2014-12-10, 09:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARPSWEDEN
Vad är fysiken bakom kondensation?... Något väldigt varmt knuffas ut till något väldigt kallt och blir is, för contrails är egentligen is och inte moln så du verkar ha missförstått om inte allt så bra nära.
Contrails försvinner fortfarande efter några sekunder, kolla upp på din himmel, kolla Norwegian och SAS som sagt så kommer ni se vanliga klassiska contrails, som antingen inte syns alls eller syns i några sekunder, att dom stannar kvar i timmar har aldrig hänt i luftrum som jag kan se med blotta ögat eller kikare och kommer aldrig att hända heller. Planen befinner sig på mer eller mindre samma altitud så varför vissa lämnar contrails och vissa lämnar chemtrail beror inte på någon förändring av temperatur utan det beror på vad som sprutar. Vanliga kommersiella flyg producerar 2 linjer med contrails, chemtrail planen sprutar oftast 4a linjer.

Så du kunde inte förklara varför de skulle försvinna utan tog till ditt vanlig otrevliga bemötande istället - det var ju oväntat... Och vad består moln av om inte vattendroppar och iskristaller menar du?
Citera
2014-12-10, 10:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du hoppade av grundskolan eller vad är det du inte förstår? Kondensation är som sagt enkelt att förstå sig på så innan ni har förstått detta förstår jag inte vad ni gör i tråden, tycker ni om att flexa er okunskap eller vad pågår här?

EDIT: Eftersom contrails fortfarande existerar så är givetvis inte contrails förklaringen till alla mönster i luftrum där det inte pågår något kommersiellt flyg, vad är det ni inte förstår här? Om extrema temperaturskillnader var svaret så skulle inte bara 2 av 4 flyg lämna contrails på samma altitud så ta nu till dig det en gång för alla.

Du som tydligen gått ut hela grundskolan får väl förklara då om det är så lätt, vilket du iofs har helt rätt i - problemet är ju att du fortfarande inte kan visa någon skillnad på moln och contrails...
Citera
2014-12-10, 11:48
Medlem
Citat:
Moln är moln, contrails är contrails och chemtrails är chemtrails. Se skillnad på dessa 3 saker är mycket lätt.
Contrails försvinner som sagt, om inte jämt så i 99.9% av fallen. Jag har då aldrig sett något i närheten av "persitent contrail" från legitima flyg och det är ju rätt uppenbart att det bara är jag här som faktiskt kan mitt luftrum.

Moln stannar kvar. Riktiga moln reflekterar inte heller solljuset så att vi får detta konstiga lila/rosa skimmer som dom flesta också har skådat sista åren. Det är metaller och annat som reflekteras på detta sätt och inte vanliga moln.

Chemtrails sprids ut och stannar kvar men "fluffigheten" som riktiga moln har får du inte av chemtrails och när chemtrailsen spridit ut sig i luften bildar dom ett tunt täcke av "moln" men inte tjockleken som på ett riktigt moln och dessutom ligger vårt riktiga molntäcke inte på samma altitud som chemtrailsen vilket alla som flugit dom sista åren har kunnat skåda.

Om det är något som är uppenbart här så är det att du inte kan mycket om luftrum eller om hur spårningen av flygplan fungerar. Ditt "varken LFV eller luftvärnet vet om att planen finns" är rent skrattretande.

Du har heller inte svarat på hur du spårar dessa plan, primärradar, sekundärradar eller någon form av ADS-B? Att du har ringt någon kontorsråtta på LFV och försökt få veta vilka som flyger ovanför ditt hus är ungefär lika smart som när någon i ett klipp tidigare i tråden ringer en stackars tornflygledare och frågar om trafik som är över 30 000 fot!

Moln reflekterar ljus, hade dom inte gjort det hade dom inte vart vita/gråa utan helt svarta. Att dom är rödaktiga i vissa ljusförhållanden är inte heller konstigt. Det behövs inte många soluppgångar för att man ska se fantastiska ljusspel i molnformationer som kan bli både röda och rosa när ljsuet går igenom, men dessa moln kanske egentligen är chemtrails som har buntat ihop sig?
Citera
2014-12-10, 12:00
Medlem
Citat:
Om dom ljuger för mig så är det ännu mera avslöjande. Jag vet var den kommersiella trafiken är, punkt.

Rödaktiga ja eller gulaktiga för det är solens reflexer men inte lila/rosa. Det är inga naturliga färger som skall finnas där så försök hänga med i konversationen om du skall lägga dig i.

Om dom kan bli röda kan dom vara rosa, mixa in rött och vitt, vad får du då?

Och att du inte kan svara på hur du vet detta visar väl bara att du inte har koll?

Sen påstod jag inte att man ljuger, men sitter du i ett kontor så har du sannolikt ingen aning om vart flygplan befinner sig. Fasen det finns kontorsråttor i mitt bolag som kommer ut i opsrum och torn och frågar rent idiotiska frågor (typ "vad är prickarna på skärmen?" och pekar på en radar).
Citera
2014-12-10, 12:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Planefinder, flightradar, lfv, kikare och stjärnkikare. Simpla grejer som alla kan kolla hemifrån.

Citat:
Om dom ljuger för mig så är det ännu mera avslöjande. Jag vet var den kommersiella trafiken är, punkt.

För att du ska vara trovärdig så måste du komma med något mer än "punkt".
Hur vet du var den kommersiella trafiken är? Det räcker inte med "Planefinder, flightradar, lfv, kikare och stjärnkikare" för att ha kännedom om alla plan.

Citat:
Rödaktiga ja eller gulaktiga för det är solens reflexer men inte lila/rosa. Det är inga naturliga färger som skall finnas där så försök hänga med i konversationen om du skall lägga dig i.

Varför är det inte naturliga färger? Vilka färger i t.ex en regnbåge är "onaturliga"?
Ett optiskt prisma bryter det vita ljuset i alla färger.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Prisma_%28optik%29

Däremot så kan jag ge dig rätt i att det numera är vanligare med vackra, röda solnedgångar.
Och det beror på ökade partikelmängder i luften som i sin tur kommer från ökade föroreningar från bilar, fabriker mm.
Citera
2014-12-10, 12:18
Medlem
Citat:
Lila/rosa har jag skrivit varje gång så hade du mer snömos att komma med eller var det bra så? Det enklaste sättet att skåda detta fenomen är nämligen att gå upp i god tid och kolla på en soluppgång så ser du vanliga moln i sina vita färg och lila/rosa "moln" som inte tycks absorbera solljus alls utan snarare reflekterar det neråt och har du haft lite koll dagen innan och kollat vart planen har befunnit sig för den dagens sprayning så kolla deras bana och jämför det med var du ser icke solljus absorberande moln och inte. Chemtrail molnen är ju nämligen varmare än riktiga moln.

Jag har svarat så att du inte är läskunnig är något som bara faller på dig.

Nej jobbar du som ATC så har du har ingen koll på planen i luften....Tror du och alla andra på ditt lilla kontor bör få sparken asap om ni är inom aviation.

Jo jag är flygledare och har därför tillbringat många nattskift med att se solupp- och nedgångar, och då jag har en radar framför mig i tornet är det bara att slå av höjdfiltret och se vad det är som flyger över.

Dock har jag en känsla av att du inte är intresserad av detta då du uppenbart inte vill eller kan svara på frågor utan enbart spotta ut dig dina egna argument utan att lyssna på andra.

Ifall du kan svara på den mängd direkta frågor som ställts till dig så kan vi kanske återuppta någon form av diskussion.
Citera
2014-12-10, 13:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
om ni inte förstod så reflekterar dessa moln neråt och absorberar inget solljus vilket är viktigt att förstå vilket ni tydligen inte gör.

Alldeles riktigt, jag förstår inte ett skit av vad du säger.

Alla synliga moln reflekterar ljus av den enkla anledningen att de annars inte är synliga.

Och alla moln dämpar (vad du kallar absorberar) ljus mer eller mindre, det är en fysikalisk omöjlighet med moln som inte dämpar ljuset. Och detta oavsett om molnen är gjorda av vatten eller aluminium.
Citera
2014-12-10, 13:31
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja med riktiga moln är det omöjligt, det är precis min poäng det. Men med chemtrailen "molnen" är det dock ett obestridligt faktum att så är fallet och det hänger säkert ihop med deras mycket högre värme, dessa moln agerar nämligen närmast som förstoringsglas gör i solljus. Dessa "moln" reflekterar tom så starkt att deras ljus helt blockar ut synliga konturer av solen och så beter sig givetvis aldrig heller ett riktigt moln.

Jag fattar fortfarande inte vad du säger.
Vad är omöjligt med med moln? Att de reflekterar ljus?

Det stämmer inte riktigt, moln reflekterar ljus. Det är därför du ser dem.
Citera
2014-12-10, 13:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Reflekterar nedåt. Att något absorberar eller dämpar är motsatt effekt av vad du såg på bilderna jag visade och talade om. Det blir starkare och inte svagare ljus, det blir varmare och inte kallare temperatur i molnen. Precis så som riktiga moln aldrig beter sig i normalt vädertillstånd.

Nu börjar jag förstå problemet - du bor i Hollow Earth där det råder helt egna naturlagar
Vi andra bor UTANPÅ jorden och här är ingenting av det du påstår det minsta relevant tyvärr...
Citera
2014-12-10, 14:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Reflekterar nedåt. Att något absorberar eller dämpar är motsatt effekt av vad du såg på bilderna jag visade och talade om. Det blir starkare och inte svagare ljus, det blir varmare och inte kallare temperatur i molnen. Precis så som riktiga moln aldrig beter sig i normalt vädertillstånd.

Inte för att jag fattar vad du skriver men vad har det här med chemtrails att göra?

Förstår jag dig rätt att du genom att titta på moln i en solnedgång finner bevis för att någon sprayar himlen med aluminium och att det dessutom gör de i stor skala?

När jag tittar på dina bilder ser jag absolut ingenting annat än vanliga moln och vanliga contrails.
Citera
2014-12-10, 14:57
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Moln är moln, contrails är contrails och chemtrails är chemtrails. Se skillnad på dessa 3 saker är mycket lätt.
Contrails försvinner som sagt, om inte jämt så i 99.9% av fallen. Jag har då aldrig sett något i närheten av "persitent contrail" från legitima flyg och det är ju rätt uppenbart att det bara är jag här som faktiskt kan mitt luftrum.

Öh, jag ser ofta kvarvarande contrails efter, va du kallar, legitima flyg.

PS: Skrev du verkligen att de chemtrailade London under WW2 tidigare i tråden? En eloge till dig i sådana fall, som kommer med denna nya infallsvinkel på det faktum att contrails funnits lika länge som flygplan.
Citera
2014-12-10, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Öh, jag ser ofta kvarvarande contrails efter, va du kallar, legitima flyg.

Klart att du ser kvarvarande "contrails", det är ju din arbetsuppgift här på flashback.

Det finns numera ett parti som ställer upp i riksdags o kommunval. Nybildade hälsopartiet med bl.a. förbud mot chemtrails.

Avskaffa frölagen så att artrikedomen och naturlig fröframtagning upprätthålls.
Det skall bli tillåtet att informera om traditionellt kända hälsoeffekter av växtbaserade preparat.

Förbjud all flygplansbesprutning inom svenskt luftrum, sk. geo-engineering med chemtrails.
Inför beslutande folkomröstningar enligt schweizisk modell med internetbaserad röstning.

http://halsopartiet.se/
Senast redigerad av Manzanillas 2014-12-10 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in