2014-12-04, 19:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det finns ingen orsak att ta någon häsyn till vad Lagrosigel skrev den tiden, han kom med ett flertal liknande inlägg, även mot mig kom han med underliga inlägg.
Vad finns det för orsak att ta någon hänsyn till du vad skriver om fallet och Almarna?
Lagrosigel och hans uppgifter litar jag betydligt mer på får jag lov att säga.
En mycket seriös person kan jag intyga.
Citera
2014-12-04, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Liksom Linda blev jag också lurad av familjen Alm. Jag upplevde först att familjen tyckte om Linda och att Mats var förälskad. Desto mera besviken och ledsen blev jag, då Linda fösvann och ingen hörde av sig till mig. Mats konstiga ordval och meningar både personligt den 7 augusti 2009 och vid telefonsamtal de följande veckorna gjorde mig alltmera misstänksam mot Mats med familj.

Den dagen jag förhördes vid tingsrätten kom inte någon från familjen Alm fram till mig. De varken beklagade sorgen efter Linda, pratade eller ens hälsade på mig. Hade Mats varit oskyldig – hade någon från familjen helt säkert oroligt hört av sig från den dag Linda försvann.

När P3Dokumentär ringde upp Mats och hans båda advokater, om de ville medverka svarade de nej.
Hade Mats varit oskyldig – men ändå velat ha fast Lindas mördare (enl. Mats teorier) hade de ställt upp för att äntligen få fast rätt mördare.

P3Dokumentären har tydligen åter satt dina känslor i svall, Lagro. Det är väl därför du är tillbaka på denna tråd? Samvetet gnager av någon orsak.

Precis Grandioso – HUR kan Lagro veta så mycket om vad Mats med familj tänker, tycker och gör och har gjort?? Vet du det själv – Lagro?????

Klart det gnager hos den inavlade MA, han måste på något sätt få bort spekulationerna om sig själv men så fort han öppnar käften så blir det tvärtom, på sikt är han ett fall för psykvården, slutar väl med att han är ganska duktigt medicinerad och lallar runt på tokudden eller säter.

Växte Linda upp på mysingen ? Tror det hette mysingen i alla fall, låg på kristinebergsvägen 36
Citera
2014-12-04, 20:50
Bannlyst
Citat:
Det finns ingen orsak för mig, att ta någon häsyn till vad Lagrosigel skrev den tiden, han kom med ett flertal liknande inlägg, även mot mig kom han med underliga inlägg.
Vilka övriga inlägg hänvisar du till och vad menar du misstämmer i lagrosigels inlägg. Vad är fel i lagrosigels inlägg som jag citerar?

Jag konstaterar att din syn på familjen Alm står i bjär kontrast till lagrosigels inlägg.
Citera
2014-12-04, 20:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag anser att MA dumpades i drogat tillstånd där LC kropp fanns. En person skulle aldrig gå och lägga sig vid en kropp självmant, vilket jag ser som en omöjlighet.
Det hade brunnit eldar på platsen, som sannolikt de som dumpade honom där startat upp.
MA hade fått brännskador på olika ställen på kroppen, som visar att han varit drogad, man utsätter sig inte för något sådant frivilligt, därför brännskador är mycket smärtsamma.
Orsaken att eldarna startades upp var sannolikt att de skulle observeras av förbipasserande och han skulle upptäckas vid kroppen.
MA tog sig själv ned till Riksväg 80 och var i chockad tillstånd där han sade till personer att han hade hittat Linda.
Att påstå MA var den enda som visste var Lindas kropp fanns säger ingenting, därför det finns inga bevis att så var fallet, istället finns det mycket starka indicier som motsäger ett sådant påstående.
Eldarna gjordes upp av GM eftersom det var kallt vid platsen. När han såg i vilket tillstånd Lindas kropp befann sig greps han av panik och föll över elden och brände sig. Resten vet vi som sagt.

Jag tycker att det var väldigt bra gjort att kunna identifiera Linda efter det att hon legat i naturen under ca 6 veckor.
Citera
2014-12-04, 21:09
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Jag anser att MA dumpades i drogat tillstånd där LC kropp fanns. En person skulle aldrig gå och lägga sig vid en kropp självmant

Nu är ju Mats Alm inte vilken person som helst, du måste se till ursprunget.

På 1800-talet i Sverige tvingades kusiner ansöka hos kungen för att få gifta sej.

I åtskilliga amerikanska delstater är kusingifte förbjudet.

"Det finns sjukdomar som man upptäckt för första gången i Norrländska byar."

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/incest-mellan-syskon---farligt-och-forbjudet/

Mats Alm visade tydligt vid framträdande i Tv och tidningar att han inte var helt frisk.
Jag tycker du är helt fel ute när du jämför hur Mats Alm har agerat med hur en vanlig
person skulle ha handlat i samma situation. De flesta har inte kusiner som föräldrar.
Citera
2014-12-04, 21:34
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
Vad då för indicier ditt jävla spån? Bränderna var väl antagligen ett försök av dig, förlåt Mats menar jag, (Freudiansk felsägning?) att bränna upp Lindas kropp.
Fy fan vilka grisar Almarna är.

Mvh

Starka indicier talar för att ngn i Familjen var på platsen tidigt dagen efter mordet,
en bil av samma märke, modell och färg som var registrerad på Mats Alm blev
iakttagen nära platsen där liket efter Linda Chen blivit placerat.
Vi vet ju vem som brukar städa efter Mats, kanske behövdes mer övertäckning
så att kroppen inte skulle hittas för fort?
Citera
2014-12-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Nu är ju Mats Alm inte vilken person som helst, du måste se till ursprunget.

På 1800-talet i Sverige tvingades kusiner ansöka hos kungen för att få gifta sej.

I åtskilliga amerikanska delstater är kusingifte förbjudet.

"Det finns sjukdomar som man upptäckt för första gången i Norrländska byar."

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/incest-mellan-syskon---farligt-och-forbjudet/

Mats Alm visade tydligt vid framträdande i Tv och tidningar att han inte var helt frisk.
Jag tycker du är helt fel ute när du jämför hur Mats Alm har agerat med hur en vanlig
person skulle ha handlat i samma situation. De flesta har inte kusiner som föräldrar.

De flest har ju inte det, men det väller in folk i Sverige som har det, sedan tusentals år tillbaka!
Citera
2014-12-04, 23:06
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Förundersökningen sid 2633

Enligt rättsläkaren Robert Grundin täcker screeningen de i Sverige förekommande substanser som ingår i sömnmedel i landet och sannolikt i resten av västvärlden.
Det kan dock finnas för oss okända substanser som inte fastnar vid screeningen. Grundin hänvisar till hemliga giftlaboratorier exempelvis i forna Sovjet och även illegal narkotikatillverkning.

Uttalandet av rättsläkaren Robert Grundin visar att det är helt fel att utesluta att MA var drogad, därför det kan vara en drog som inte fastnade vid screeningen som han uppger.
När man ser till att MA hade befunnit sig vid kroppen och att han legat på marken och fått brännskador på kroppen tyder det på att han varit drogad.
Det sannolika som jag ser det är att MA blev dumpad i drogad tillstånd vid kroppen.

uttalandet visar att det är rätt att utesluta att mördar-mats var drogad. "de i sverige förekommande substanser" och "resten av västvärlden" är nyckelorden.

dessutom påstod mats i rätten att substansen skulle heta dormicum, som han uttalade "dolmicum" (han hade väl inte lyssnat tillräckligt noga på pappas instruktioner). och dormicum hade tveklöst fastnat på screeningen.

sammantaget är hela kidnappningssagan förintad intill småspillror, vilket domen i tingsrätten också fastslår. vidare kan vi konstatera att lille lagro är väldigt selektiv i sina svar. obehagliga frågor vågar han inte svara på. han tycks tro att han kan spamma sönder den här tråden med rabblande desinformation i stor kvantitet så fort det börjar blåsa lite kring det gula huset på storsvedsvägen. det funkar hittills väldigt dåligt.
Citera
2014-12-05, 00:16
Medlem
Folketistugornas avatar
Citat:
Linda och Mats blev inbjudna till familjemiddagar i Lottefors flertal gånger, som gjorde att Linda nästan glömde bort Klarsyn, genom att Linda blev bemött med sådan respekt och accepterande av MA familjemedelemmar.

Samma gamla vanliga tugg från Lagro, som motbevisas gång på gång - år ut och år in, men det här var något nytt från dig Lagro. Att du har insikt i vad Mats eller fixarfarsan har för tankar och känslor kan jag på något sätt förstå. Men när du tillskriver dig rätten att tala om vad Linda kom ihåg eller glömde har du passerat alla gränser för vad som är acceptabelt.

Jag läser alla inlägg i den här tråden även om jag inte är så aktiv numera. Har också lyssnat på P3-dokumentären. Kändes på något sätt bra att få höra din röst Klarsyn.
Citera
2014-12-05, 01:05
Medlem
Rättsläkaren Robert Grundin framför att screeningen som gjordes gällde substanser som finns i sömnmedel i Sverige och västvärlden.
Men han menar det kan finnas för oss okända substanser som inte fastnar vid screeningen. Han hänvisar till hemliga laboratorier exempelvis i forna Sovjet.
Det finns också hemliga laboratorier i de Asiatiska länderna.
Därför det här påstående att MA var inte drogad är inte hållbart.
Drogtesterna som gjordes mot MA är inget bevis att han inte var drogad.
Det måste ha varit helt felaktigt att påstå att MA var inte drogad, därför fallet bygger på att ingen annan visste var kroppen fanns utan det var endast MA som visste det.
Men placerades MA till platsen i drogad tillstånd fanns det andra som visste var kroppen fanns och det medför att MA är helt oskyldig till alla anklagelser som gjorts mot honom.
Senast redigerad av Lagro 2014-12-05 kl. 01:40.
Citera
2014-12-05, 01:38
Medlem
MA berättar i förhör att han känner att han landar hårt , som han uttrycker det.
Han säger att det är mycket hett vid magtrakten och känner lukten av rök. När han tittar mot magen så ser han att hans tröja brinner. Han ser också att det brunnit på hans vänstra underarm.
Han försöker slita sönder tröjan men misslyckas med det och drar den över huvudet.
När han får av sig tröjan uppmärksammar han också att det brinner i hans högra armhåla och släcker det genom att gnugga armen. Han känner också att det är något i huvudet, som han uppfattar som att det är något som brinner eller något liknande.
Han ser också att på höger ben uppe vid ficktrakten så har det också brunnit lite grann som han också försöker släcka.
Efter att han ordnat till detta uppmärksammar han att precis jämte honom ligger en kropp.

De här brännskadorna som uppstod på MA:s klädesplagg och även på honom själv kan bevisas med foton som tagits av brännskadorna.
Jag anser det finns ingen tvekan i det utan MA blev dumpad i drogad tillstånd vid platsen där kroppen fanns och det medför att det fanns andra som visste var kroppen fanns.
Därför håller inte påståendet att det var endast MA som visste var kroppen fanns, som hela anklagelsen mot MA bygger på.
De här eldarna som startades upp var av de personer som placerade MA på platsen, sannolikt därför att passerande personer skulle uppmärksamma eldarna och påträffa MA vid kroppen.
Efter att MA vaknat upp tog han sig själv till Riksväg 80 och meddelade personer där att han hittat Linda.
Senast redigerad av Lagro 2014-12-05 kl. 01:52.
Citera
2014-12-05, 01:41
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
R
Men placerades MA till platsen i drogad tillstånd fanns det andra som visste var kroppen fanns och det medför att MA är helt oskyldig till alla anklagelser som gjorts mot honom.

Nej du Lagro, ditt resonemang håller inte, Mycket troligt att även Familjefadern visste
var kroppen fanns, det fråntar inte på något sätt Mats Alms skuld.

Du har väldigt svårt att svara på de frågor som framförs till dej. Hur är det ställt ???
Hur mår du egentligen ???

Du är ju mycket duktig på att framföra dina åsikter och kan FUP på ett sätt som inte
många i tråden kan, Grandioso och några till är i din klass vad gäller FUP.

Problemet är ju att du tolkar FUP som fan läser Bibeln.

Domen har du inte kunnat ta till dej, du förstår den helt enkelt inte alls.
Trots att flera skribenter med juridisk kompetens försökt förklara för dej
så vägrar du att inse fakta, ja, juridik är svårt, instämmer, men du bör
för din egen hälsas skull ta ett djupt andetag, varva ned o sluta skriva
i tråden, det leder ingen vart, finns ingen som du kan övertyga,
finns ingen som kommer att ändra sin ståndpunkt, inte en enda människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in