2014-12-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koss-1
Nej det gjorde han inte.

http://www.huffingtonpost.com/2011/12/20/insanity-definition_n_1159927.html

Nu blir det OT men, men:

"Att förståndet är begränsat förstår och accepterar jag men att dumheten saknar begränsning gör mig djupt oroad."

/Voltaire
Citera
2014-12-10, 09:28
Medlem
AKB sitter i TV4 just nu och glider undan frågan om migrationspolitiken.
Hon säger att hon inte vill ha stängda gränser till exempel men sådant snack är ju bara snömos.
Det vanliga trixeriet om att snacka om förbättrad integration.

Moderaterna signalerar en förändring i synen på migrationspolitiken.
Jag märker det tydligt.
Frågan är om förändringen är av endast kosmetisk karaktär.
Man kan förmoda det.
Citera
2014-12-10, 09:31
Bannlyst
Hon är asful och har aldrig haft ett riktigt arbete dvs en riktig moderat. M kommer att hamna nära 4% spärren. Bra!
Citera
2014-12-10, 09:49
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Det var klara besked i Aktuellt. Invandringscirkusen fortsätter.

För övrigt så ligger Batra väldigt nära E Ullenhag och Annie Lööf när det gäller att svara med så många floskler som möjligt. Noterade ni har hon vägrade prata volymer? Det var hela tiden prat om jobb och integration. Det är inget fel i det per se, men HON KOMMER JU INTE MED NÅGOT NYTT.
Detta mantra har upprepats om och om igen, och inte fan blir det bättre.

Så länge vi tar in fler än vad vi mäktar med att sätta i jobb är denna politik hopplös.
Nu delar jag ju inte avskumshögerns fixering vid invandrarpolitikiken (som iochförsig nog bör justeras), men det ligger något i det fetade; alliansregeringens sista år präglades av passivitet och oförmåga att ta i tu med Sveriges problem, och jag får känslan att en alliansregering under Batra efter ett nyval, skulle bli ett stagnationens och passivitetens kabinett. Det känns inte som om Kindbaerg-Batra är vad Sverige behöver just nu.
Citera
2014-12-10, 09:50
Avstängd
Hemi57s avatar
Är det någon som kan få fram HELA intervjun där AKB säger:"- stockholmare är intelligentare än lantisar". Fick fram ett klipp på Youtube, men där säger hon just bara det. Många som kommenterat där tror då att det är klippt/tsget ur ngt helt annat mm mm. Men det är faktiskt som så att hon helt seriöst menade det hon sa då. Såg själv intervjun och höll på att ramla baklänges..
Citera
2014-12-10, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Är det någon som kan få fram HELA intervjun där AKB säger:"- stockholmare är intelligentare än lantisar". Fick fram ett klipp på Youtube, men där säger hon just bara det. Många som kommenterat där tror då att det är klippt/tsget ur ngt helt annat mm mm. Men det är faktiskt som så att hon helt seriöst menade det hon sa då. Såg själv intervjun och höll på att ramla baklänges..

Lantisar glömmer inte en förölämpning av en storstockholmsk moderatluder. M närmar sig 4% spärren.
Citera
2014-12-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuManHand
Jag förstår inte vad som är felet hos de etablerade partierna. Har de så svårt att välja efterträdare?

Sahlin, Juholt, Löfven och nu AKB. Det är kanske dags för dem att börja lyssna på sina väljare?

Självklart rensar partiledningen ut många av de potentiella konkurrenterna under tiden vid makten, speciellt om de har en avvikande åsikt.
När partiet sedan åker på en smäll av väljarna p.g.a. att de tröttnat på den förda politiken står man där med ja-sägare, klåpare och några gamlingar som inte orkar med partiledarposten.
Riktigt illa blir det i partier som S&M som anser att "val"-beredningen endast ska utse en kandidat.
Citera
2014-12-10, 10:02
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Citat:
Ursprungligen postat av Ansiktsbarn
För den som är intresserad av att se hela intervjun så hittade jag den i svt's öppet arkiv.

http://www.oppetarkiv.se/video/2380363/arkivinslag-med-aktuella-politiker

Just klippet som man får se en del av i TS länk börjar 15:49 in.
Inte farligt alls.
Citera
2014-12-10, 10:24
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuhlmeyn
Hon är asful och har aldrig haft ett riktigt arbete dvs en riktig moderat. M kommer att hamna nära 4% spärren. Bra!

Som tur är så går ju dom flesta väljare på annat än utseende.
Tittar man på opionssiffrorna för moderaterna så har dom legat still eller ökat lite sedan det blev känt att AKB blir ny Führerin i moderaterna. Jag skulle tro att moderaterna skulle få 23-24% om det var val idag.
Citera
2014-12-10, 10:27
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nu delar jag ju inte avskumshögerns fixering vid invandrarpolitikiken (som iochförsig nog bör justeras), men det ligger något i det fetade; alliansregeringens sista år präglades av passivitet och oförmåga att ta i tu med Sveriges problem, och jag får känslan att en alliansregering under Batra efter ett nyval, skulle bli ett stagnationens och passivitetens kabinett. Det känns inte som om Kindbaerg-Batra är vad Sverige behöver just nu.

På vilket sätt har alternativet, S/Mp, något nytt att komma med när det gäller ingvandringspolitik och integration? Snarast är det väl så att moderaterna, trots sina enorma brister och fel, är ett bättre alternativ än S i det avseendet också.
Citera
2014-12-10, 11:01
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Som tur är så går ju dom flesta väljare på annat än utseende.
Tittar man på opionssiffrorna för moderaterna så har dom legat still eller ökat lite sedan det blev känt att AKB blir ny Führerin i moderaterna. Jag skulle tro att moderaterna skulle få 23-24% om det var val idag.

Det verkar som om du blir sannspådd. AKB farfar var nazist.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19995729.ab?teaser=true

Vad händer? Kommer det bli en storm eller rinner det av?
Citera
2014-12-10, 11:25
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Citat av AKB från aktuellt ikväll: "Om problemet är att det är för många utrikesfödda som inte har jobb, då är det ju snarare fler jobb och lättare att få dom som är vägen framåt än att man inte ska få komma hit." Slutsats: hon är ingen ny fläkt som kan föra varken moderaterna eller Sverige framåt. Same shit, different name

Ja, om det vore så enkelt och lätt, så skulle man ju kunna möta höga löneanspråk från de anställda genom att helt enkelt skapa fler högavlönade jobb.

Felet är att vi som konsumenter (och utländska importföretag) bara är beredda att betala mer för ett ökat mervärde.

För att lyckas med det måste man nyktert analysera vad som ger ett attraktivt mervärde och vad som är förlustaffärer.

Den uppgift våra politiker säger sig vilja ta på sig är svårare att lyckas med än den våra skattebetalande företag har, och politiker är i genomsnitt mindre skickliga och mer bakbundna än våra näringsidkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in