2014-12-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ambulanskillens känslosamma vittnesmål pekar på det massiva våld dom den lilla barnkroppen fått utstå.
Jag är imponerad av hans vittnesmål. Är lite trött på "professionella" förhållningssätt ibland.
Sonen satt i soffan och såg glad ut

Sonen var väl glad att det kom någon som lugnade ner kaoset, även små barn försöker ta ansvar när de vuxna sviker, han var nog glad att han slapp när ambulanspersonalen kom.
Citera
2014-12-03, 09:53
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Sonen var väl glad att det kom någon som lugnade ner kaoset, även små barn försöker ta ansvar när de vuxna sviker, han var nog glad att han slapp när ambulanspersonalen kom.

Ja, det låter rimligt. Nån sansad människa som kom och tog över.
Citera
2014-12-03, 10:12
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Sonen satt i soffan och såg glad ut
Den första ambulanssjukvårdaren som inte åkte hiss upp utan sprang uppför trappan, berättar att han möttes av en "liten glad kille" när han kom upp. Adnan tycks alltså inte ha varit illa berörd av det som hänt med Yara. Normalt sett så borde väl en pojke i 3-4-årsåldern ha varit upprörd eller ledsen om hans "syskon" eller kamrat sedan ett år tillbaka blött och dött i lägenheten? Nog förstår barn i den åldern vad det innebär att någon dör. Jag tycker att hans reaktion är mycket märklig och kanske säger något om Yaras roll och situation i familjen.
Senast redigerad av Pethrus 2014-12-03 kl. 10:15.
Citera
2014-12-03, 10:20
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Den första ambulanssjukvårdaren som inte åkte hiss upp utan sprang uppför trappan, berättar att han möttes av en "liten glad kille" när han kom upp. Adnan tycks alltså inte ha varit illa berörd av det som hänt med Yara. Normalt sett så borde väl en pojke i 3-4-årsåldern ha varit upprörd eller ledsen om hans "syskon" eller kamrat sedan ett år tillbaka blött och dött i lägenheten? Nog förstår barn i den åldern vad det innebär att någon dör. Jag tycker att hans reaktion är mycket märklig och kanske säger något om Yaras roll och situation i familjen.

Ja, det är svårt att tolka vad hans glädje bestod av..
Citera
2014-12-03, 10:25
Medlem
LaScalas avatar
Amani Madi protesterade under sonens förhör och sa att det var feltolkat.
Det visar hur oerhört viktigt det är med kompetenta tolkar så att det inte går att hävda att vittnesmål eller förhör är feltolkade.
Citera
2014-12-03, 10:29
Medlem
Med stöd av vänlig agent har jag fått aktbilagor rörande Hjärpes vittnesmål

https://anonfiles.com/file/e63a87bf878f9dd2661fcdbad153f964

https://anonfiles.com/file/c731d13169ac1cbda20e15813c07f42b
Senast redigerad av tantigheter 2014-12-03 kl. 10:32.
Citera
2014-12-03, 10:31
Medlem
Citat:
Amani Madi protesterade under sonens förhör och sa att det var feltolkat.
Det visar hur oerhört viktigt det är med kompetenta tolkar så att det inte går att hävda att vittnesmål eller förhör är feltolkade.
Ja, efterfrågan på rättstolkar på arabiska verkar överstiga tillgången.
Citera
2014-12-03, 10:32
Medlem
Finns det någon mer detaljerad liverapport från rättegången än BLT? Vilken följer ni? Tycker inte den är bra idag.
Tack på förhand!
Citera
2014-12-03, 10:34
Medlem
Citat:
Live rapport:
Ambulanssjukvårdaren: Ja, mannen ringde efter någon som kom in, en kraftig liten man med glasögon.
Men det måste ha varit nån annan R försökte ringa, eftersom grannen Sami kom in utan att ha pratat med R i telefon.

S*mi är inte en kraftig liten man med glasögon. Så skulle jag vilja benämna som kille och inte man. Vet vem han är.
Citera
2014-12-03, 10:36
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustablong
Finns det någon mer detaljerad liverapport från rättegången än BLT? Vilken följer ni? Tycker inte den är bra idag.
Tack på förhand!
Jag har letat men det verkar bara vara BLT som liverapporterar i dag.
Citera
2014-12-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag har letat men det verkar bara vara BLT som liverapporterar i dag.
Även P4 Blekinge.
Citera
2014-12-03, 10:41
Medlem
Citat:
Läser om grannförhoren inför dagens rättegångsförhör med dem.
Enlight polisförhöret med Ahmed, så hade Rami ganska nära släkt i Karlskrona, en kusin, vilket betyder att det även är Yaras mammas kusin.
"... i Kungsmarken finns Ramis kusin och flickan liknar henne."
(FUP 178-179)

Undrar varför inte denna kusin kontaktades om Yaras mamma var så orolig för sin flicka.

Kusins kusin betyder väl inte kusin? Kusins kusin betyder inte nödvändigtvis att man har blodsband. Alltså inte är släkt utan bara släkt i släkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in