2014-12-04, 17:03
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Både Ines och Viveca verkar vara familj till Andreas, och i klassisk borderlineanda gör Berny dem till nyckelfigurer i sin tillvaro med väldigt kort varsel. Kanske för att säkra sin plats i Andreas liv. Vet inte hur gamla de är men åtminstone Viveca verkar väldigt ung och är kanske impad och smickrad av den starka framgångsrika författarinnans uppskattning.

Ja, inte sjutton är det att klassa som normalt beteende att välja ngn man känt i två månader som tärna...
Citera
2014-12-04, 22:30
Medlem
Portias avatar
Till den blivande tärnan "du bor i mitt hjärta och jag älskar dig och är din vän i alla lägen. Puss." är inte direkt normalt heller, med tanke på hur länge hon känt henne.
Senast redigerad av Portia 2014-12-04 kl. 22:48.
Citera
2014-12-05, 05:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Portia
Till den blivande tärnan "du bor i mitt hjärta och jag älskar dig och är din vän i alla lägen. Puss." är inte direkt normalt heller, med tanke på hur länge hon känt henne.
Fullt normalt för att vara Berny. Andreas älskade hon ju efter ett par dagar. Exakt samma sak som med alla hennes relationer.
Citera
2014-12-05, 09:13
Medlem
Systersot33s avatar
Förstår inte hur Bönan kan tro att en förlovning och en "glitterbebis" skulle vara någon slags garanti för "mannens" eviga kärlek; han lämnade ju förra exet (och kanske även tidigare babymamas?) nyförlovad och höggravid!
Citera
2014-12-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systersot33
Förstår inte hur Bönan kan tro att en förlovning och en "glitterbebis" skulle vara någon slags garanti för "mannens" eviga kärlek; han lämnade ju förra exet (och kanske även tidigare babymamas?) nyförlovad och höggravid!

Men hallå, det är Berny vi snackar om! ALLA vill ha Berny, inklusive du. Du vet bara inte om det ännu

Bruden har indeed en väldigt skev verklighetsuppfattning. Om hon på allvar tror att det är precis såhär det går till i livet, undrar jag vilka filmer hon försöker förverkliga.

Nej, ingen normal syster (till en snubbe som byter tjej varannan månad) blir bestie med en ny brud (och framförallt inte ett psykfall som Berny) såhär snabbt. Av egen erfarenhet är svägerske-relationen den som tar längst till att etablera (när man kommer över 20-årsstrecket anyways).

Nej, ingen normal flickvän gör de 'uppoffringar' Berny gör för A
-Avslutar sin ADHD-medicinering (och detta verkar vara helt utan läkares inrådan, BAD IDEA!!! Framförallt när hon knivfajtas med alla som råkar andas, hård brud osv osv)
-Omplacerar inte bara EN, utan TVÅ av de hon påstår sig älska. Reality call! Berny kommer att ångra sig (20-27/12 där jag förutspått deras brejkup).

Nej, ingen som inte är WT planerar giftemål såhär kvickt. Att de flyttade ihop såg jag inget problem med (om man bortser från det faktum att det är Berny vi snackar om), men holy hell vad det satte saker och ting i rullning!
Om ett år (om hon nu är preggo med A's löve child) har de gjort allt förutom att köpa hus. Fast vem vet, om deras förhållande överlever julen, kanske de går på husvisningar i januari?
Citera
2014-12-05, 17:40
Medlem
Gafflens avatar
Först och främst.
Strunta i vad Hyper skriver och anmäl skiten istället.
Varje gång man anmäler honom så tas hans onödiga inlägg bort.

OnT :
Så älskar jag hur Svensson Berny blivit, från att ha "vikt ut sig " med E*ma i ett hett lesbiskt förhållande till att gifta sig och skaffa barn med Andr*as.
Hon lever ett harmoniskt liv och bryr sig bara om A och mår såååå himla bra.

Det roliga är att hon påstår sig vara så stabil och harmonisk men egentligen så hotar och trakasserar hon ett flertal personer varje dag.
Jag kan som sagt inte gå in på detaljer då dessa personer inte vill tas upp i tråden men de har berättat om hur b terroriserar dem dagligen med hat.
Citera
2014-12-05, 17:53
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Först och främst.

OnT :
Så älskar jag hur Svensson Berny blivit, från att ha "vikt ut sig " med E*ma i ett hett lesbiskt förhållande till att gifta sig och skaffa barn med Andr*as.
Hon lever ett harmoniskt liv och bryr sig bara om A och mår såååå himla bra.

Det roliga är att hon påstår sig vara så stabil och harmonisk men egentligen så hotar och trakasserar hon ett flertal personer varje dag.
Jag kan som sagt inte gå in på detaljer då dessa personer inte vill tas upp i tråden men de har berättat om hur b terroriserar dem dagligen med hat.

Jag kan gissa vilka de är...A:S ex. Eller hur?
Citera
2014-12-05, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Först och främst.

+1. Och orkar man inte anmäla kan/bör man göra som jag, dvs sätta honom på ignore. Det är jävligt skönt att slippa läsa hans svamlande skitnödigheter.

OnT: Kan inte bestämma mig för om Bernys statusuppdateringar är mest beklämmande eller komiska. Kan inte få ut bilden av henne i något billigt rödsvart raffsett från Ullared, liggandes i sängen väntandes på A. Gud.
Senast redigerad av drunkkidcatholic 2014-12-05 kl. 18:05.
Citera
2014-12-05, 23:14
Medlem
Systersot33s avatar
Nu har Börny och A förlovat sig och stoltserar med sina diamantringar! Giftemål och bebis nästa då....SUCK!
Citera
2014-12-06, 00:47
Medlem
Denosynliges avatar
Hon kan verkligen inte må bra innerst inne. Men det ska målas upp som om hon aldrig mått bättre.

Lustigt nog kommenterade någon på facebook att hon alltid kommit med samma typ av "kärleksförklaringar" till varenda partner hon haft vilket faktiskt stämmer. Vad är det egentligen som gör A så speciell? Han är generös förstås! Panty dropper deluxe!

Men sen undrar jag över det här med Ritalinet? Var det inte det som hon skrev om att hon skulle sluta med för flera månader sen? Sluta röka gick ju som det gick. Jag vet hur svårt det kan vara att försöka sluta så jag kanske inte ska säga så mycket men jag planerar då inte barn. Men jag tycker det finns få grejer som är så ofräscht som gravida som röker!

Hur som haver så tycker jag det verkar högst orimligt att hon är så lycklig som hon försöker måla upp.
En person som hotar och trakasserar andra är inte trygg i sig själv. Och jag törs nästan slå vad om att anledningen till att Berny håller på som hon gör är för att hon blev butthurt över att vissa personer inte hade fullt förtroende för henne på direkten när hon verkligen försöker vara så svensson att hon håller på att spricka. Blir inte förvånad om hon försöker hämnas på A's ex genom giftermåls och bebisplaner, när hon inte lyckas med att göra henne grön av avund över allt som A kostar på sig för Berny.

Det är rent ut sagt vidrigt hur hon håller på. Kom inte och tro att du är "all that" hos en ny "familj" när alla redan vet vad du går för. Som utomstående kommer man inte in och tror att man ska bli accepterad av alla trots att man svennar upp sig till tänderna när man fortfarande är absurt missanpassad till samhället. Du kommer inte att vinna någon respekt genom hotelser och trakasserier, snarare tvärtom. Att du beter dig som en brat gör inte saken bättre heller direkt. Till att börja med är det DU som ska visa dem respekt innan du förväntar dig någon tillbaka!

Fan jag tycker nästan synd om A som står i mitten av hela den här röran... och inte blir det väl bättre av att hans fästmö beter sig som en rabiat diva som ställer till med otyg så fort saker och ting inte går som hon vill.
Citera
2014-12-06, 09:00
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraeksjuk
tyckte jag läste att du var vän med Jonas? trodde inte vänner satt och försvarade någon som hävt ut sej att hon blivit misshandlad verbalt och fysiskt i fler år av din vän.

Korrekt. Jag var vän med Jonas från ca 1998. Vi gled ifrån varandra under årens gång dock och jag blev närmare vän till Berny istället (jag och Jonas har alltså ingen kontakt längre och har inte haft det sedan ganska många år). Har dock många trevliga minnen från vänskapen med honom och en hel del minnen utav intressanta diskussioner mellan han och mig. Jag hoppas att han mår bra idag och att saker och ting går bra för honom i livet. Jag har inte varit vittne till något annat än några högljudda och allmänt otrevliga gräl mellan Jonas och Berny. Vad JAG sedan TROR hände spelar ingen roll (helst av allt sysslar jag så lite som möjligt med just tro på alla sätt och vis i mitt liv) för sanningen sitter dom två på och inte jag. Jag har dock känslomässig förmåga att bry mig om vänner så väl som fd vänner och jag har jävligt hårda kriterier s a s för personer som antingen är (eller blir) mina fiender eller ovänner (har extremt få utav sistnämnda två). Jonas är således en fd vän till mig men absolut ingen fiende eller ovän och Bernys påståenden är en sak mellan henne och Jonas.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-12-06 kl. 09:19.
Citera
2014-12-06, 10:52
Medlem
Imeldas avatar
Nu har de förlovat sig och hennes ring ser varken äkta ut eller är snygg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in