Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Talar hon sanning om att hon började slå och hugga LL i ren panik när grannen ringer på dörren så faller den teorin ganska platt. Och talar hon inte sanning om att hon fick panik vid det tillfället utan att hon fortsatte agera enligt planen så är hon, i mina ögon, ett monster. Eller en ond ond ond ond människa.

Absolut inte, hennes hjärna kan ha agerat precis som vid en liv/död situation under tumultet i lägenheten (särskilt om hon aldrig någonsin upplevt någon liknande situation tidigare i sitt liv) och sedan när det ebbat ut och katastrofen är ett faktum så har dessa färdigheter hjälpt henne hålla sig något så när på banan. Tankeprocessen har ju dock ändå haltat betydligt i hennes agerande flera resor fram / tillbaka till brottsplats, hantering osv.

Ganska uppenbart att JH är uppfostrad på ett sådant vis att man ej skall behöva be andra om hjälp, att reda sig själv, och har du ett problem så löser du det.

Att hon som vissa av er fånar verkar tro skulle ha en ''färdig film'' av händelseförloppet i huvudet förhåller jag som högst osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Plastk0tt3
blablabla diverse känslomässiga rapningar blablabla

En sjuk människa som vistats i en känslomässigt slitande triangel lite för länge, och där man vid sidan av detta utvecklat diverse försvårande omständigheter som skapar denna vansinnigt tragiska händelse. Vissa av er här verkar helt ovetandes om vilken hårfin gräns det är mellan kärlek & hat samt hur enormt starka motivations verktyg för handlande dessa två kan vara utan att det behöver förestå något komplicerat psykologiskt tillstånd som personlighetsstörningar och annat.
Senast redigerad av dip 2014-12-04 kl. 13:52.
Citera
2014-12-04, 13:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Absolut inte, hennes hjärna kan ha agerat precis som vid en liv/död situation under tumultet i lägenheten (särskilt om hon aldrig någonsin upplevt någon liknande situation tidigare i sitt liv) och sedan när det ebbat ut och katastrofen är ett faktum så har dessa färdigheter hjälpt henne hålla sig något så när på banan. Tankeprocessen har ju dock ändå haltat betydligt i hennes agerande flera resor fram / tillbaka till brottsplats, hantering osv.

Ganska uppenbart att JH är uppfostrad på ett sådant vis att man ej skall behöva be andra om hjälp, att reda sig själv, och har du ett problem så löser du det.

Att hon som vissa av er fånar verkar tro skulle ha en ''färdig film'' av händelseförloppet i huvudet förhåller jag som högst osannolikt.

Hon ville nog ha hjälp av JN på morgonen, vilket han dissade genom att stänga av sin telefon.
Citera
2014-12-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hon ville nog ha hjälp av JN på morgonen, vilket han dissade genom att stänga av sin telefon.

Har också uppfattat det som att det var just därför hon ringde till JN, för "han var alltid så bra på att lösa saker".
Citera
2014-12-04, 13:57
Medlem
Citat:

Och sen görs inga ytterligare försök alls utan istället löser hon ''problemet'' själv. Detta samtal skedde dessutom i direkt samband med att hon lämnar lägenheten första gången.
Citera
2014-12-04, 14:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Och sen görs inga ytterligare försök alls utan istället löser hon ''problemet'' själv. Detta samtal skedde dessutom i direkt samband med att hon lämnar lägenheten första gången.

Nu glömde du sms:en hon skickade till JN, om att hon skojade.
Citera
2014-12-04, 14:04
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ok, bor han fortfarande kvar i deras gemensamma bostad ?

Nej, JN bor inte kvar i huset. Det är nu uthyrt till en annan person.
Citera
2014-12-04, 14:16
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Nej, JN bor inte kvar i huset. Det är nu uthyrt till en annan person.

Trodde inte det fanns någon mer som ville bo så. Fastigheten är ju ett mögligt rivningsobjekt med havererat avlopp.
Citera
2014-12-04, 14:18
Medlem
Alltså denna JA.
Vad är han för ett fegt ryggradslöst svin.
Han flyr undan ansvar så fort det blir lite jobbigt.
Att han sedan försöker slippa både vittna och sedan vittna bakom stängda dörrar säger ju allt om hur feg personen är.

Hur hade han tänkt att det skulle gå egetligen?
Han har playat dessa tjejer i ett år så båda mår dåligt.
Sedan väljer han en ett tag så hon känner sig uppskattad.
Och går tillbaka till den andra ett tag.

Han har ju skapat situationen själv och bör vara medveten om sitt ansvar.
Men i stället försöker han komma undan allt genom att fly och hoppas att JH får all skit eftersom hon ändå är åtalad för brottet det handlar om.

Vilket jävla svin han är.
Lite skönt att han är fetare på bilden med den rosa skjortan
Citera
2014-12-04, 14:37
Medlem
Bevakar SVT? Vilken adress i så fall (de har ju bevakat de två första dagarna).
Citera
2014-12-04, 14:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pow11
Bevakar SVT? Vilken adress i så fall (de har ju bevakat de två första dagarna).
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19966754.ab
Citera
2014-12-04, 14:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
@ dip

14:49
Oskar F*rsberg: "När jag satte på den igen hade jag fått 4 sms där hon skrev att hon bara hade skämtat"
"Vad skönt tänkte jag"
14:48
Oskar F*rsberg: "Efter det stängde jag av telefonen och lät den vara avstängd"
14:48
Oskar F*rsberg: Nu berättar han om samtalet. "Hon sa "jag har dödat (22-åringen) du måste hjälpa mig". Jag trodde inte det var sant. "Dra inte in mig i din skit" sa jag och la på luren"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19964426.ab
Citera
2014-12-04, 14:57
Medlem
Citat:
@ dip

I samband och i direkt relation till när brottet precis begåtts. Så pass tom att det sker innan hon ens lämnat området brottsplatsen finns på. Och utöver det gör hon inga andra försök att kontakta någon (tills långt senare på dagen när händelserna börjar hinna ikapp)

Lajlaj slösade långt mer tid än du är värd på dig, och nu börjar jag bli skyldig till samma. Enklast fortsättningsvis om du bara tillåts se ''psykopater'' i varenda gathörn och kör ditt armstöds-race.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in