2014-12-07, 02:27
Medlem
Är familjen underrättad?

Usch vad hemskt med alla bilder.
2014-12-07, 03:23
Medlem
J0Es avatar
Spektakulärt. Personligen tycker jag det är underligt om någon arrangerar ett självmord där. Varför skulle vederbörande i så fall låta offrets plånbok ligga kvar i kläderna?

Vidare, varför just i ett övergivet hotell? Han hade inte varit i landet i mer än tio dagar enligt nedanstående artikel. Man kan dra på sig skulder och göra sig ovän med folk på så kort tid, men det är inte särskilt troligt i detta fallet.
Ska dessutom även ha varit någon form av bemannad bevakning av byggnaden enligt artikeln, vilket väl inte direkt skulle uppmuntra någon att sätta upp ett fejkat självmord där.

Nä, jag tippar på någon (drog)psykos eller annat sjukdomstillstånd i detta fall. RIP.

http://englishnews.thaipbs.or.th/swe...ing-identified
2014-12-07, 03:32
Citat:
Ursprungligen postat av winterwabbit
Tycker det inte är så likt på körkortsfotot i artikeln, men jag är å andra sidan inte så likt mitt kk-foto heller så..

edit: enligt "min översättare" så står det i artikeln att svenska ambassaden är/ska underrättas

Tycker ansiktet är så likt det kan bli va fan tittar du på haha?
2014-12-07, 04:09
Medlem
T.J.Jacksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Inte en chans att det är självmord. Det är allt för irrationellt att ta livet av sig på det sättet på en sådan plats.

Undrar när kvällspressen vaknar?

Trams. I mitt jobb har jag varit ute på många hängningar. Folk hänger sig på de konstigaste platser. Allt du behöver är ju ett rep och något att fästa det i. Och så ett par obevakade minuter.
2014-12-07, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
https://www.facebook.com/kristian.hammarsten ?

Poserar med en Thai-kvinna i fotot och inte varit aktiv sen april?

Har familjen blivit underrättad? Personnumret stämmer även, född 1990. Han är alltså 24 och inte 30-35.

Han har varit aktiv 31 oktober med ett mobilfoto upload. Sen kan han ha blivit upphängd efter ev brott.
2014-12-07, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Inte en chans att det är självmord. Det är allt för irrationellt att ta livet av sig på det sättet på en sådan plats.

Undrar när kvällspressen vaknar?

Självmord öht är irrationellt, så att försöka rationalisera ett i grunden irrationellt beteende går inte. Det är just därför folk frågar sig "Varför just <Namn>" "Varför gjorde han det?" och de söker rationella svar på ett irrationellt beteende, vilket gör att de knappast får svar. Tre vänner till mig har tagit livet av sig, ännu fler bekanta. När det kommer till hängningar så har det varit allt ifrån badrum, till vind, källare och i skogen. Det sistnämnda tog det två dagar innan de fann honom.

Låter inte alltför osannolikt med en sådan öde plats, kanske har varit där flera gånger innan för att få vara ensam och druckit några öl i sin ensamhet. Han kände sig trygg i miljön på något vis. Det är en plats han varit på många gånger tidigare, ingen skulle vilja dö på en okänd plats helst. Han visste vad han gjorde och varför, han har tänkt på det flera gånger men denna droppe fick bägaren att rinna över.

Han åkte ned till Thailand för att han kände sig nästan hemma där, han såg det som ett andra hem. Flickvännen dumpade honom och han har sedan dess varit "konstig" och inte sig själv flera månader därefter, varför? Började använda droger i allt större utsträckning och återvände till Thailand efter sina månader som turist var över för att få ytterligare en viss tid. Träffade han sin flickvän där nere? Bor hon där? Bor hon i Sverige?

Högst spekulativt, försöker få en bild av scenariot. Dock är jag övertygad om att flickvännen spelar en viss roll i det hela.
2014-12-07, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grinchen2014
Han har varit aktiv 31 oktober med ett mobilfoto upload. Sen kan han ha blivit upphängd efter ev brott.

Vilket mobilfoto? Det stod i artikeln att han anlände till Thai i slutet på November, runt den 20:e? Sedan hade han varit hängd i 4-5 dagar. Varför skulle någon hänga en kropp på ett så krångligt ställe? Kan tänka mig många lättare sätt att göra sig av med en kropp på och få det att se ut som ett självmord.
2014-12-07, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.J.Jackson
Trams. I mitt jobb har jag varit ute på många hängningar. Folk hänger sig på de konstigaste platser. Allt du behöver är ju ett rep och något att fästa det i. Och så ett par obevakade minuter.

Ja,visst hänger sig folk på konstiga ställen,men det brukar oftast vara ett ställe de haft anknytning till i barndomen eller i vuxen ålder,ett ställe de känt sig hemma på.
Men är det nu så att han utsatts för brott,så kommer det aldrig att kunna bevisas.
Thaipolisen kommer bara att hänvisa till att han tog droger.
Är det en svenssonturist som råkar illa ut så hänvisar de till att de druckit för mycket.
Tror inte att svenskar riktigt förstår hur rättslös man kan vara i främmande land.
2014-12-07, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birgervafan
Jag reagerade på dom tre tändarna han hade på sig.
Känns lite pundigt att kuta runt med tre stycken tycker jag.

Bra observerat där! Intressant detalj som tillsammans med andra omständigheter faktiskt kan berätta en del.

Citat:
Ursprungligen postat av cvnm
Han röker ju cb helt klart
förmodligen mer än så...

Citat:
Ursprungligen postat av J0E
jag tippar på någon (drog)psykos eller annat sjukdomstillstånd i detta fall. RIP.

inte omöjligt alls!

Så till min teori och den stavas YABA.
Yaba är methamfetamin och intas vanligen genom att den röks -->"Chasing the dragon"
Utgör idag absolut det enskilt största drogproblemet i Thailand
Citat:
Citat:
Users place the ya ba tablet on aluminum foil and heat it from below. As the tablet melts, vapors rise and are inhaled
http://en.wikipedia.org/wiki/Ya_ba
Citat:
What are the symptons of Yaba?
Symptons of Yaba use:
Citat:
The flame is usually very low as to not waste or burn up the drug. For many, this would mean removing the casing from the top of the lighter and adjusting the flame to as low as possible manually. This causes lighters to malfunction. Is he going through a lot of lighters?
https://www.lonelyplanet.com/thorntr...mptons-of-yaba
2014-12-07, 05:14
Medlem
TheQues avatar
Creepy!

Bilderna på imgur --> http://imgur.com/a/Le5mQ
2014-12-07, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Thaipolisen kommer bara att hänvisa till att han tog droger.

Ibland kan även thailändsk polis ha rätt.

Utan att gå in på detaljer kan jag säga att det finns både duktiga o samvetsgranna poliser i Thailand, liksom korrupta.
Utan att gå in på detaljer så kan jag ändå säga att det är vanligt att både barflickor och ladyboys gärna drar nytta av "sugardaddys", så länge pengarna rullar....

Är det någonstans en ensam utlänning i Thailand riskerar att stöta på droger o hamna i tvivelsamt sällskap så är det i barerna. Ensamma olyckliga människor söker sällskap och sorglöshet.
Beslutet kan ha varit fattat redan innan han drog ner. Typ köra sista racet - all in....
2014-12-07, 06:56
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Hur fan kan dom bilderna få finnas på Facebook?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in