2014-12-06, 18:41
Bannlyst
Ja som sagt, alla vet att självaste sidan 4chan är ganska allvarliga när det kommer till sånt o jag hade lite tråkigt. Gjorde en tråd o skrev att jag ska joina isis o slåss för allah, men det verkar som om några har liksom tagit åt sig för mkt o anmält till säpo, hursomhelst. Är inte ens muslim. O det var ett skämt på ett anonymt forum. Kan jag få skit? är myndig.
Citera
2014-12-06, 19:05
Medlem
Det är inget olagligt att i att skriva det, presumerat att du inte hotat någon/några, skrivit ngt som går under hmf eller liknande.

(Det värsta som kan hända är att du får ett samtal från SÄPO. Det SÄPO gör när de får nyss om att någon planerar att åka ner är att kontaktar de, och försöker övertala de att inte åka ner. De har inga möjligheter att ens hindra någon från att åka.)
Citera
2014-12-06, 19:05
Medlem
Folk kommer att börja skicka länkar till dig, och när du trycker på dem får dem din ip och snart vet dem allt o dig.
Citera
2014-12-06, 19:09
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Ja som sagt, alla vet att självaste sidan 4chan är ganska allvarliga när det kommer till sånt o jag hade lite tråkigt. Gjorde en tråd o skrev att jag ska joina isis o slåss för allah, men det verkar som om några har liksom tagit åt sig för mkt o anmält till säpo, hursomhelst. Är inte ens muslim. O det var ett skämt på ett anonymt forum. Kan jag få skit? är myndig.

Jag kan inte se vad det brottsliga skulle vara i detta.
I värsta fall får SÄPO reda på vem du är och du blir förhörd i 2 minuter sedan släppt.

Att säga att man ska joina nazismen och kriga för nazismen är inte heller ett brott.
ISIS må vara en terror organisation men det är fortfarande lagligt att dela deras åsikter..
Citera
2014-12-06, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Det är inget olagligt att i att skriva det, presumerat att du inte hotat någon/några, skrivit ngt som går under hmf eller liknande.

(Det värsta som kan hända är att du får ett samtal från SÄPO. Det SÄPO gör när de får nyss om att någon planerar att åka ner är att kontaktar de, och försöker övertala de att inte åka ner. De har inga möjligheter att ens hindra någon från att åka.)

Jag har skrivit lite, ''allah is the greatest'' bla bla bla o några liknande saker. Men asså jag är inte rädd på det viset men känns bara lite äckligt att de ska komma till en, ifall de nu gör det. När det var ett skämt minst sagt när det var skrivit på ett anonymt forum. O att man inte ens är muslim. Kollar de inte personen innan de ska hem till en. Kanske de kan se vilken religion man är osv osv...
Citera
2014-12-06, 19:15
Medlem
Citat:
Jag har skrivit lite, ''allah is the greatest'' bla bla bla o några liknande saker. Men asså jag är inte rädd på det viset men känns bara lite äckligt att de ska komma till en, ifall de nu gör det. När det var ett skämt minst sagt när det var skrivit på ett anonymt forum. O att man inte ens är muslim. Kollar de inte personen innan de ska hem till en. Kanske de kan se vilken religion man är osv osv...

Inget olagligt i så fall.

Jag tror du kan vara lugn, är nog ganska osannolik att SÄPO lägger ner massa resurser med endast ett inlägg på 4chan som grund. Om de mot all förmodan skulle kontakta dig så är det ju bara att säga att du trollade, så kommer SÄPO skita fullständigt i dig.
Citera
2014-12-06, 19:16
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Att de skulle kunna hitta dig är inte omöjligt.
Men säpo skulle aldrig slösa tid på troll och de skulle se direkt om du är ett troll eller en misstänkt framtida terrorist.

De har nog bra koll på vilka som sympatiserar med ISIS idag, även om de inte kan bevaka alla...
Citera
2014-12-06, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Inget olagligt i så fall.

Jag tror du kan vara lugn, är nog ganska osannolik att SÄPO lägger ner massa resurser med endast ett inlägg på 4chan som grund. Om de mot all förmodan skulle kontakta dig så är det ju bara att säga att du trollade, så kommer SÄPO skita fullständigt i dig.

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Att de skulle kunna hitta dig är inte omöjligt.
Men säpo skulle aldrig slösa tid på troll och de skulle se direkt om du är ett troll eller en misstänkt framtida terrorist.

De har nog bra koll på vilka som sympatiserar med ISIS idag, även om de inte kan bevaka alla...

Nu har jag läst lite på mitt inlägg, även skrivit saker som

''Maybe I will, hope they send me to your town.''
''We will take over Sweden''
''We will take over everything. Its just a matter of time''
''America will die eventually, dissapointing superpower.''

Detta har jag skrivit. Hur illa är det? Fortfarande bara ett skämt, o att jag inte är muslim.
Citera
2014-12-06, 19:32
Medlem
Det kanske inte är olagligt, men du har helt klart satt dig på Säpos radio. Möjligen FBI också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in