2014-12-06, 23:12
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Man kan tycka det är töntigt osv med tjafset. Men jag gillar att det skapar lite mer känslor och mer snack inför nästkommande möten mot Skellefteå!
Citera
2014-12-06, 23:14
Medlem
När blev det så jävla lågt i tak i svensks hockey och SHL?
Verkar som att inte många här var med på det glada 90-talet.
Pajas var väl ungefär det snällaste som kom ur trutarna då.
Citera
2014-12-06, 23:16
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Kan inte gruvan bara komma och hämta hem Bert så alla i SHL slipper skämmas?
Citera
2014-12-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Kan dock känna att hela mobbingdrevet som går mot honom känns jävligt smutsigt,billigt, flockdjurigt och hjärndött. Till och med Åkesson/Runheim hade en överlägsen och småraljant ton mot Bert i Sportcentralen ikväll.

Tycker Bert har rätt. Det som händer mellan Bert och Axelsson hör väl inte hemma på presskonferensen egentligen? Kunde han inte ta det innan eller efter pkn?
Varför var det viktigt att alla journalister skulle höra?
Gillar annars Rönnberg.
Det har bara blivit en grej nu, i brist på annat. Tror vi alla vet att om Berts och Rogers roller varit ombytta hade folk suttit och hånat Bert för att han gråter ut om en liten skitgrej på en presskonferens.
Citera
2014-12-06, 23:23
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Vad Skellefteå-bor tycker om Bert?
http://www.tubechop.com/watch/4302146
Hans engagemang och jävla driv är ju en av nycklarna till vår framgång. Vi spelar sämre denna säsong och har ett betydligt sämre lag, men laget tränar som fan och har lagt sig i rätt rutiner - klart man är nöjd med tränarna. Just nu är vi etta trots att jag förväntat mig en sjätte plats (tror dock fortfarande att vi kommer rasa ett antal placeringar.) Om du menar det om att han "adopterat" Skellefteå så är det väl bara kul? Han har skrivit låtar om laget, hjälpt supportergruppen med tifon och manat på klacken - klart man älskar karln. Brinner som få och är i princip en hybrid av en tränare och spelare. Tacklas och gör mål på träningar...

Bert säger själv att han sa "jävla pajas" till en spelare. "Be om ursäkt"? Har du ens hört talas om "trashtalk"? Löjligt att ta åt sig och sedan ta upp det på en PK.
...Det vore iofs fint om alla gick omkring och sa förlåt för alla chirps. Typ vid varje handskakning. "Förlåt om jag sårade dig, bra spelat". <3
Fast Bert säger ju aldrig vad han har sagt? Om det är trashtalk så ska det pågå under match och inte efter match. Och att kalla ett lag dåligt efter match går lite över gränsen(vad lasu säger).

Menmen som sagt härligt med känslor.
Citera
2014-12-06, 23:25
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Om du menar det om att han "adopterat" Skellefteå så är det väl bara kul?
Det brukar man normalt se ned på, men det finns som sagt fler anledningar att gilla honom uppe i Skellefteå så jag förstår hur du tänker.
Citera
2014-12-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
När blev det så jävla lågt i tak i svensks hockey och SHL?
Verkar som att inte många här var med på det glada 90-talet.
Pajas var väl ungefär det snällaste som kom ur trutarna då.

Jag tycker det är en helt annan sak med trashtalk under match ,om dom slänger käft mellan båsen är bara bra, men utanför isen måste dom ju ändå respektera varann, jag menar matchen var ju slut och Skellefteå vann , bra så, onödigt jävlas med motståndarna mer än nödvändigt.
Det skickar ju singnaler också, nu borde ju Rönnberg kunna göra om samma sak i Skellefteå om han vill.
Men då lär han troligen bli halvt mördad av dom skrytiga Skellefteå fansen.
Han har ju dessutom retats med publik också, han får ju absolut skylla sig själv om det kommer skaer från läktarplats också, såg idag att det var personer som hettade till på sittplats när Robertsson stod och tjafsade med Axelsson , kanske inte det smartaste moppsa upp sig på bortaplan i Göteborg.
Lite respekt bör man ha både mot publik och motståndare tycker i alla fall jag.
Citera
2014-12-06, 23:28
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Skön vinst mot lökers. Hoppas bara att det inte blev något värre än en fläskläpp för Åslin.

Såg ut som han hade tappat hjärnan också när han stod bredvid båset senare och försökte räkna till 3. Borde dock inte vara så farligt om läkarna skickar ut honom att se klart matchen. Skönt med uppehåll snart.
Citera
2014-12-06, 23:29
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Kan inte gruvan bara komma och hämta hem Bert så alla i SHL slipper skämmas?

Fyndigt. Det måste jag anteckna. Att det sitter trallgökar från Luleå och hockeynollor från Umeå och försöker vara lustiga över en bidragande orsak till att ni hamnat låååångt efter blir underbart patetiskt.

Om Rönken fått med sin andretränare från Almtuna hade läget varit helt annorlunda. Då hade Bert varit Gud bland nu så bittra lulefans. Men han hamnade i Skellefteå...
Citera
2014-12-06, 23:30
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Man kan tycka det är töntigt osv med tjafset. Men jag gillar att det skapar lite mer känslor och mer snack inför nästkommande möten mot Skellefteå!

Exakt. Många roliga bataljer återstår.
Citera
2014-12-06, 23:36
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Fyndigt. Det måste jag anteckna. Att det sitter trallgökar från Luleå och hockeynollor från Umeå och försöker vara lustiga över en bidragande orsak till att ni hamnat låååångt efter blir underbart patetiskt.

Om Rönken fått med sin andretränare från Almtuna hade läget varit helt annorlunda. Då hade Bert varit Gud bland nu så bittra lulefans. Men han hamnade i Skellefteå...
Så man blir gud i Skellefteå så enkelt? Anders Forsberg var ju också gud i några år..
På dig låter det ju som att Luleå har missat 2 guld för att man inte fått Bert R som andracoach, tror inte att det stämmer även om han säkert tillför en hel del till ert lag.
Men till bråket, kan hålla med om att tränartjafsen är ett storm i ett vattenglas men lite ska man ju kunna tjafsa om efter en hockeyomgång.
Citera
2014-12-06, 23:37
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Andreas Johansson är ett föredöme till tränare om han är rak nog att göra som han säger, gillar den mannen mer och mer. Och Laine är ju alldeles för bra för att hålla på med sådant där.

Det ska han faktiskt ha cred för!

Det har varit lite skrämmande att se hur Brynäs kunde föra in dessa fotbollstendenser in i Sveriges finaste hockeyliga.
Att då som tränare, helt öppet kunna kritisera egna spelare och att man ska ta tag i saken. De är fint! Kanske inte lika nobelt som gruvarbetarna, men ett klart steg i rätt riktning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in