2014-12-06, 21:33
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
bert är en sån sjuk människa, ingen normal person tar han på allvar. Man börjar skratta när man hör han på presskonferensen här jävla mupp
Mupp eller inte, han smälter bra in i Skellefteås organisation.
Citera
2014-12-06, 21:39
Medlem
Draedons avatar
Skön vinst mot lökers. Hoppas bara att det inte blev något värre än en fläskläpp för Åslin.
Citera
2014-12-06, 21:39
Medlem
Presskonferensen i Göteborg är riktigt rolig. Kombinationen av Berts dialekt och tonläge bredvid Rönnbergs kokande ansikte fick mig att skratta ordentligt. Helt underbart ju!

I övrigt var är det oerhört skönt att segla upp på en femteplats i tabellen. Det var väldigt välbehövligt med tanke på vilket spelschema vi har framöver. Frölunda hemma härnäst, ett Frölunda som nu har torskat fyra raka matcher (CHL inräknat) lär inte bli någon lätt uppgift.
Citera
2014-12-06, 21:47
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Mupp eller inte, han smälter bra in i Skellefteås organisation.

Absolut.
Citera
2014-12-06, 21:48
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Presskonferensen i Göteborg är riktigt rolig. Kombinationen av Berts dialekt
Sjukt märklig kan jag tycka. Han är ju från Stockholm?!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article19979630.ab

Fiala och nu Laine, kan HV sluta filma?
Citera
2014-12-06, 21:53
Medlem
Ska vi sammanfatta "STORKAOSBRÅKET"?
Citat:
*Axelsson sparkar på Nisse i slutet av matchen
*Bert kallar enligt utsago Axelsson för en pajas
*Axelsson och Co tjafsar med Bert
*Alla tjafsar med alla
*När det är Rogers tur på PKn börjar han grina om hur Bert inte visar respekt.
*Bert tycker det är löjligt att ta det på PKn
*Roger är irriterad över att Bert hånar hans spelare och vill ha en ursäkt
*Bert tycker det är löjligt att inte få kommentera då spelare betett sig illa och Roger gjort liknande saker själv
*Roger tycker att det är respektlöst att håna spelare
*Bert tycker att det är respektlöst att sparka på spelare och tackla folk i skallen
*Roger tycker att Skellefteå är självgoda
*Bert tycker inte att Roger ska håna dem
*Roger tycker att Bert borde ha bett om ursäkt och gått vidare och avslutar sedan med lögnen att han aldrig sagt ett enda ord till någon av Berts spelare och aldrig kommer göra det.
Är ju bara ett barnsligt sätt av Roger att flytta fokus från förlusten.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Han brinner ju för schtaan numera!

Var Fiala internt avstängd pga att han filmat?
Senast redigerad av atreyeri 2014-12-06 kl. 21:56.
Citera
2014-12-06, 21:57
Medlem
Fijks avatar
Haha, då fick man mer respekt för Rönnberg, och Bert... ja... han ligger väl kvar på samma ställe
Citera
2014-12-06, 22:00
Medlem
Corrans avatar
Nu har jag sett reprisen från Cmore mellan Frölunda och Saik. Det man inte riktigt ser på den, som man såg i arenan...är hur Bert och Company går förbi hela Frölunda laget på isen.

Och ganska tydligt säger något mot frölundaspelarna (vilket sen bekräftas av Roger), för en hel rad av spelare reagerar exakt samtidigt och åker emot honom. Så visst styrker detta bara att Bert är en jävligt märkligt människa... Aldrig sett ett lag på is, åka efter motståndartränaren, haha. Men det blev god underhållning på slutet av matchen.

Man ska även lägga till att Saik spelare var ganska duktiga på att fira sin seger mot Frölundaklacken bakom saik målet...inget jag själv är så allergisk mot. Men liknande tilltag har ju varit ganska uppmärksammat senaste tiden. Så lite storhetsvansinne är det nog som växer där uppe i norr.
Citera
2014-12-06, 22:04
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Nu har jag sett reprisen från Cmore mellan Frölunda och Saik. Det man inte riktigt ser på den, som man såg i arenan...är hur Bert och Company går förbi hela Frölunda laget på isen.

Och ganska tydligt säger något mot frölundaspelarna (vilket sen bekräftas av Roger), för en hel rad av spelare reagerar exakt samtidigt och åker emot honom. Så visst styrker detta bara att Bert är en jävligt märkligt människa... Aldrig sett ett lag på is, åka efter motståndartränaren, haha. Men det blev god underhållning på slutet av matchen.

Man ska även lägga till att Saik spelare var ganska duktiga på att fira sin seger mot Frölundaklacken bakom saik målet...inget jag själv är så allergisk mot. Men liknande tilltag har ju varit ganska uppmärksammat senaste tiden. Så lite storhetsvansinne är det nog som växer där uppe i norr.
Desto roligare när dom går på minor framöver och Bert gråter på riktigt. Man märker ju av drygheten som dryper nere i Skellefteå överallt, tur att dom har ett hockeylag när dom inte har någonting annat.
Citera
2014-12-06, 22:10
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Desto roligare när dom går på minor framöver och Bert gråter på riktigt. Man märker ju av drygheten som dryper nere i Skellefteå överallt, tur att dom har ett hockeylag när dom inte har någonting annat.

De ska tydligen ha nån gruva med...med arbetare som tagit illa vid sig.
Citera
2014-12-06, 22:16
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Han brinner ju för schtaan numera!
Vad tycker ni Skellefteå-bor om det? Väldigt cringeworthy tycker jag. Annars gillar jag hans engagemang för hockeyn.
Citera
2014-12-06, 22:20
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Supertråkigt att det blivit såhär enda sedan ni i Gävle filmade till er ett Sm-guld.

Ni la liksom ribban för ett vidrigt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in