2014-12-02, 11:15
Medlem
monstas avatar
Hello!
Sitter på en ansenlig summa dollar, (10k+), köpta hos forex när dollarn var låg för ett par år sedan. Tänkte höra med experterna när det kan tänkas vara läge att sälja? Nu eller i början på nästa år. Känns sådär att ha så mycket $ hemma. 😗
Senast redigerad av monsta 2014-12-02 kl. 11:20.
Citera
2014-12-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsta
Hello!
Sitter på en ansenlig summa dollar, (10k+), köpta hos forex när dollarn var låg för ett par år sedan. Tänkte höra med experterna när det kan tänkas vara läge att sälja? Nu eller i början på nästa år. Känns sådär att ha så mycket $ hemma. 😗

Behåll dem ett par månader till. På kort sikt kommer regeringskris i Sverige försvaga SEKen. På medel och lång sikt har vi fortfarande 0-ränta och relativt svag tillväxt.

Dessa faktorer är bra för dig som ska sälja USD, köpa SEK. Alltså, behåll dem, och låt inte Forex sälja dem åt dig, då kurs och avgift är högre jämfört med annan aktör.
Citera
2014-12-02, 13:12
Medlem
monstas avatar
Ok. Låter vettigt. Var kan man sälja valuta med bättre villkor förutom Forex?
Citera
2014-12-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsta
Ok. Låter vettigt. Var kan man sälja valuta med bättre villkor förutom Forex?

Undersök exakt vad en valutamäklare eller bank ska ha för att göra transaktionen åt dig.
Citera
2014-12-02, 14:08
Medlem
monstas avatar
Ok. Ska höra vad banken tar samt vilken kurs de ligger på när det är dags att växla. Jag har kvar kvittot från Forex så om jag växlar tillbaka där så slipper jag avgift enligt deras faq.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in