2014-12-02, 00:32
Medlem
Sverige "den svenska tilliten" som någon skrev om, är kanske snart ett minne blått.

De indoktrinerade, lurade folket, svenskarna. Där vår regering, riksdag, tillsammans med budbärare median har vridit och vrängt på sanningen. De som hade uppdrag att ha koll och ifrågasätta våra politiker, median, har nu gått över och allt kan ses som ett slags "Stockholms Syndrom". Vår vän har bytt sida.

Att som medborgare nu ifrågasätta och gå emot media samt våra politiker, främst 7-Klövern. Resulterar i att bli stämplad som rasist, facist, nazist och sparken från vårat jobb. Det har sitt pris.

Ca. 10.000 flyktingar per månad, är det på riktigt någon i folket som har bett om det? Politikerna gör inget folket egentligen vill, men de har tillsammans med media indoktrinerat oss att tro det är det vi vill.

Att få plats och komma in i varken mediabubblan eller politiken (förutom SD) krävs att man har Politisk-Korrekta tycken och värderingar.

Vad krävs då för att få folket att förstå att Sverige är kanske påväg nerför berg-och-dalbanans högsta berg? Vi har nått vår apex, men med denna befolkningsökning lär vi kanske aldrig når dit upp igen. För att något skall hända MÅSTE kanske fler SD väljare våga öppna käften? För som jag ser det är att fälla budgeten och ett nyval vår sista chans att återupphålla den starka ekonomi vi byggt upp. Att bibehålla det land vi levt i men nu tar för givet.

Jag är säker på att Sverige är i sämre tillstånd än vi tror. När folket går in och läser Aftonbladet, Expressen, SVT, SR (ÄVEN Nyheter24!) så ser vi oftast ena sidan av myntet. För tillfället anser till exempel Aftonbladet att Paradise Hotel är viktigare än att Malmös tingsrätt precis sprängdes i luften.

Så nu till fråga, VAD NU? Hur får man folket att förstå? Att våga? Krävs ett nytt parti som inte har rötter i främlingsfientlighet? Hur smäller man bubblan till median och politiken på ett vettigt sätt? Hur får vi Sverige att inte bli DDR Tyskland?
Senast redigerad av Gamatatsu 2014-12-02 kl. 01:05.
Citera
2014-12-02, 00:45
Medlem
Det behövs verkligen inget nytt parti.

"främlingsfientlighet" är bara ett modeord som inte betyder ett skit.
Om något visar "rötter i främlingsfientlighet" att personerna varit beredda och dedikerade under lång tid trots enorma uppoffringar som väldigt få svenskar tar.
Många gnäller och tjurar, men väldigt få gör något åt saken eftersom det kommer stämpla dig som "främlingsfientlig" eller "rasist" med efterföljande konsekvenser.

Dessutom har SD växt så mycket på slutet att deras "rötter" är fullkomligt ointressanta.
Det viktiga är vad dagens medlemmar och sympatisörer tycker och gör.

Ska det här landet repareras måste SD dock tuffa till sig lite, men det är väl upp till oss alla tycker jag nog.
SD har kanske 1miljon sympatisörer, om bara en tiondel av dem tuffade till sig lite och vågade stå för det osv så vore mycket vunnet.

SD kommer troligen skapa nyval när de känner att de vuxit tillräckligt för att det ska vara värt det.
Så det är bara att börja övertyga människor
Citera
2014-12-02, 01:14
Medlem
Individen måste sluta konsumera massmedia och bryta sig fri från den kulturella transen som media har skapat, en trans som är inbäddad undermedvetet i individens sinne.
Citera
2014-12-02, 01:31
Medlem
Jag är häl ändå en möjlig väljare till SD, även om jag i dagsläget står långt ifrån de i princip i allt.

Mitt skäl o inte rösta på de är inte invandringspolitiken - utan deras osunda ekonomiska teorier o svammel, de har fullkomligt inkompetenta människor på viktiga poster, att vara emot EU som ett exportland som Sverige - va liksom? Vi är så beroende av EU att utan dess marknad hade vi sett ut som Vitryssland.

Andra saker som håller mig borta från SD är deras ständiga skandaler med rasism, så fort man börjar se de som ett normalt parti kommer någon Leif i ledande position o utrycket sig att muslimer bör avrättad för de är fara.. Det hjälper liksom inte, de människorna är här och vi måste göra bästa möjliga samhället tillsammans med de, då lan vi inte skuldbelägga de för allt - trots att islam suger.

Och att den genomsnittlige väljaren i SD verkar för jävla iq fiskmås , ingen källkritik, upprepar bara vad den hört eller läst på någon hemsida, svamlar om några miljarder som invandring kostar och har ingen aning hur mycket det egentligen är eller vad vårt BMP ligger på.
De man känner som röstar på SD är ofta de som självs är sånt jävla pack och som gått på soss och haft trassliga familjeförhållanden och missbrukat välfärden på alla möjliga sätt, ofta dricker de mycket o röker o på så sätt kostar samhället mer än de som invandrat.
Ofta har de frustrerande låg utbildningsnivå och kommer omöjligen tävla mot de araberna/latinos jag hag pluggat högskola med .. Och de tar sig ständigt rätten o yttra sig negativt om andra när de föddes i världens bästa land och sen gick fordon /bygg.

Så jag vet inte, jag är för normalare invandringspolitik, den idag är inte bra, men det är så mycket annat som håller mig borta från SD.
Citera
2014-12-02, 02:03
Medlem
Ununp3nt1ums avatar
Problemet är att Sverige är genompolitiserat och styrs av vänstern. Fackföreningar, pensionärsförbund, idrottsförbund, journalister, och en massa andra styrs av politiska intressen. När de bara hade svenskarna att experimentera med så märktes det inte så tydligt vilken skada de gjorde, vi såg det bara som rättvisa och fördelningspolitik. Alla är ju lika mycket värda, eller hur?

Nu när svensken krossas till förmån för utlänningarna (som ju är SÅÅÅ mycket mera spännande än svenskarna) börjar det märkas vad termen "solidaritet" innebär. Det är inte att ta ifrån de rika (din granne) och ge till dig, utan ta ifrån dig och ge till en neger. Inte lika kul då va?

Svensken måste lära sig att resonera självisk igen. De som kommer hit kommer för att ta för sig av dina skattepengar. De skäms inte ett dugg för det. Du behöver inte skämmas för att du inte vill ge dom det. Lär dig att ifrågasätt politikernas och invandrarnas motiv. Lär dig att stå för det.
Senast redigerad av Ununp3nt1um 2014-12-02 kl. 02:06.
Citera
2014-12-02, 04:32
Medlem
johanjosefssons avatar
Inte kört. Minst 13 % av befolkningen vill ha en förändring. Det är nästan EN MILJON Sverigevänner!

Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Vi är så beroende av EU att utan dess marknad hade vi sett ut som Vitryssland.

Ja, och Norge hade varit i konkurs nu!! Vakna!
Senast redigerad av johanjosefsson 2014-12-02 kl. 04:34.
Citera
2014-12-02, 04:34
Medlem
johanjosefssons avatar
ta bort.
Citera
2014-12-02, 05:25
Medlem
Håller med TS. Hoppas på ett kommande nyval så att jag för första gången kan lägga min röst där den hör hemma. Frågade du mig för ett år sedan hade jag aldrig kunnat tänka mig att jag skulle skriva detta på ett forum. Det var otänkbart för ett år sedan att jag skulle fundera på att rösta SD.

Idag är det annorlunda. Kulturmarxismen står mig i halsen. Så förbannad på alla pk lögner, på all mörkläggning.. Lika bra att vara öppen med detta, även om man förlorar vänner och även om det är dåligt för karriären.
Citera
2014-12-02, 05:51
Medlem
SlagenSvensks avatar
Nyval och en regering ledd av SD är vad som krävs för att ändra på tillståndet. Frågan är om svenskarna är redo för en sverigevänlig politik? Det verkar inte så trots massiv invällning, att man inte fattar.
Citera
2014-12-02, 05:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Ja, och Norge hade varit i konkurs nu!! Vakna!

Kan det vara för att Norge har tillgång till Olja?

Norge hade inte suttit lika stadigt på det ekonomiska om det inte vore för oljan, det är även därför priserna i Norge är så extremt höga och leder till att de Norrmän som kan åker till Sverige för att handla mat.

EU har sina fördelar i sin ursprungliga form då det är en handelsfederation likt hur Norge och Sverige hade innan vi gick med i EU där du inte behöver stanna vid varje gräns för att visa upp ditt pass när du skall frakta en vara från London till Stockholm.

Men med det sagt så skall inte EU gå längre än som en handelsfederation där de enda lagar som skall kunna skapas och ändras av EU som påverkar de olika länderna enbart skall röra handelslagar likt den Svenska konsumentköplagen som idag är en EU lag.
Citera
2014-12-02, 05:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Nyval och en regering ledd av SD är vad som krävs för att ändra på tillståndet. Frågan är om svenskarna är redo för en sverigevänlig politik? Det verkar inte så trots massiv invällning, att man inte fattar.

Vad hoppas du på att SD skall tillföra politiskt om de får styra Sverige?

De har goda idéer och tar upp vissa viktiga frågor men de är inte ett parti som idag bör styra ett land.
Citera
2014-12-02, 06:30
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Ämnet är för stort för att en enskild människa ska kunna ta in alla fakta och göra en avvägning och komma med ett beslut. Många människor blir för intresserade av ett ämne och låter det dominera sina profetior. Det skulle behövas en bred expertpanel, men den skulle naturligtvis vara opålitlig av politiska skäl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in