2014-12-07, 10:32
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
helt underbart! Hur kom du på detta? Här en ännu bättre bild på den gamle habsburgaren:

http://static.habsburger.net/files/styles/large/public/images/teaser/juan_carreno_de_miranda_koenig_karl_ii._von_spanie n_teaser.jpg

Google bildsök måste ju ha blandat ihop bilderna, pixlarna ligger ju helrätt.
Citera
2014-12-07, 11:45
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Funderar på två saker;

Hur träffades hon och David?

Hur kommer det att gå i Alliansen när hon och Annie Lööf ska samsas. Förr när Fredrik var ledaren i M så stod ju alltid rödtotten och tittade på honom med ett beundrande leende när han talade för Alliansen. Kommer Annie att göra detsamma när Anna talar? Och två starka kvinnor med pragmatiskt beteende kan gå alldeles galet....

De träffades på en fest hos gemensamma vänner.

länk: http://www.mitti.se/david-batra-ar%E2%80%A8-sald-pa-blocket/
Citera
2014-12-07, 12:09
Medlem
nowlickits avatar
Det faktum att folk alltjämt ältar "lantisar"-citatet indikerar att det ligger mer i det än jag först trodde...
Citera
2014-12-08, 02:41
Medlem
InteRaffa123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Hon är från Botkyrka och kan näppeligen anklagas för att vara "gammelmoderat". Dessutom så är hon skolad under den Reinfeldtska eran, så förvänta dig inte någon stor skillnad.

Hon är för helvete uppväxt på Djursholm och har dessutom bott utomlands som barn. Det blir inte mer M än så. Jo förresten, man kan byta Holland mot Schweiz. Epiteten moderatkärring är klockrent.
Citera
2014-12-08, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit
Det faktum att folk alltjämt ältar "lantisar"-citatet indikerar att det ligger mer i det än jag först trodde...
Att hon i princip idiotförklarade en stor del av väljarkåren glöms nog inte bort så fort. Att hon dessutom just är av kvinnligt kön är ju inget som hjälper upp saken. En ung killes uttalande i samma situation hade med all säkerhet fallit i glömska tidigare.
Citera
2014-12-08, 22:45
Medlem
rapiers avatar
AKB och Reinfeldt intervjuas om personvalskampanjen 1998. Den då kommande (5 år senare)partiledaren med sin adept

https://www.youtube.com/watch?v=-B8K54TMsnw
Citera
2014-12-09, 18:26
Medlem
Desert-eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Tycker egentligen inte hon är ful, galoschhakan till trots, men hon ger så klockrent intryck av dryg moderatkärring.

Hennes frisyr är rena erotikdödaren,hon är väl rätt lång eller går hon på mega höga klackar? Vore kul o se henne bredvid pagrotsky,han skulle väl titta rakt in i hennes navel
Citera
2014-12-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Funderar på två saker;

Hur träffades hon och David?

Hur kommer det att gå i Alliansen när hon och Annie Lööf ska samsas. Förr när Fredrik var ledaren i M så stod ju alltid rödtotten och tittade på honom med ett beundrande leende när han talade för Alliansen. Kommer Annie att göra detsamma när Anna talar? Och två starka kvinnor med pragmatiskt beteende kan gå alldeles galet....

Omöjligt att säga kan gå alllin tillsammans eller åt fullständigt diametralt håll.

Problemet framför andra med Anna Kinberg-Batra är att hon, med lite medvilja hör hemma i stadshuset men absolut inte Rosenbad och detta har ingenting med ev antika uttalalanden att göra.
Citera
2014-12-09, 21:09
Medlem
DaddyD2s avatar
Vilket skämt om David Batra blir Sveriges nya första dam.
Citera
2014-12-09, 21:22
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Vilket skämt om David Batra blir Sveriges nya första dam.

Hahaha Ger damen David Batra lite gratis skämt. Annars är han rätt torr. Tippar på att Batra/Kinberg går skilda vägar precis som stridshingsten med fru. Om hon nu blir statsminister.
Citera
2014-12-09, 21:32
Medlem
Funkydudes avatar
För mig känns detta som en kvinnlig Reinfeldt. Uttrycker sig likadant och sägs stå för samma sorts politik. Med tanke på kaoset som nu råder i svensk politik skulle det inte förvåna mig om det här är landets första kvinnliga statsminister, det trodde man fan inte att M skulle stå för! Vi kan mycket väl hamna där framöver om nuvarande fars får fortgå efter nyvalet. Lööf kommer inte ha en chans i den maktkamp som många pekar ut ska ske dessa två emellan. Om inte C och FP trots allt spräcker Alliansen och hoppar över till vänstern p.g.a. löfte om att Lööf får leda landet eller liknande. Men det ser ju inte ut att hända med tanke på nuvarande klimat och då har verkligen Löfvén tagit desperationen till nya höjder.

Tänker likt väldigt många andra ha åsikter om hennes utseende: Jag tycker hon ser bra ut med tanke på åldern och att hon har barn. Vill inte säga snygg men kontorsporrig på något sätt. Någon som man kan tänkas strula med på kontorsfesten efter några öl för mycket

Däremot så skiter jag i om hon tillhör de "nya moderaterna" eller om hon är gammal skåpmat på den fronten. Hon ser så mycket ut som en överklasskärring som det bara går, om man ska vara sådan. Hur hon hittat en småknepig David Batra är för mig ett mysterium. Även om jag läst att hon minsann har värme och humor.

Har inget skvaller och det enda folk verkar älta rörande henne är uttalandet om lantisar. För mig var det ett skämt (och då är jag klart mer "lantis" än stockholmare). Även om det nu inte var ett regelrätt skämt så försökte hon på ett "finurligt" sätt beskriva varför det var riktigt att satsa en massa pengar på hennes personvalskampanj (länk:http://www.oppetarkiv.se/video/2380363/arkivinslag-med-aktuella-politiker , det är runt 15.00.). Nu är ju den frågan stendöd såklart men det är imo något klart viktigare att ta upp och debattera. D.v.s. varför just Kinberg var värd en massa sponsring med pengar från hela moderat-Sverige istället för att lägga fokus på ett lite halvt otydligt skämt. Kul dock att hennes taktik att en gång i tiden vinna Stockholms-röster nu kan vara henne i fatet då resten av riket plötsligt spelar en stor roll. Men den som seriöst vägrar rösta på M enbart p.g.a. det ska fan inte vara röstberättigad.

Tror faktiskt hon kommer axla Reinfeldts mantel på ett bra sätt. Sedan vet man aldrig hur det parlamentariska läget är m.m. men är det upp till henne tror jag M går en bra framtid till mötes.
Senast redigerad av Funkydude 2014-12-09 kl. 21:37.
Citera
2014-12-09, 21:47
Medlem
Jag kan tänka mig att rösta på moderaterna bara för att se till att David Batra får en chans att etablera sig i möten med världens politiker. Det kan förmodligen bli hejdlöst roligt både under och efter evenemanget.

Jag menar, gissa om han kommer att ha sprängstoff till sin nästa föreställning, den kommer förmodligen att handla om alla vinklingar och dråpligheter han kan komma på....

För övrigt vet vi ju dock att det på senare tid har varit problematiskt att hålla ihop äktenskapet för den som blir både moderatledare och statsminister.....vi får väl se hur det går för Batra...
Senast redigerad av Hygglo.von.Drakula 2014-12-09 kl. 21:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in