2014-11-15, 16:49
Medlem
UPDATE:

Min vän är fortfarande kvar på sluten vård på södermalm. Det är extremt strikt och han får inte träffa någon.
Han har haft några riktigt tuffa dagar och pendlar (när jag pratar med honom på telefon) mellan att vara glad och vitsig, ledsen så röster spricker och förbannad (ryter åt personalen).
Det är ganska dålig info på deras sida. Det finns inga besökstider utskrivna men står att närstående alltid är välkomna.

Det är inte sant.

Jag fick absolut inte komma in. De sa till mig att jag fick återkomma vid besökstiden (som inte stod på hemsidan). Jag återkom då men fick återigen höra att de bestämt (varför vettefan) att just han inte fick ta emot besök idag och att jag skulle återkomma dagen därpå. Jag ställde mig utanför och pratade med honom på telefon medan han vinkade till mig från ett fönster längre upp. Sen var det bara att vända på klacken.

Dagen därpå försöker jag igen men då har de bestämt att han inte får träffa någon alls. Inte den dagen, inte dagen därpå och inte söndag. Inte ens hans mamma och syskon får träffa honom. Varför fick vi återigen inte veta. Inte han heller. Har jag tur får jag som hastigast säga hejdå till honom när han åker till det där hemmet på måndag. Då borde det värsta vara över hoppas jag. Det här känns förjävligt. Jag önskar att jag hade kunnat sitta brevid honom just nu, men är helt maktlös inför situationen.

Hemmet han ska till heter "Solgläntan" (jisses) och ligger norrut. Har kollat upp allt jag kan om det och tycker det verkar okej. Det är, som ni sagt tidigare, bara bra att det ligger långt bort. Det jag vet so far:

*Det är bara killar där
*Du får inte ha mobil
*Du får inte ha internet
*Du får bara ringa vissa tider på vissa dagar i veckan
*Du FÅR ta emot "klassiska" brev, och tom. presenter bara de får inspektera.
*Du får eget rum

Jag har faktiskt redan, i en stund av väggklättrande, redan påbörjat det första brevet jag ska skicka på måndag.
Det som verkar mindre kul är att de kör med de där AA-stegen. Det vill säga ett massa kristet Mumbojumbo. Hatar sånt bullshit.
Senast redigerad av Varglarshen 2014-11-15 kl. 16:52.
Citera
2014-11-15, 16:51
Medlem
Och igen, tack för all er hjälp och stöd hittills -det har fått det att kännas lättare för mig!
Citera
2014-12-08, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglarshen
Och igen, tack för all er hjälp och stöd hittills -det har fått det att kännas lättare för mig!
Hur går det för honom? Hur var avgiftnignen? Det kanske känns jobbigt att han var på sluten vård, men tro mig, det är det bästa. Jag förstår att det var irriterande att inte få besöka honom, men det finns en tanke bakom det, för när man tänder av så är man så skör, man har så mycket känslor i sig och ärligt talat så är det svårt att träffa anhöriga, hur väl dom än vill än, för man får så dåligt samvete och blir påmind om att man saknar dom, älskar dom osv. och den typen av känslor gör att man blir ännu mer drogsugen, för man klarar inte av att se anhöriga visa att dom älskar en. Så antagligen insåg personalen det och valde att inte utsätta honom för känslostormar. Jag har själv stuckit från både avgiftning och behandling efter att ha haft besök, för man blir så påmind om utsidan, får dåligt samvete för att man oroar sina anhöriga och man pallar inte med det, det blir panik i kroppen när man är så ostabil.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in