2014-12-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kumiko
Kul att stackars Ellen fått en asexuell make

Verkligen, maken (!) till stel man har jag då aldrig mött.
Citera
2014-12-08, 22:35
Medlem
Bert har ju egentligen tur att han har träffat förstående Ellen. Hon respektera honom och förstår att hon inte kan kasta sig om halsen på honom och vara krävande.

Bert borde verkligen sänka garden och ta chansen och se om det kan utvecklas till något mer.
Citera
2014-12-08, 23:07
Medlem
Ja, undrar om det kom fram under intervjuerna före matchningen att Bert inte gillar att fysiskt vara nära kvinnor? Det är ju i så fall ett jättebekymmer som hade behövt få bukt med innan.
Stackars Ellen, inte så kul.
Citera
2014-12-08, 23:09
Medlem
Och Tina osäker på om hon vill ha barn? Kollade de inte detta innan? Vill man väldigt gärna ha barn som Mikael så går ju det före allt annat. Undrar lite hur experterna tänkt egentligen.
Citera
2014-12-08, 23:09
Medlem
Tycker lite synd om Bert faktiskt. Jag tycks ha mer rätt än jag först anade i min gissning om honom som autism light. Det är givetvis ett stort handikap att födas utan vilja att kela. Skulle ärligt talat inte rekommendera honom till någon kvinna då han lär vara helt hopplös på att tillfredställa en kvinnas behov.

Ellen däremot har uppenbarligen umgåtts med för mycket vänstermän som aldrig talat klarspråk med henne. Män vill ha feminina kvinnor och genom att se ut som en flata minskar chanserna till ett långvarigt förhållande radikalt. När hon dessutom är hardcorefeminist minskar chanserna ytterligare. Hennes karriär har mycket litet att göra med att hon blir nobbad gång på gång och att hon varit singel så länge.

Om Ellen låtit håret växa ut och klätt sig som en kvinna samt tonat ner sina feministiska åsikter så hade hon inte varit singel nu. Hennes personlighet är i övrigt ganska klockren. Tolerant, trevlig, småglad och intellektuellt utmanande. Skulle lätt kunna tänka mig att inleda ett förhållande med henne om jag nu hade varit singel, förutsatt att hon genomfört de förändringarna jag beskrev ovan.
Senast redigerad av Keus 2014-12-08 kl. 23:17.
Citera
2014-12-08, 23:11
Medlem
Hoppas att ett gäng ligg-glada män fått upp ögonen för Ellen genom det här programmet och nu köar utanför hennes dörr.
Citera
2014-12-08, 23:14
Medlem
Känns väldigt spännande nu, ser fram emot nästa avsnitt.
Citera
2014-12-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Hoppas att ett gäng ligg-glada män fått upp ögonen för Ellen genom det här programmet och nu köar utanför hennes dörr.

Som sagt. Hon måste förstå att det inte räcker med en trevlig personlighet. Män är oerhört utseendefixerade i sitt val av partner.
Citera
2014-12-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Mikael och Tina, jag tror att de passar bra ihop egentligen om de vågar satsa. Jag tror att Mikael vill det, men Tina hon känns väldigt kontrollerad och har ett oändligt kontrollbehov.

Som sagt. Mikael vill bilda familj varför Tina i och med sin ålder går bort direkt. Han är dock artig och kommer att genomföra de fyra veckorna innan han gör slut.

Kanske var just Mikael och Tina den absolut sämsta kombinationen då det redan på förhand var givet att de skulle göra slut. Ingen vettig barnlös man skaffar en fru i icke fertil ålder.
Citera
2014-12-09, 00:04
Avslutad
Fasaderna börjar rämna och sprickorna sprider sig.

Mathias och Emily - Emily känns mer på än Mathias. Hon vill satsa, ägna tid åt honom och kramas. Han vill träna och umgås med kompisar. Tror ändå att Emily har rätt taktik som är på honom. Om hon hade dragit sig tillbaka pga vibbarna han sänder ut så hade deras förhållande fallit ihop. Nu kan det bli något tack vare att Emily är på och "utmanar honom", som det rödhåriga monstret till terapeut skulle ha uttryckt det.

Bert och Ellen - där sket det sig från början egentligen. Bägge är för avvaktande och rädda för att öppna sig. Det hade behövts att Ellen var lika på Emily är, för att dra ut Bert på spelplanen. Jag tror inte han har autism light, han är bara ovan vid närhet och livrädd för att öppna sig och kanske bli sårad. Det behövs en tjej som struntar i det för att få honom att våga. Ellen är ett lika stort ångestknippe hon. Var det det som experterna såg som den gemensamma nämnaren för dem bägge, som fick dem att matcha ihop dem? Sällsynt dålig känsla i så fall från experterna!

Mikael och Tina - Tina går på som en fuhrer och styr och ställer. Förvånande nog påstod hon sig börja bli kär. De vibbarna sänder hon inte ut, men å andra sidan är det kanske tough love som gäller från henne. Mikael är jättetydlig med att han vill ha barn. Tina försöker dölja det faktum att hon inte är intresserad av barn, hon inser nog att han drar den sekund som hon är öppen med detta. Men det är så viktigt för honom att han kommer pressa henne på de punkten - och där ryker den matchningen.

Dålig matchning på två av tre par. Dessa "experter" har verkligen inte stärkt sina anseenden genom serien.
Citera
2014-12-09, 00:44
Medlem
Gusselbys avatar
Jag är ju knäpp, så jag tycker att det är intressant att följa dessa par. Intressant att se hur de lär känna varandra, om och hur de försöker anpassa sig till varandra, hur de bor.

Är inte något bra på att bedöma människor efter första "mötet". Ändrade åsikt om de flesta efter att de väl hade gift sig. Bert var inte alls sån som jag tänkte mig. Mycket trevligare. Lite synd att han har så svårt för närkontakt även om jag förstår honom. Även om han har valt det själv så har han (och de andra med såklart) parats ihop med någon han inte känner. Han behöv kanske tid på sig eller så håller han på sig och är pryd. Lite tråkigt för Ellen som väl känner sig bortvald. Tina har sjunkit i mina ögon. Hoppas det går bra ändå. Mathias, öh. Emily har stigit i anseende, verkar vara en jättegullig och naturlig tjej. Fan vad jag skulle bli orolig för att fastna i rollen som den som får ta hand om allt tråkigt hemma om jag var som hon. Mikael är ungefär som man kunde tro från början fast en aning bättre. Tycker inte att han passar riktigt med Tina men vad vet väl jag. Ellen är precis så som man anade från första rutan. Riktigt bra. Vilken tjej. Och vilka goa kinder.
Blir kul att se hur det går. Ärligt talat tycker jag faktiskt att Ellen och Bert är finast ihop. Hoppas han släpper till lite. Annars blir de kanske riktigt goda vänner som Bert sa någon gång.
Citera
2014-12-09, 00:56
Medlem
Stackars Tina. Ingen gillar henne!

Emily är krävande ja precis spelare de flesta kvinnor. Smart drag av Mattias att utnyttja läget till att spela på hennes svartsjuka.

Grattis Mattias! Du är i hamn och har ett långt liv med Emily framför dig såvida du inte bortprioriterar henne för kompisar så att hon tappar intresset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in