2014-12-06, 11:08
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Nu har de förlovat sig och hennes ring ser varken äkta ut eller är snygg...

Jag tycker faktiskt ringen var ganska fin. Däremot så är jag väldigt anti tillvägagångssättet, enligt (något konservativa) mig är förlovning inte så romantiskt om det är bestämt sedan innan att man ska förlova sig och den ena beställer ringarna följt av att man tar på sig dem ett par dagar senare. Det är väl roligare om det är en faktisk överraskning (även om man i princip vet att den andra vill utan att ha bestämt det). Ännu mer legitimt blir det i mina ögon om man ser till att gifta sig inom ett år efter förlovningen och inte blir ännu ett sånt par som förblir förlovade med varandra resten av förhållandet.

Det känns som själva förlovning har blivit så urvattnat att det inte ens är speciellt längre, i alla fall om man gör som B och Andreas.
Citera
2014-12-06, 16:04
Medlem
Intressant att den som "skiter i allt o alla" så slaviskt följer denna tråd. Hade x fått chansen till en ny kärlek, ett nytt, underbart, liv hade nog Flashback legat längst ner på listan. Det är helt frivilligt att komma in här...
Citera
2014-12-06, 18:24
Medlem
Zebels avatar
Citat:

Jag tycker att hennes fingrar ser fula ut. Någon kallade det narkoleptikasvullnad. Passar nog bra.
Citera
2014-12-07, 00:12
Medlem
Systersot33s avatar
Intressant! Bönans nya bff slash brudtärna var/är tydligen nära? vän med A:s ex. Den 18/11 kommenterar hon ett foto på Ulr*kas fb-sida;"Vilken pudding!" varav Ulr*ka svarar "Tack hjärtat, din förtjänst!"
Den 30/11 nämns In*s R*ya*l Al*sic första gången i ett inlägg på Bönans fb där de verkar ha umgåtts.
Jag misstänker att Bernys nyfunna vänskap med In*s R*ya*l Al*sic ska fungera som en nagel i ögat på Ulr*ka.
Citera
2014-12-07, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Korrekt. Jag var vän med Jonas från ca 1998. Vi gled ifrån varandra under årens gång dock och jag blev närmare vän till Berny istället (jag och Jonas har alltså ingen kontakt längre och har inte haft det sedan ganska många år). Har dock många trevliga minnen från vänskapen med honom och en hel del minnen utav intressanta diskussioner mellan han och mig. Jag hoppas att han mår bra idag och att saker och ting går bra för honom i livet. Jag har inte varit vittne till något annat än några högljudda och allmänt otrevliga gräl mellan Jonas och Berny. Vad JAG sedan TROR hände spelar ingen roll (helst av allt sysslar jag så lite som möjligt med just tro på alla sätt och vis i mitt liv) för sanningen sitter dom två på och inte jag. Jag har dock känslomässig förmåga att bry mig om vänner så väl som fd vänner och jag har jävligt hårda kriterier s a s för personer som antingen är (eller blir) mina fiender eller ovänner (har extremt få utav sistnämnda två). Jonas är således en fd vän till mig men absolut ingen fiende eller ovän och Bernys påståenden är en sak mellan henne och Jonas.

Har aldrig påstått att du inte har känslomässig förmåga och/eller måste ta ställning. Tycker bara själv att det är intressant att höra din syn på saken då jag missförstod och trodde du var vän med Jonas. Syftade heller inte på att få fram skvaller om händelse, bara din syn på saken och den fick jag ju nu. Tack för svaret trots att det var en smula svävande.
Citera
2014-12-07, 09:17
Medlem
Citat:

snyggare än dom hon hade men Amelia. jag har svårt för guld men jag hoppas att ringen är speciell för Berny och att den kommer stå för något fint. tveksamt dock.
Citera
2014-12-07, 10:28
Medlem
Citat:
Jag såg aldrig den ringen. Och jag som sagt svårt för den där typen av förlovning. I min värld friar den ena parten.

Fan vad folk i den här tråden är gammalmodiga.
Nu tycker jag hela B + A = Förlovningsgrejen är sorglig (inte ledsam, mest 'jaha'), men hur man väljer att fria är väl ändå upp till en själv?

Det är 2014, inte 1960.
Citera
2014-12-07, 10:32
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Jag såg aldrig den ringen. Och jag som sagt svårt för den där typen av förlovning. I min värld friar den ena parten.

Amelia och Bernys.

Perioden med Amelia skulle ju också föreställa lugn, trygg och vuxen. Sen visade det sig ju vara exakt tvärtom. Tror ni det är nåt liknande på gång nu? Mycket annat i Bernys liv verkar ju gå i upprepande cykler. Jag tror att hon så jävla gärna vill att det ska vara som hon frammålar det på Facebook, men det känns som att hon vill övertyga andra mer än sig själv.

"Så trygg har jag aldrig känt mig." Var har vi hört det förr?
Citera
2014-12-07, 10:44
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
"Så trygg har jag aldrig känt mig." Var har vi hört det förr?

Åtminstone så fick hennes nya påg att få henne att dumpa hunden, så inga kissbilder.

Men ja, när Berny försöker övertyga omvärlden att ALLT ÄR FANTASTISKT, så brukar det vara mindre fantastiskt. Hon och Amelia skulle ju inte ha ett "knarkförhållande" och det gick sisådär.
Citera
2014-12-07, 11:20
Medlem
Ja man får ju i alla fall ge MANNEN cred för att hundarna kom bort från Berny. Men vad är det för j-a man som flyttar in i en LSS-etta när man har 4 (5?) barn att ta hand om? Hur hade han tänkt att det skulle fungera? Säger väl allt om honom. Nä dessa egon passar varandra utmärkt!
Citera
2014-12-07, 11:23
Medlem
Antitrinitarians avatar
Nej nej nej, nu glömmer ni. Han är inte Mannen längre. Han är faktiskt FÄSTmannen.
Citera
2014-12-07, 12:16
Medlem
Ha, ha! Å snart ÄKTA mannen. I mina ögon ingen MAN överhuvudtaget. En man tar hand om sin avkomma först o främst. För fan Berny, Du som klagat så på Dina föräldrar. Hur tycker Du A sköter sig? Å Du, är Du den goda styvmamman? Lägg lite av Dina julklappspengar på styvbarnen, Du som numera är så GOD!

Du tyckte ju att det var så "bra" att inte ha familj, men jag kan upplysa Dig om att Andreas HAR familj, minst 4 barn! Som behöver honom! Man är först o främst förälder, ALLTID! Å numera ingår ju du Berny i den "familjen". Ska Du nu leva Svenssonlivet fullt ut finns det ett o annat Du måste lära dig. Googla runt lite, finns massa goda råd till styv/plast-mammor där. Men hos en riktig MAN kommer alltid barnen först!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in