2014-12-07, 14:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Märkligast av allt är hur du genast utifrån falska antaganden så tvärsäkert måste förklara för andra hur det jag berättat skall tolkas. Vad vet du om mina relationer till dem jag möter irl?
När ständigt så falska omdömen om mig sedan läggs som främsta sökträff på Google medan det jag själv skrivit göms undan så kan jag inte annat än dra vidare slutsatser av GS.

Jag vet givetvis ingenting om dina relationer irl - men du skrev ju själv såhär:
Det märkliga är vilka problem det bli för andra så fort jag bara förklarat hur jag på enklaste vis själv kunnat klara av vad jag varit med om. Alla märkligt avledande kommentarer som istället kommer från folk som inte ens satt sig in i sammanhanget kan inte gärna avfärdas som enbart kallprat.

Det var helt enkelt detta ^^jag utgick ifrån och kommenterade. Om någon skulle komma till mig och börja prata om detta - hur de klarar sig i vardagen trots all GS (för det är väl vad du menar?) - irl, då skulle jag antagligen bli ganska obekväm och undra vad det är för en kuf.

Så precis vad i min kommentar var det du störde dig på? Eller missförstod du bara?
2014-12-07, 14:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Alltid en lättnad att bli trodd. Kämpa vidare du också, Angel0101. Vi får göra allt vi orkar och förmår i den här situationen och försöka tänka att - att ge upp finns bara inte.

Ni kanske borde reflektera över att de enda som tror på ti's verkar till nästan 100% anse sig vara ti's själva..
2014-12-07, 15:05
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag vet givetvis ingenting om dina relationer irl - men du skrev ju själv såhär:
Det märkliga är vilka problem det bli för andra så fort jag bara förklarat hur jag på enklaste vis själv kunnat klara av vad jag varit med om. Alla märkligt avledande kommentarer som istället kommer från folk som inte ens satt sig in i sammanhanget kan inte gärna avfärdas som enbart kallprat.

Det var helt enkelt detta ^^jag utgick ifrån och kommenterade. Om någon skulle komma till mig och börja prata om detta - hur de klarar sig i vardagen trots all GS (för det är väl vad du menar?) - irl, då skulle jag antagligen bli ganska obekväm och undra vad det är för en kuf.

Så precis vad i min kommentar var det du störde dig på? Eller missförstod du bara?
Här ser man hur du fantiserar utan att veta vilka jag pratat med, hur när och i vilket sammanhang. Mina samtal med närstående och läkarvänner råkade vara långt innan jag själv visste eller ens anade något om GS.
2014-12-07, 15:19
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ni kanske borde reflektera över att de enda som tror på ti's verkar till nästan 100% anse sig vara ti's själva..
Först gäller att sortera bort vissa inbillade TI,s och sedan mängden av falska TI,s som tillhör debunkerteamen. Kvar blir som här bara ett fåtal som vågar lita på varandra.
2014-12-07, 15:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här ser man hur du fantiserar utan att veta vilka jag pratat med, hur när och i vilket sammanhang. Mina samtal med närstående och läkarvänner råkade vara långt innan jag själv visste eller ens anade något om GS.

Ok, vi är alltså i gangstalkingtråden. Om det var så att ni pratade om något helt annat än GS och dina närstående och läkarvänner (tack för förtydligandet, nu börjar vi komma någonvart) ville leda bort samtalet, vad har då detta med GS att göra? Vad talade ni om och varför är det relevant för denna tråd?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-12-07 kl. 15:22.
2014-12-07, 15:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Först gäller att sortera bort vissa inbillade TI,s och sedan mängden av falska TI,s som tillhör debunkerteamen. Kvar blir som här bara ett fåtal som vågar lita på varandra.

Nu svarade du på något helt annat igen. Frågan var: Hur kan det komma sig att så gott som 100% av de som tror på er, också själva anser sig vara utsatta för GS? Har du funderat på det någon gång?
2014-12-07, 15:31
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
[...] Sublimal perception är kanske "förbjuden" att användas i reklam, men man kan vara säker på att det bedrivs hemlig forskning på området att att det finns grupper som kan utöva det utan att riskera att staten ingriper. Därför är många av oss programmerade med falska värderingar och falska ideal vilka passar för ett syfte.
"Feed The Rich" eller vad menar du?
2014-12-07, 15:34
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ok, vi är alltså i gangstalkingtråden. Om det var så att ni pratade om något helt annat än GS och dina närstående och läkarvänner (tack för förtydligandet, nu börjar vi komma någonvart) ville leda bort samtalet, vad har då detta med GS att göra? Vad talade ni om och varför är det relevant för denna tråd?
Expertisen på högsta nivå men även bland vanliga skolvrak känner tydligen på sig att något måste vara fel om någon självlärd löst något av deras problem eller uppgifter på eget sätt.
2014-12-07, 15:45
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Nu svarade du på något helt annat igen. Frågan var: Hur kan det komma sig att så gott som 100% av de som tror på er, också själva anser sig vara utsatta för GS? Har du funderat på det någon gång?
Nej jag reflekterade över ditt fåniga förslag. När du nu formulerar om till en fråga är det OT och inget som angår dig.
2014-12-07, 15:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Expertisen på högsta nivå men även bland vanliga skolvrak känner tydligen på sig att något måste vara fel om någon självlärd löst något av deras problem eller uppgifter på eget sätt.

Menar du att du gör saker på ditt eget sätt och folk reagerar på detta? Då skulle du antagligen passa bättre i dagens skola än den som var på vår tid, idag uppmuntras sådan kreativitet på ett helt annat sätt än förr. Jag minns när fröken i Mulleskolan tog ett allvarligt samtal med min mamma om att jag färglade en ekorre med rött och gula prickar istället för brunt "som det skulle vara". Tursamt nog var min mamma klokare än så...
2014-12-07, 15:53
Medlem
fittPlusPluss avatar
Citat:
Såklart du tror, men du sitter ju bara och gissar, eller hur?

nej jag talar från erfarenhet av det jag sett och det jag kan känna igen från den info jag fått från nätet, kolla tråden "vad som verkligen hände med kapiton", finns mycket sanning i det.
2014-12-07, 16:38
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
"Feed The Rich" eller vad menar du?
De falska idealen är många:
  • Rika människor är de enda som lyckats i livet
  • Konsumera dig lycklig
  • Tänk bara på dig själv
  • Hämnas för en oförrätt
  • O.s.v.
Syftena är också många, men huvudsyftet är att behålla kontrollen över befolkningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in