Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Reglerna finns till för att skapa en social sortering så att de fina människorna får slippa invandrare, kriminella, knarkare, sjuka, gamla, unga och tydligen också deltidsarbetande med ordnad ekonomi.
Nej nu konspirerar du bara med en massa vänsterflumåsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Den täcker sånt som är riktigt dyrt. I övrigt har jag aldrig varit med om några oförutsedda utgifter som kostar mer än ett par tusen kr. En ytterst liten buffer täcker sådant.
Det täcker inte dina tandläkarkostnader och du behöver kanske en buffert för annat som man kan åka på. P-bot? Fortkörningsböter? Självrisk? osv osv..
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Det ska inte vara ett krav att kunna finansiera dyra resturangbesök, alkoholbruk och annan lyx för att kunna hyra en bostad som är till för allmänheten.
Man får väl börja med att hyra en lgh man har råd med. Bara för att man kan hosta till en hyra betyder det inte att man har råd för den sakens skull.
Kolla bara om du ska köpa en bostadsrätt. Tror du att banken ger dig lån bara för att du nätt och jämnt kan hosta till kostnaderna för detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Det blir mer än vatten och bröd. Jag är övertygad om att man får allt man behöver. Man får däremot vara lite kreativ med matlagningen för att det inte ska kännas för torftigt.
Jag föreslår att du tar ett studiebesök på närmsta ica. En tusenlapp kommer inte räcka långt.
Men om du lever på havregryn och vatten så visst. Men något liv har du inte....
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Man kan inte förneka att hemlöshet har ett starkt samband med brist på bostäder.
Ja men mest beror det på sociala problem. Hemlöshet i sig har inget med brist på "billiga hyresrätter" att göra.