2014-11-30, 21:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Anledningen till att jag inte gått är för att jag inbillar mig att publiken är mestadels yngre, vilket ju innebär en hel del gastande och ett störande beteende rent allmänt.

Ja, det är väldigt mycket unga människor har jag förstått, i alla fall då jag själv var ung och gick, lite som filmvärldens motsvarighet till nattgibb på Internetkaféer eller LAN-partyn.
Citera
2014-11-30, 22:37
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, det är väldigt mycket unga människor har jag förstått, i alla fall då jag själv var ung och gick, lite som filmvärldens motsvarighet till nattgibb på Internetkaféer eller LAN-partyn.

Då går man ju bara och säger till personal eller de som stör. Lite respekt ska där ju ändå vara och vissa regler och någon måtta må där vara.
Då får de passa sig annars kommer lilla Lotso!
Citera
2014-12-01, 16:56
Bannlyst
Citat:
Birdman är väl i princip det enda som jag ser fram emot nu, mycket på grund av att det ska vara favoriten Michael Keatons comeback på vita duken efter lite småroller och floppar i bagaget på senare år. Resten av filmerna som kommer ut i december, som Hobbit 3 och Exodus ger jag inte mycket för, sen så är det väl i princip samma typer av filmer som släpps nästa år också, jag fortsätter att hänga i indiependethörnan och lämnar storfilmerna åt er andra.

Har varit på Lucia Movie Night två gånger, men det var tio år sedan nu, då det inte var lika påkostat och stort. Kontentan är av det hela att det är samma typer av filmer som visas som man annars inte hade betalat för att se på bio, The Ring som jag såg 2001 på LMN var väl det enda som är värt att lägga på minnet!

Fan och jag som trodde jag var neggo. Men du är inte ens i närheten. I din perfekta Lucia Movie night ska det väl vara tre uppsättningar av Only God Forgives från 3 olika kameraperspektiv. Endast då hade du blivit nöjd.

Man går på det här eventet för man gillar film och överraskningar. Det är som att ge en spännande present till sig själv med förbundna ögon.
Citera
2014-12-01, 16:58
Bannlyst
Citat:
Anledningen till att jag inte gått är för att jag inbillar mig att publiken är mestadels yngre, vilket ju innebär en hel del gastande och ett störande beteende rent allmänt.

Det är olika på olika biografer. Inne på Ringoletto är det mestadels yngre folk, men på Sickla är medelåldern högre.
Citera
2014-12-01, 16:59
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

I Uppsala är den största delen besökare ungdomar. En stor del är också invandrare, som det ju ofta gnälls på i biosammanhang. De gånger jag besökt lucia movie night i Uppsala har dock såväl gastande som störande beteende faktiskt lyst med sin frånvaro.
Citera
2014-12-01, 18:08
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:

Vart två gånger innan på det och det har vart väldigt lugnt och skönt båda gångerna och det har vart på bergakungen i Gbg, största salongen. I år blir det VIP'en eftersom jag glömde köpa ordinarie biljett i tid men där är det ännu tystare och lugnare och 18 års gräns.

Dags att spekulera lite i vilka filmer vi kan tänkas se?

Förra året fick vi Delivery man, Secret life of walter mitty och American Hustle. Två filmer som fick premiär sen i slutet av Januari och en i Februari.

Om det blir en svensk film i år så tror jag på Micke och Veronica eller Jönssonligan.

Vi har även fått filmer innan dom har haft premiär i USA.

Jag själv hoppas på American Sniper, The Interview och Big Hero 6.
Senast redigerad av Big Boss 2014-12-01 kl. 18:20.
Citera
2014-12-01, 20:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidCollins
Man går på det här eventet för man gillar film och överraskningar. Det är som att ge en spännande present till sig själv med förbundna ögon.

Visst vill man det, men föredrar ändå att inte gå på Lucia Movie Night längre då filmerna som hittills har visats med facit i hand inte har varit någonting för mig, sen slipper jag betala för att bli besviken.

För min egen del är det roligare att se filmer som man inte vet någonting om eller inte sett något ifrån, oavsett om det är hemma eller på bio, men det är oftast hemma som man blir som mest överraskad, din förbunda ögon-teori fungerar således på min tes.
Citera
2014-12-01, 21:10
Bannlyst
Citat:
Visst vill man det, men föredrar ändå att inte gå på Lucia Movie Night längre då filmerna som hittills har visats med facit i hand inte har varit någonting för mig, sen slipper jag betala för att bli besviken.

För min egen del är det roligare att se filmer som man inte vet någonting om eller inte sett något ifrån, oavsett om det är hemma eller på bio, men det är oftast hemma som man blir som mest överraskad, din förbunda ögon-teori fungerar således på min tes.

Åk till Ungern då och se stumfilmer.
Citera
2014-12-01, 23:09
Medlem
Det är alltid spännande när det gäller vilka filmer det blir.

Mästerkatten gick ju ett år, i 3D dessutom, så Big Hero 6 är ju inte helt osannorlik, sedan hoppas jag allra mest på Birdman, som jag faktiskt tror skulle gå hem med den publiken. När det gäller svenska filmer tror jag vi kan bli utsatta för Micke & Veronica, Jönssonligan tror jag SF inte kör då den inte behöver bygga någon buzz för att spela in pengar. The Theory of Everything och The Interview tillsammans med Birdman skulle vara en riktig höjdare, om vi har samma tur som förra året helt utan svensk film; SF torde ha lyssnat på reaktionerna då de flesta var riktigt nöjda utan svenska filmer.

Om publiken och ordningen i salongen brukar jag tycka att det är lite stimmigt mellan filmerna och under tävlingar vilket är trevligt, det brukar oftast vara riktigt lungt under filmerna också. Blir fjärde året i rad för mig nu och 7 andra kompisar, jultradition.
Citera
2014-12-02, 00:48
Medlem
Lotsos avatar
Man kan tävla med Moviezine och vinna biobiljetter till en förhandsvisning på nya Jönssonligan filmen 3 December, om detta stämmer finns ju nog större chans att den kanske också visas på Lucia Movie Night.
Citera
2014-12-02, 08:55
Medlem
Ingen som hade problem med att boka biljetter i te.x Göteborg?
Citera
2014-12-02, 12:38
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
Ingen som hade problem med att boka biljetter i te.x Göteborg?

När jag gick in för att kolla snabbt hur många som bokat i Helsingborg (lugn jag har redan mina biljetter) så var den inne automatisk på Stockholm utan att jag visste om det, men det roliga här var att det stod att Rigoletto hade -3 platser kvar, hur har man -3 platser kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in