Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Om MA hade varit skyldig hade jag insett det och jag skulle inte skrivit en enda rad om det, men nu anser jag honom helt oskyldig och därför finns det orsak att skriva om det.
Det räcker väl beviset jag lagt fram att det var inte MA på bussen utan en helt annan person.
Med fler bevis blir det tårta på tårta och finns väl ingen orsak till det.
Ja, det var mycket till" bevis" det, tycker du...?
Håller de övriga "bevisen" du påstår dig ha som styrker Mats oskuld samma klass så
kan du nog bespara tråden dessa.
Angående bussresan ovan så har du tydligen glömt bort eller väljer att bortse ifrån
medpassageraren som är helt säker på att det var Mats Alm som befann sig ombord
tillsammans med sin kära laptop som han flitigt var verksam med under färden.
Han kände nämligen igen Mats från gatuköket i Bollnäs. Du vet den där arbetsplatsen
som hyste räkfrossaren ett tag, den arbetsplats som han plundrade på uppemot 100 000 kr.
En väldigt snäll och hygglig arbetsgivare lät honom slippa undan lindrigt och anmälde
ju aldrig de grova stölderna till polisen.
Hade så skett så hade lille Mats sannolikt fått krypa in i fängelse redan då.
Så vi har alltså ett tillförlitligt manligt vittne som intygar Mats Alms närvaro på bussresan
ifråga. Så ditt "bevis" sprack per omgående och det lär de andra du håller dig med
göra också.
Förresten: Låter Lindas ena bror få komma till tals en stund:
Under den här tiden berättar Chris att Mats skojade och pratade och var glad. Han säger att
det är precis som att Mats totalt glömde bort att Linda var borta. Mats visade bröllopsbilderna
som de hade tagit för de här personerna. Mats beskrivs av Chris att han var gladare än
någonsin.
Besöket av de här personerna var vid cirka 21-tiden. Mats gick med dem när de lämnade
bostaden. Mats var då borta cirka 20-30 minuter.
Sid. 771
Chris uppfattning om Mats
Chris ombeds beskriva hur relationen har sett ut mellan honom och Mats dels under den tid som han var i Falun
och efterföljande tid fram till nu. Chris uppgav att han anser att Mats inte har någon respekt för andra människor.
Chris förklarar att när de var där så ville han inte äta tillsammans med dem, han ville sova i vardagsrummet så
att de andra, det vill säga familjen Chen inte kunde se på TV eftersom Mats ville sova vid 21.00-tiden på
kvällen. Mats gick omkring iklädd enbart kalsonger fast både Juan och Chris sambo MaryJane var där, vilket
Chris upplevde som ohyfsat.
Sid. 774