2014-12-07, 01:06
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Desto roligare när dom går på minor framöver och Bert gråter på riktigt. Man märker ju av drygheten som dryper nere i Skellefteå överallt, tur att dom har ett hockeylag när dom inte har någonting annat.

Bättre att ha Sveriges bästa hockeylag och inget annat än att som Lulä inte ha nånting överhuvudtaget av värde

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Vad tycker ni Skellefteå-bor om det? Väldigt cringeworthy tycker jag. Annars gillar jag hans engagemang för hockeyn.

Jag älskar det. Spelar ingen roll vars man kommer ifrån så länge man har den passionen som Bert har.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag tycker det är en helt annan sak med trashtalk under match ,om dom slänger käft mellan båsen är bara bra, men utanför isen måste dom ju ändå respektera varann, jag menar matchen var ju slut och Skellefteå vann , bra så, onödigt jävlas med motståndarna mer än nödvändigt.
Det skickar ju singnaler också, nu borde ju Rönnberg kunna göra om samma sak i Skellefteå om han vill.
Men då lär han troligen bli halvt mördad av dom skrytiga Skellefteå fansen.
Han har ju dessutom retats med publik också, han får ju absolut skylla sig själv om det kommer skaer från läktarplats också, såg idag att det var personer som hettade till på sittplats när Robertsson stod och tjafsade med Axelsson , kanske inte det smartaste moppsa upp sig på bortaplan i Göteborg.
Lite respekt bör man ha både mot publik och motståndare tycker i alla fall jag.

1. Nej, man måste inte respektera motståndare som inte respekterar spelet på isen.

2. Ja? Rönnberg får väl göra det om han vill? VI bor i ett någorlunda fritt land.

3. Varför är inte det det smartaste? Vafan ska göteborgarna göra? Börja kasta saker mot Bert likt dom mentala 8-åringarna i Lulä klacken gjorde mot Fahlman?

4. Nej. Man bör inte ha någon respekt överhuvudtaget förutom rent sportsligt, dvs att man inte åker och headhuntar folk som ADHD-Ledin, feministfoppa och systrarna Abbot.
Citera
2014-12-07, 01:11
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Du behagar skämta? Alla vet att Skellefteå är den mindre staden i ert län och att alla resurser koncentreras till Umeå. Att ni som håller på SkAIK agerar precis som man kan förvänta sig förstärker ju denna självklarhet.

Skellefteå AIK, bildades 1921. Ishockey togs upp på programmet 1943.

Björklöven, bildades 1970 efter en sammanslagning av ishockeysektionerna i IFK Umeå och Sandåkerns SK.

Luleå Hockeyförening. bildades 1977.

Alltså: Skellefteå AIK: Storebror, Björlöven: Lillebror och Luleå Hockey: Lillasyster

Förstår inte riktigt hur du kopplar ihop hockeyverksamheterna med städerna i övrigt? Tankeverksamheten verkar inte riktigt 100 däruppe i Norrbotten just nu
Citera
2014-12-07, 01:24
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Skellefteå AIK, bildades 1921. Ishockey togs upp på programmet 1943.

Björklöven, bildades 1970 efter en sammanslagning av ishockeysektionerna i IFK Umeå och Sandåkerns SK.

Luleå Hockeyförening. bildades 1977.

Alltså: Skellefteå AIK: Storebror, Björlöven: Lillebror och Luleå Hockey: Lillasyster

Förstår inte riktigt hur du kopplar ihop hockeyverksamheterna med städerna i övrigt? Tankeverksamheten verkar inte riktigt 100 däruppe i Norrbotten just nu
Nu menade ju jag på riktigt och inte när eran förening bildades. Att du inte begriper det bevisar ju en hel del.
Citera
2014-12-07, 01:34
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Nu menade ju jag på riktigt och inte när eran förening bildades. Att du inte begriper det bevisar ju en hel del.

Lol. På riktigt? Bra argument där broder. Förstår inte exakt hur man kan lägga värderingen storebror/lillebror ''på riktigt'', städer emellan när man pratar hockey men visst, kör på den du
Citera
2014-12-07, 01:42
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Det är enkelt - vi är inte släkt med någon bastard i Västerbotten.
Citera
2014-12-07, 01:44
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det är enkelt - vi är inte släkt med någon bastard i Västerbotten.

Är det därför Skelleftesjukan är mer utbredd i Norrbotten då?
Citera
2014-12-07, 01:44
Medlem
VSVPs avatar
Sett till antal SM-titlar så är ju Skellefteå storebror där uppe?
Citera
2014-12-07, 01:46
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VSVP
Sett till antal SM-titlar så är ju Skellefteå storebror där uppe?
Hockeymässigt är vi storebror på alla sätt och vis, och sist jag kollade så handlade den här tråden om hockey

Så flänna vidare Ume- och Luläbor
Citera
2014-12-07, 02:09
Medlem
Kan vi inte bara hänvisa allt storebror/lillebror-snack till svenskafans eller något?
Citera
2014-12-07, 02:23
Medlem
Nihennas avatar
Så kom man hem från semester, utan större koll på hockeyn på i alla fall en vecka, förmodligen mer, och ser att Frölunda ligger 2a med typ 8 poäng upp. Vad i helvete har hänt under tiden jag inte har varit uppmärksam på hockeyn? Vi ledde ju ligan med typ 7 poäng för ett tag sedan
Citera
2014-12-07, 04:59
Medlem
IceEyess avatar
Måste medge att Bert skulle passa ypperligt i en partiledardebatt. Tonfallet, ihärdigheten och passionen är inte att förakta. Anade för övrigt en svag stank av dålig förlorare om Rönnberg.
Citera
2014-12-07, 08:54
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Så kom man hem från semester, utan större koll på hockeyn på i alla fall en vecka, förmodligen mer, och ser att Frölunda ligger 2a med typ 8 poäng upp. Vad i helvete har hänt under tiden jag inte har varit uppmärksam på hockeyn? Vi ledde ju ligan med typ 7 poäng för ett tag sedan
Tre raka nollor för er, SAIK har tagit fem raka 3or. Går snabbt i SHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in