För mig känns detta som en kvinnlig Reinfeldt. Uttrycker sig likadant och sägs stå för samma sorts politik. Med tanke på kaoset som nu råder i svensk politik skulle det inte förvåna mig om det här är landets första kvinnliga statsminister, det trodde man fan inte att M skulle stå för! Vi kan mycket väl hamna där framöver om nuvarande fars får fortgå efter nyvalet. Lööf kommer inte ha en chans i den maktkamp som många pekar ut ska ske dessa två emellan. Om inte C och FP trots allt spräcker Alliansen och hoppar över till vänstern p.g.a. löfte om att Lööf får leda landet eller liknande. Men det ser ju inte ut att hända med tanke på nuvarande klimat och då har verkligen Löfvén tagit desperationen till nya höjder.
Tänker likt väldigt många andra ha åsikter om hennes utseende: Jag tycker hon ser bra ut med tanke på åldern och att hon har barn. Vill inte säga snygg men kontorsporrig på något sätt. Någon som man kan tänkas strula med på kontorsfesten efter några öl för mycket
Däremot så skiter jag i om hon tillhör de "nya moderaterna" eller om hon är gammal skåpmat på den fronten. Hon ser så mycket ut som en överklasskärring som det bara går, om man ska vara sådan. Hur hon hittat en småknepig David Batra är för mig ett mysterium. Även om jag läst att hon minsann har värme och humor.
Har inget skvaller och det enda folk verkar älta rörande henne är uttalandet om lantisar. För mig var det ett skämt (och då är jag klart mer "lantis" än stockholmare). Även om det nu inte var ett regelrätt skämt så försökte hon på ett "finurligt" sätt beskriva varför det var riktigt att satsa en massa pengar på hennes personvalskampanj (länk:
http://www.oppetarkiv.se/video/2380363/arkivinslag-med-aktuella-politiker , det är runt 15.00.). Nu är ju den frågan stendöd såklart men det är imo något klart viktigare att ta upp och debattera. D.v.s. varför just Kinberg var värd en massa sponsring med pengar från hela moderat-Sverige istället för att lägga fokus på ett lite halvt otydligt skämt. Kul dock att hennes taktik att en gång i tiden vinna Stockholms-röster nu kan vara henne i fatet då resten av riket plötsligt spelar en stor roll. Men den som seriöst vägrar rösta på M enbart p.g.a. det ska fan inte vara röstberättigad.
Tror faktiskt hon kommer axla Reinfeldts mantel på ett bra sätt. Sedan vet man aldrig hur det parlamentariska läget är m.m. men är det upp till henne tror jag M går en bra framtid till mötes.