2014-12-03, 20:47
Medlem
Jag stör mig så förbannat på denna reklamfilmen:
https://www.youtube.com/watch?v=fCMWqHrirFs&list=UU6jejavFQPFT1p_fjORYH3A

Går på min TV hela tiden, man sitter där vi reklamen och halvsover ni vet lägger huvudet på en kudde och bara slöglo på TVen under reklamen. Sen kommer denna reklamen, man lägger inte märke till det och kan fortsätta sitt halvsovande till en början. Sen kommer den där jävla gubbjäveln o skriker "JAJAJAJAJAAAJAJAJAJAJAA" och jag tänker varje gång "jävla gubbjävelfitta kan du inte bara skjuta av dig själv". Inte nog med det jag hatar fan allt med den gubbjäveln, hans leende och hans stirrande in i mina ögon provocerar mig.

Behövde skriva av mig efter kvällens reklamtittande.
Citera
2014-12-03, 20:58
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifle

Går på min TV hela tiden, man sitter där vi reklamen och halvsover ni vet lägger huvudet på en kudde och bara slöglo på TVen under reklamen. Sen kommer denna reklamen, man lägger inte märke till det och kan fortsätta sitt halvsovande till en början. Sen kommer den där jävla gubbjäveln o skriker "JAJAJAJAJAAAJAJAJAJAJAA" och jag tänker varje gång "jävla gubbjävelfitta kan du inte bara skjuta av dig själv". Inte nog med det jag hatar fan allt med den gubbjäveln, hans leende och hans stirrande in i mina ögon provocerar mig.

Håller med! Den värsta versionen är dock när alla sjunger med på tunnelbanan. Fy fan vad jag HATAR reklam som ska vara lite quirky med någon kitschig 80-talshit som soundtrack.
Citera
2014-12-03, 21:06
Medlem
Vilgotaans avatar
Citat:

Ja skiten fastnar ju i huvudet också!!
Citera
2014-12-04, 12:57
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Åh fyfan, den ja! Vad försöker man säga med den reklamen? Jag blir inte klok, för det är inget som helst budskap. "Köra" bil och borsta tänderna är väl inget vedertaget begrepp, och absolut ingenting man kan basera en reklam på. Första gången jag såg den tänkte jag bara "va?".
Budskapet är tydligen att allt ska vara en lek, är det inte roligt skiter man i det. När jag var barn borstade jag tänderna för att hålla tänderna friska, att slippa få hål och behöva gå till tandläkaren. Lille Henry borde var gammal nog för att förstå detta, men han måste tydligen mutas med en lek för att orka borsta tänderna. Som han dessutom ska "vinna", annars blir lille Henry ledsen och vill inte leka mer...
Helvete vilket bortskämd liten unge. Han kommer få problem senare i livet när allt inte visar sig vara en rolig lek.
Citera
2014-12-04, 14:21
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:

Den är ju bra!
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Budskapet är tydligen att allt ska vara en lek, är det inte roligt skiter man i det. När jag var barn borstade jag tänderna för att hålla tänderna friska, att slippa få hål och behöva gå till tandläkaren. Lille Henry borde var gammal nog för att förstå detta, men han måste tydligen mutas med en lek för att orka borsta tänderna. Som han dessutom ska "vinna", annars blir lille Henry ledsen och vill inte leka mer...
Helvete vilket bortskämd liten unge. Han kommer få problem senare i livet när allt inte visar sig vara en rolig lek.
Jag tycker vi dödar Henry, skändar liket, och placerar likdelarna på väl strategiskt utvalda platser. En arm utanför pepsodents huvudkontor, ett ben hos produktionsbolaget osv. Då kanske det blir en annan melodi i pipan.
Citera
2014-12-04, 18:14
Medlem
Hatar den där efterblivna elgiganten-reklamen man måste genomlida på youtube där ett animerat kylskåp sjunger "kan det här va nått för dig" får fan lust att springa in på närmaste elgiganten med en självmordsväst.

Som lök på laxen är det bara värdelösa produkter som dom "rear" ut, så länge det finns korkade konsumenter kommer denna skitaffär finnas tyvärr.
Citera
2014-12-05, 18:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Såg nyss deras nya där en tjej pratar med mat i munnen så det hörs dåligt. Man pratar inte med en jävla massa mat i munnen!

Stör mig mer och mer på den här reklamen för varje gång den kommer. Hennes röst och uttal blir så äckligt. Usch.

Hon som får en lott och drar till Bahamas över julen gillar jag inte heller. Stelare skådespel hittar du inte ens hos en ALS-sjuk.
Citera
2014-12-07, 10:29
Medlem
Stör mig på reklamen som påstår att om man vinner storvinsten kan man bjuda alla i Stockholm på varmkorv.

Först säger dom att det skulle räcka till alla i Stockholm, inklusive förorterna. Stockholm har i runda slängar 1 miljon invånare. Med förorterna inkluderat kan vi med säkerhet säga 1 miljon personer, då lågt räknat.

Men sen i slutet säger dom "10 var faktiskt, om man ska vara petig" så då snackar vi plötsligt 1 000 000 x 10 = 10 000 000, vilket är hela landets befolkning!

Så varför säger man inte det med en gång för???????? Det kallar inte jag att vara petig, utan det blir en väsentlig skillnad..
Citera
2014-12-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
finns en reklam som du bör irritera på som är från nescafe som handlar om en afrikansk mask och en grekisk staty sen är där också nån annan skulptur, dessa 3 spanar in expresso maskinen och den afrikanska masken säger: är det vad dem kallar för modern konst? sen börjar statyn och masken babbla och masken säger: bort med tassarna, jag såg den först!

då började afrikanska masken hoppa till espresso koppen men ramlar rakt ner från byrån

det som stör mig är att dessa pajasar som gjort denna skräpreklam försöker måla en bild om att afrikaner är arroganta, egoistiska och otålmodiga utan nån kunskap vilket verkar rasistiskt och patetiskt

har letat efter denna reklam på youtube men kunde inte finna nån med svensk dubbning

Varför gör du den kopplingen bara för att masken nu råkar vara afrikansk? Varför måste det för den sakens skull gälla alla afrikaner? Gör du samma koppling när du läser Tuffe Viktor? Att alla vita dricker öl och är lata?

Det är ju snarare du själv som gör kopplingen att alla afrikaner är så bara för att EN nu är det. Din generaliserande rasist.
Citera
2014-12-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9rosor
Mina hatreklamer:

1. Burger kings "smakar det bra?" hon tjejen som säger sweet.... ÅÅÅÅHhhhh

Det är Max, inte Burger King. Och frågan som ställs är "Hur smakar det?". Varför skulle någon svara "sweet" på frågan om det smakar bra?

Burger Kings nya "trollerireklam" är ju dock inte mycket bättre. Världens sämsta "trolleritrick", en osäker och nervös "trollkarl" som ser ut att kissa på sig framför kameran, och överreagerande, skrikande tjejer som vill ge intrycket av att allting är så himla kul och spännande. Fy fan.
Citera
2014-12-07, 11:12
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yusuke20
finns en reklam som du bör irritera på som är från nescafe som handlar om en afrikansk mask och en grekisk staty sen är där också nån annan skulptur, dessa 3 spanar in expresso maskinen och den afrikanska masken säger: är det vad dem kallar för modern konst? sen börjar statyn och masken babbla och masken säger: bort med tassarna, jag såg den först!

då började afrikanska masken hoppa till espresso koppen men ramlar rakt ner från byrån

det som stör mig är att dessa pajasar som gjort denna skräpreklam försöker måla en bild om att afrikaner är arroganta, egoistiska och otålmodiga utan nån kunskap vilket verkar rasistiskt och patetiskt

har letat efter denna reklam på youtube men kunde inte finna nån med svensk dubbning

Hur kan folk tolka allt så konstigt? Det är två gamla konstverk som pratar om nykomlingen i rummet, kaffemaskinen, som dom då uppfattar som modern konst.
"Bort med tassarna" ja. Ingen av de två andra konstverken har nu några armar men ser man rasism i allt så är det ju lätt att missa den poängen. Sen är en mask ingen riktig afrikan utan en mask.
Tycker det är en av de bättre filmerna som går nu, välgjord och inte allt för påstridig.
Förövrigt gillar jag marmorstatyns röst
Citera
2014-12-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
För någon fisksoppa. en man och en kvinna är i fikarummet på jobbet.
Konversationen går ungefär:
M-Blir man verkligen mätt på det?
K-Ja
M-Lika mätt som på mina frågor?
K- Nä, det är mer som en behaglig mättnad.

Vilken dryg tant! Vem svarar så drygt till en kollega man arbetar med? Tror att tanken är att man ska tycka att han är jobbig och hon rolig. Men ärligt vilken dryg jävel, blir bara irriterad på henne. USH!

Ja! Den fule jäveln borde vara glad att någon ens vill prata med henne..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in