Citat:
Ursprungligen postat av
Kardnialvokal
Att säga att "araber i allmänhet" skulle "utöva inavel" är i allra högsta grad rasistiskt, generaliserande, ot och urbota korkat. Mycket kan man säkert anklaga Andreas för men etnicitet och vem han ligger med även om det så skulle vara en kusin är väl knappast moraliskt klandervärt? Vad två vuxna gör i bingen är väl för fan irrelevant så länge det sker på bådas vilkor? Och som någon skrev här så är väl det minsta problemet HUR förlovningen gick till eftersom det är 2014 och inte 1950. Det problemtiska ligger snarare i Bernys impulsivitet och hennes nya besatthet av att berätta föromvärlden hur extremt lugnt, sansat och vuxet de misann lever när det är ett tecken på motsatsen. Sen att Andreas tycks vara ett äckel men av helt andra anledningar är en helt annan sak. Visst är det okonventionellt att ha barn med två bröder men moraliskt klandervärt? Nej. Resten är bara obekräftade spekulationer här där folk återigen gör sanning av funderingar.
Kom ner från dina höga hästar, tack.
Googla gärna araber/arabvärlden och inavel så får du upp mängder med information/artiklar från forskare som är svåra att bortse ifrån. Då kan du lika gärna hävda att det är "rasistiskt" och "korkat" att erkänna att religionen Islam ens existerar. Och återigen, det har inget att göra med Andreas etnicitet utan att hans situation liknar det som araber sysslar med. Jag har över huvud taget inte sagt något om Andreas etnicitet/ursprung/bakgrund. Trodde faktiskt han var helsvenne tills du skrev Balkan. I Sverige ÄR det ovanligt att ha barn med två bröder och mixa kusiner/syskon. Därför är det ögonhöjande och moraliskt klandervärt.
Du har suttit i denna tråd och hånat i princip allt som har med Bernys liv och leverne att göra, allt ifrån restaurangerna hon besöker, kläderna hon köpt nu när hon blivit Svensson till hur hon eventuellt luktar. Och jag bryr mig faktiskt inte om det, men kom inte och slå på stora Rasisttrumman och raljera när åsikterna inte passar dig. Mina är i alla fall inte subjektiva och grundlösa, enbart.
Du har även uttalat dig jävligt kränkande mot Jhnas förra kille, Björn. Vilket jag tyckte var urbota jävla korkat. Trots att han säkert är/var ett äckel.
Citat:
Resten är bara obekräftade spekulationer här där folk återigen gör sanning av funderingar
Det är ju vad du själv har gjort mesta tiden du har skrivit här.