Keita. Än Strootman. Än Naingolan. Vad fan ska man honom till?

Roma kan ju inte göra mål vad de än tar för sig, så visst vinner City komfortabelt.

Jag tycker det är svagt att inte kunna avgöra mot ett decimerat City. Men det är klart, förlitar man sig på Gervinho bör man inte förvänta sig något mer.
Citera
2014-12-10, 23:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Roma kan ju inte göra mål vad de än tar för sig, så visst vinner City komfortabelt.

Jag tycker det är svagt att inte kunna avgöra mot ett decimerat City. Men det är klart, förlitar man sig på Gervinho bör man inte förvänta sig något mer.

Roma behövda ju inte ens göra mål idag. Men visst, varje långskottsmålsseger-från-ingenstans är en komfortabel seger. Nya kriterier när det är England som representeras.
Citera
2014-12-11, 00:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Tråkigt på många sätt att inte Roma tog sig vidare, men fotboll handlar ibland om marginaler på gott och ont.

Vad vore önskescenariot nu i åttondelarna? Riktiga drömmöten? För egen del vore det ändå inte möjligt: Real-Bayern
Citera
2014-12-11, 00:15
Medlem
torstenhingstens avatar
Härligt att city vann! Har aldrig gillat den italienska stilen med filmningar, maskningar etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in