2014-12-10, 14:51
Medlem
Overklighetss avatar
Kärlek?

Livet är ett rävspel, inte så mycket annat. Vissa verkar kunna bete sig hur som helst och ändå känna sig älskade, medan andra, som försöker leva rättfärdigt och moraliskt, hamnar i skiten. Livet är inte rättvist på något sätt, och kärlek skulle väl i TS exempel kunna vara ekvivalent med existensen i sig. Och den är verkligen inte nödvändigtvis positiv. Snarare likgiltig utefter min subjektiva uppfattning, och då försöker jag ändå vara så objektiv som jag bara kan.

Jag har själv experimenterat med det som TS beskriver, men mest skit följde efter, så jag har kommit till konklusionen ovan. Man kan väl vara hur kärleksfull man vill, men förvänta dig inget tillbaka. Människor är i månt och mycket som djur. Likgiltiga. Åter igen..

Kärlek?
Senast redigerad av Overklighets 2014-12-10 kl. 15:06.
Citera
2014-12-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Kärlek?

Livet är ett rävspel, inte så mycket annat. Vissa verkar kunna bete sig hur som helst och ändå känna sig älskade, medan andra, som försöker leva rättfärdigt och moraliskt, hamnar i skiten. Livet är inte rättvist på något sätt, och kärlek skulle väl i TS exempel kunna vara ekvivalent med existensen i sig. Och den är verkligen inte nödvändigtvis positiv. Snarare likgiltig utefter min subjektiva uppfattning, och då försöker jag ändå vara så objektiv som jag bara kan.

Jag har själv experimenterat med det som TS beskriver, men mest skit följde efter, så jag har kommit till konklusionen ovan. Man kan väl vara hur kärleksfull man vill, men förvänta dig inget tillbaka. Människor är i månt och mycket som djur. Likgiltiga. Åter igen..

Kärlek?

Mycket bra skrivet. Livet är ett rävspel. Livet har aldrig varit rättvist och kommer inte heller att göra det. Den som tror något annat vet inte ett skit om livet.
Citera
2014-12-10, 18:02
Bannlyst
Kärleken finns i hjärtat och precis som chakran på samma ställe beskriver så är den grön. Håll dina händer hårt mot hjärtat och blicka upp och erbjud din kärlek till allomfattande och du kanske börjar se gröna färger precis som det hände mig, jag passade också om att be att få rötternas chakra (lår, skrev och könsorgan) och vips! så blev allt fullt med rött också (stängda ögon hela tiden). Nu försöker jag (men misslyckas genom att glömma bort flera dagar) att stärka mina chakror men oavsett om jag gör det eller inte så kommer kärleken alltid att finnas där eftersom min själv e fylld utav den.... eller så är allt en illusion ....
Citera
2014-12-10, 19:06
Medlem
Citat:
Kärlek?

Kärlek?
Vi skapar vår verklighet genom vad vi gör och tänker. Om du bara tänker positiva tankar och bara gör saker med kärlek mot andra och dig själv, så kommer din verklighet att ändras snabbt i en positiv riktning!

Rättvisa är en illusion skapad av egot, så nej livet är inte rättvist

Vi föds med en genetisk mall, hos en familj, i ett samhälle. Detta kan man inte ändra. Men efter det skapar du din verklighet med dina tankar och handlingar.
Citera
2014-12-10, 19:17
Medlem
KimNeilJungs avatar
0.06 raderat. Jag är fortfarande osäker på vad den här tråden har med det paranormala att göra men tillsvidare får den leva kvar.

//Mod.
Citera
2014-12-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
0.06 raderat. Jag är fortfarande osäker på vad den här tråden har med det paranormala att göra men tillsvidare får den leva kvar.

//Mod.

Citat:
Paranormal (av para-; parallellt med, i motsats till) är ett adjektiv som används för att beteckna en företeelse som inte är "normal". I det svenska språket används ordet ofta synonymt med övernaturlig, det vill säga ett fenomen som inte kan förklaras med normala vetenskapliga förklaringar.
Kraften av kärlek som vi diskuterar här kan inte förklaras med hjälp utav vetenskap. Alltså är det ett paranormalt fenomen, precis som telepati till exempel.

Om du inte håller med, trots att själva definitionen av 'paranormalt' faller i linje med fenomenet vi diskuterar här, så får du gärna förklara var jag skulle postat tråden, eller flytta den dit. Tack för att du tog bort offtopic.
Citera
2014-12-10, 22:55
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDem
Vi skapar vår verklighet genom vad vi gör och tänker. Om du bara tänker positiva tankar och bara gör saker med kärlek mot andra och dig själv, så kommer din verklighet att ändras snabbt i en positiv riktning!

Rättvisa är en illusion skapad av egot, så nej livet är inte rättvist

Vi föds med en genetisk mall, hos en familj, i ett samhälle. Detta kan man inte ändra. Men efter det skapar du din verklighet med dina tankar och handlingar.

Jag håller inte med. Med tanke på all skit som vissa blir utsatta för under unga år, speciellt i länder som gärna tar över föräldrarollen och förvrider ungas sinnen till oigenkännlighet (däribland detta land), gör det i princip omöjligt för individen att skapa någon positiv framtid för sig själv, när den är så förgiftad av vad all tidigare erfarenhet har planterat där inuti ens skalle. (Så länge man inte har sån där omdebatterad tur). Man kan väl försöka förneka allt som har hänt tidigare i sitt liv, men då anser åtminstone jag att man lever en lögn. Jag har försökt, det suger och känns falskt, och slutar ändå allt som oftast i ensamheten och kärlekslösheten som aldrig tycks försvinna, och till slut så börjar man tvivla på meningen med kärleken och allt överhuvudtaget, vilket leder till en existentiell ångest, som i sin tur leder vidare till självmord för dem som har modet.
Senast redigerad av Overklighets 2014-12-10 kl. 23:04.
Citera
2014-12-11, 17:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21and0
Rent trams. Då kan alla människor göra varandra illa och riktigt onda handlingar utan konsekvenser.
Eftersom vi blir ändå älskade oavsett vad.
Tekniskt sett finns det ingen ondska. Bara ett egenintresse bland de som saknar kunskap.
Citera
2014-12-11, 17:38
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Tekniskt sett finns det ingen ondska. Bara ett egenintresse bland de som saknar kunskap.

Helt fel. Dom som väljer att gå på fotboll enbart för att slåss gör inte det av kärlek eller att dom saknar kunskap. Dom väljer att misshandla folk för att dom gillar det. Det är ondska, inte kärlek och inte okunskap.

När en diktator väljer att utrota folkslag så är det inte på grund av okunskap. Det är ett aktivt val att ta bort icke önskvärda. Det är maktbegär och onska. När när en lönmördare utför sitt uppdrag så är det inte okunskap. Det är ett betalt uppdrag. Man gör inte den typen av uppdrag pga okunskap eller kärlek.

Så att ondska inte finns är ren strunt
Citera
2014-12-11, 18:10
Medlem
Citat:
Jag håller inte med. Med tanke på all skit som vissa blir utsatta för under unga år, speciellt i länder som gärna tar över föräldrarollen och förvrider ungas sinnen till oigenkännlighet (däribland detta land), gör det i princip omöjligt för individen att skapa någon positiv framtid för sig själv, när den är så förgiftad av vad all tidigare erfarenhet har planterat där inuti ens skalle. (Så länge man inte har sån där omdebatterad tur).
Ja, det är ett mirakel att vissa lyckas hitta ljuset efter allt mörker de upplevt här på jorden.

Folk som blivit hjärntvättade skapar dock ändå sin verklighet med sina tankar, men eftersom de inte vet detta är de fast i sin verklighet.

Men så fort man blir medveten, öppnas potentialen för förändring och frihet. Man kan välja att höja sitt medvetande till samma frekvens som kärlek har, då börjar man skapa kärlek istället för rädsla och ego.
Citera
2014-12-11, 19:12
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Helt fel. Dom som väljer att gå på fotboll enbart för att slåss gör inte det av kärlek eller att dom saknar kunskap. Dom väljer att misshandla folk för att dom gillar det. Det är ondska, inte kärlek och inte okunskap.

När en diktator väljer att utrota folkslag så är det inte på grund av okunskap. Det är ett aktivt val att ta bort icke önskvärda. Det är maktbegär och onska. När när en lönmördare utför sitt uppdrag så är det inte okunskap. Det är ett betalt uppdrag. Man gör inte den typen av uppdrag pga okunskap eller kärlek.

Vettigt sagt...ondska finns. Jag får beviset varje gång jag ser mig i spegeln. Det är dock inget paranormalt
Citera
2014-12-11, 19:35
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman

Det är beslut grundat i instinkt de inte förmår sig att stå över. Att våld, maktfullkomlighet och dylikt är skadligt förnekar jag inte men det utförs inte utav en ondska. Eller anser du att rovdjur som har ihjäl ett byte ute i naturen driven av sin instinkt också är ond? Principiellt är det samma sak då även människor är styrda av sina drifter som ytterst få förmår sig att kontrollera till fullo.
Senast redigerad av Denom 2014-12-11 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in