2014-12-08, 10:32
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ehhh, nej? Jag menade araber i allmänhet. Hur de väldigt ofta utövar inavel genom kusingifte.

Hade inget särskilt med B & A att göra, utan mer om hans situation med barnen och deras mammor, som liknar det muslimer pysslar med. (och att B inte har något emot en sådan omgivning).

Att säga att "araber i allmänhet" skulle "utöva inavel" är i allra högsta grad rasistiskt, generaliserande, ot och urbota korkat. Mycket kan man säkert anklaga Andreas för men etnicitet och vem han ligger med även om det så skulle vara en kusin är väl knappast moraliskt klandervärt? Vad två vuxna gör i bingen är väl för fan irrelevant så länge det sker på bådas vilkor? Och som någon skrev här så är väl det minsta problemet HUR förlovningen gick till eftersom det är 2014 och inte 1950. Det problemtiska ligger snarare i Bernys impulsivitet och hennes nya besatthet av att berätta föromvärlden hur extremt lugnt, sansat och vuxet de misann lever när det är ett tecken på motsatsen. Sen att Andreas tycks vara ett äckel men av helt andra anledningar är en helt annan sak. Visst är det okonventionellt att ha barn med två bröder men moraliskt klandervärt? Nej. Resten är bara obekräftade spekulationer här där folk återigen gör sanning av funderingar.
Citera
2014-12-08, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Att säga att "araber i allmänhet" skulle "utöva inavel" är i allra högsta grad rasistiskt, generaliserande, ot och urbota korkat. Mycket kan man säkert anklaga Andreas för men etnicitet och vem han ligger med även om det så skulle vara en kusin är väl knappast moraliskt klandervärt? Vad två vuxna gör i bingen är väl för fan irrelevant så länge det sker på bådas vilkor? Och som någon skrev här så är väl det minsta problemet HUR förlovningen gick till eftersom det är 2014 och inte 1950. Det problemtiska ligger snarare i Bernys impulsivitet och hennes nya besatthet av att berätta föromvärlden hur extremt lugnt, sansat och vuxet de misann lever när det är ett tecken på motsatsen. Sen att Andreas tycks vara ett äckel men av helt andra anledningar är en helt annan sak. Visst är det okonventionellt att ha barn med två bröder men moraliskt klandervärt? Nej. Resten är bara obekräftade spekulationer här där folk återigen gör sanning av funderingar.

Kom ner från dina höga hästar, tack.

Googla gärna araber/arabvärlden och inavel så får du upp mängder med information/artiklar från forskare som är svåra att bortse ifrån. Då kan du lika gärna hävda att det är "rasistiskt" och "korkat" att erkänna att religionen Islam ens existerar. Och återigen, det har inget att göra med Andreas etnicitet utan att hans situation liknar det som araber sysslar med. Jag har över huvud taget inte sagt något om Andreas etnicitet/ursprung/bakgrund. Trodde faktiskt han var helsvenne tills du skrev Balkan. I Sverige ÄR det ovanligt att ha barn med två bröder och mixa kusiner/syskon. Därför är det ögonhöjande och moraliskt klandervärt.

Du har suttit i denna tråd och hånat i princip allt som har med Bernys liv och leverne att göra, allt ifrån restaurangerna hon besöker, kläderna hon köpt nu när hon blivit Svensson till hur hon eventuellt luktar. Och jag bryr mig faktiskt inte om det, men kom inte och slå på stora Rasisttrumman och raljera när åsikterna inte passar dig. Mina är i alla fall inte subjektiva och grundlösa, enbart.

Du har även uttalat dig jävligt kränkande mot Jhnas förra kille, Björn. Vilket jag tyckte var urbota jävla korkat. Trots att han säkert är/var ett äckel.

Citat:
Resten är bara obekräftade spekulationer här där folk återigen gör sanning av funderingar

Det är ju vad du själv har gjort mesta tiden du har skrivit här.
Senast redigerad av GenesisP 2014-12-08 kl. 12:04. Anledning: Tillägg
Citera
2014-12-08, 14:18
Medlem
motyls avatar
Hahaha. Nu ska de skaffa katt.

Vad jobbigt det måste vara att leva sitt liv i enlighet med hur mycket man kan provocera. Hon tror att det är hon som är vinnaren då hon medvetet provocerar sin omgivning - men faktum är ju att i slutändan lever hon sitt liv som en marionettdocka.
Citera
2014-12-08, 14:27
Medlem
Zebels avatar
En katt som hon sedan kan omplacera när den kissar inne pga stress...
Citera
2014-12-08, 14:33
Medlem
Antitrinitarians avatar
Djur är förbrukningsvaror i Bernys värld. Fyfan.
Citera
2014-12-08, 14:38
Medlem
motyls avatar
Nu vill jag faktiskt veta vad det är för hot B håller på med, som det pratades om i tråden. De skulle väl avslöjas om B fick för sig att skaffa djur igen?
Citera
2014-12-08, 14:40
Medlem
Denosynliges avatar
Berny verkar ju inte bry sig om mina förmaningar, well tough luck then bitch.

Så nu släpper jag en bomb som utlovat.

Jonas blev aldrig anmäld av Berny, för något, överhuvudtaget.
Och det är inget jag hittar på, det är sant.
Så att utredningen blev nedlagd som hon påstod på den tiden var bara bullshit.

Så nu vet ni det!
Citera
2014-12-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
KFM blev i alla fall glada idag!

Lite nyfiken på hur det gått med KFM? Har Berny fått börja göra rätt för sig än !?
Citera
2014-12-08, 15:08
Medlem
urwalds avatar
Såhär skriver Berny på Facebook angående Theus nya hem:

"Klart att jag saknar honom. Men han verkar verkligen lycklig. På landet bland andra hundar och djur. Det är en varm känsla men också en sorg"

Samtidigt förstår hon inte att om hon skaffar sig en kattunge och låter den leva inne på hennes 30kvadrat så tar hon ifrån den katten en möjlighet att få hamna på en plats som tillåter utegång och därmed en naturlig omgivning för katten = där katten "verkligen skulle vara lycklig". Ingen parallell till vad hon lät Theus utstå. Hon ser liksom inte att hon kan undvika att försätta djur i otrevliga situationer genom att bara inte skaffa dem! Och om hon och Andreas PROMPT måste ha en katt skulle de ju kunna adoptera en äldre katt från ett katthem som ändå bara känner till ett liv inomhus. Dessutom skulle en seniorkatt kanske inte leva längre än deras förhållande och såmed slippa ytterligare ett ägarbyte vilket jag ser som garanterat för en kattunge (inte en chans att Berny skulle palla ha ett och samma djur i 10-20 år).

Fyfan alltså. Berny LÅT DJUREN VARA! Även om du älskar djur jäääättteeemyyyyckeeeet så är du INTE EN LÄMPLIG DJURÄGARE
Citera
2014-12-08, 15:11
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Såhär skriver Berny på Facebook angående Theus nya hem:

"Klart att jag saknar honom. Men han verkar verkligen lycklig. På landet bland andra hundar och djur. Det är en varm känsla men också en sorg"

Samtidigt förstår hon inte att om hon skaffar sig en kattunge och låter den leva inne på hennes 30kvadrat så tar hon ifrån den katten en möjlighet att få hamna på en plats som tillåter utegång och därmed en naturlig omgivning för katten = där katten "verkligen skulle vara lycklig". Ingen parallell till vad hon lät Theus utstå. Hon ser liksom inte att hon kan undvika att försätta djur i otrevliga situationer genom att bara inte skaffa dem! Och om hon och Andreas PROMPT måste ha en katt skulle de ju kunna adoptera en äldre katt från ett katthem som ändå bara känner till ett liv inomhus. Dessutom skulle en seniorkatt kanske inte leva längre än deras förhållande och såmed slippa ytterligare ett ägarbyte vilket jag ser som garanterat för en kattunge (inte en chans att Berny skulle palla ha ett och samma djur i 10-20 år).

Fyfan alltså. Berny LÅT DJUREN VARA! Även om du älskar djur jäääättteeemyyyyckeeeet så är du INTE EN LÄMPLIG DJURÄGARE

B älskar inte djur, hon är övertygad om att det är de som älskar henne.
Citera
2014-12-08, 15:25
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
B älskar inte djur, hon är övertygad om att det är de som älskar henne.

Det har du fanimej rätt i. Så sorgligt, förstår inte hur man redan kan ha levt med djur utan att inse att deras själar är minst lika "heliga" som ens egen. Tror dock inte att B har tillräckligt mycket inlevelseförmåga för att förstå att även andra människor har en själ och ett egenvärde, vilket hennes beteende genomgående under de år man följt tråden visar. Hon ser bara sig själv även om hon kanske tror själv att hon ser andra och deras behov. Egocentrering på en 14-årings nivå.
Citera
2014-12-08, 15:44
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Berny verkar ju inte bry sig om mina förmaningar, well tough luck then bitch.

Så nu släpper jag en bomb som utlovat.

Jonas blev aldrig anmäld av Berny, för något, överhuvudtaget.
Och det är inget jag hittar på, det är sant.
Så att utredningen blev nedlagd som hon påstod på den tiden var bara bullshit.

Så nu vet ni det!

Så ytterligare en lögn avslöjad! Hon är ju helt jävla otrolig. Alla hennes lögner (som avslöjas gång på gång) används ju fortfarande av henne och hennes fans som en anledning till att hon ska få göra precis vad fan hon vill och VE DEN som ifrågasätter henne!!!! Hon FÖRTJÄNAR ju faktiskt att bete sig som en efterbliven, uppmärksamhetskåt fjortis för INGEN har ju haft det så hemskt som BÖÖÖRNY! Det är ju bara det att typ 80 % av hennes liv är bara ett jävla påhitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in