2014-12-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Som jag sa: Jag misstänker att BO:n och MGM färdats till stället tillsammans i bil, där BO:n sedan lämnat bilen till följd av någon osämja, och att MGM begett sig efter dem och knuffat dem över kanten, eller t.om. kört på dem så att de rasade nedför stupet.

Man kommer inte nära någon kant med bilen.

Har hon inte trillat själv har hon blivit nerputtad.
Citera
2014-12-10, 10:09
Medlem
Citat:
Som jag sa: Jag misstänker att BO:n och MGM färdats till stället tillsammans i bil, där BO:n sedan lämnat bilen till följd av någon osämja, och att MGM begett sig efter dem och knuffat dem över kanten, eller t.om. kört på dem så att de rasade nedför stupet.
går inte ihop. BO:n måste ha lurats dit, det ligger mitt ute i ingenstans.

Som flera säger i tråden, man är inte där mitt i natten en Decemberkväll!!
Senast redigerad av Bugatti123 2014-12-10 kl. 10:23.
Citera
2014-12-10, 10:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Lägger in en bild så att folk om inte varit där får en lite bättre uppfattning om hur det ser ut:

http://www.thomassondesign.com/en/th...ws130724-3.jpg
Citera
2014-12-10, 10:20
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Visst! Om det var i ett katolskt land på 1700-talet, kanske.

Jag misstänker att BO:n och MGM färdats till stället tillsammans i bil, där BO:n sedan lämnat bilen till följd av någon osämja, och att MGM begett sig efter dem och knuffat dem över kanten, eller t.om. kört på dem så att de rasade nedför stupet.
Det finns minst två fall där män har dödat kvinnorna för att de vägrat abort. 1. En kurd dödade en svenska. 2. En svensk dödade en negress. Finns säkert fler men det är dessa jag minns på rak arm. Båda fallen skedde i Sverige för max 5-10 år sen.

Kan mycket väl vara såsom du skriver att han jagat eller kört på dem. Vet inte riktigt hur skadad man blir av att ramla från en sådan höjd men skadad blir man ju absolut.
Senast redigerad av bergochdal 2014-12-10 kl. 10:32.
Citera
2014-12-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123

EDIT: Dem kanske redan var döda när dem kom till stenbrottet (GM ville kanske att det skulle se ut som självmord)?

Dom levde när dom blev funna?
Citera
2014-12-10, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Dom levde när dom blev funna?
mitt fel, måste ha missat det
Citera
2014-12-10, 10:28
Bannlyst
Fram med bilder och grejer nu på mamman och ev gm ?
Citera
2014-12-10, 10:29
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det låter jätteskumt. Vem är ute i ett stenbrott sent på kvällen med ett spädbarn, när det är kolsvart och ruggigt väder?

Ni som känner till trakten: var ligger stenbrottet i förhållande till bebyggelse och är det ett område som folk brukar åka till, tex för att motionera eller vara i naturen?
Polisen larmades strax före 23.00 så man kan anta att mordet (?) skedde efter mörkrets inbrott.

Den som har larmat bör väl vara MGM?! Mörkt som fan ute vid 23-tiden numera så har svårt att tro att det var någon annan som hittade dem. Att hon gick med på att gå till ett sånt ställe med den nio-månader-gamla dottern är en gåta. Om hon var självmordsbenägen så åker man inte till ett sånt ställe med henne. En olycka har jag svårt att tro på för håller man i ett spädbarn så håller man sig bort från höjder.

Olycka? Nej
Självmord? Knappast
Mord? Antagligen
Citera
2014-12-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Allvarligt ?
Vem är där med en 9 månaders bebis ?

Slår er inte tanken att mannen tvingat dit dom ?? 😣

Jo, tanken slår oss men vi ser ingen vits med att lägga fram det som den enda rimliga teorin.
Det borde snart framkomma information som pekar ut en riktning.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-12-10 kl. 10:32.
Citera
2014-12-10, 10:30
Medlem
JumpingJacks avatar
På bilden ser det ut som en krater där berget stupar brant rakt ner i vattnet. Finns det någonstans där man kan knuffa någon över kanten utan att de landar i vattnet? Har inte läst något om att mamma och barn låg i vattnet när de hittades.

Och om man badar där, var tar man sig upp ur vattnet? Ser inte särskilt badvänligt ut.
Citera
2014-12-10, 10:35
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123

Ditlurad i mörkret och nerputtad från Elvisklippan?
Citera
2014-12-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
På bilden ser det ut som en krater där berget stupar brant rakt ner i vattnet. Finns det någonstans där man kan knuffa någon över kanten utan att de landar i vattnet? Har inte läst något om att mamma och barn låg i vattnet när de hittades.

Och om man badar där, var tar man sig upp ur vattnet? Ser inte särskilt badvänligt ut.
Ja det finns, det är precis till vänster på bilden du kan se att en person står där på bilden.

Om man badar finns det gott om ställen att ta sig upp på (syns inte på den bilden dock)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in