2014-11-29, 15:55
Bannlyst
Ja ska Lotso och Sagge ha sina biljetter så är det nog mer eller mindre kört nu..
Citera
2014-11-29, 21:54
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidCollins
Ja ska Lotso och Sagge ha sina biljetter så är det nog mer eller mindre kört nu..

Har redan mina biljetter Blir jag och två andra i sällskapet.
Dessutom är det fortfarande gott om plats i Helsingborg och om jag inte minns helt fel är det också i Helsingborg Sagge går.

Vilka filmer tror det bjuds på då?
Är ju själv lite rädd att någon svensk rulle som Micke & Veronica eller Sune i fjällen smyger sig in i smeten...
Citera
2014-11-30, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Har redan mina biljetter Blir jag och två andra i sällskapet.
Dessutom är det fortfarande gott om plats i Helsingborg och om jag inte minns helt fel är det också i Helsingborg Sagge går.

Vilka filmer tror det bjuds på då?
Är ju själv lite rädd att någon svensk rulle som Micke & Veronica eller Sune i fjällen smyger sig in i smeten...

I år är jag väldigt osäker. Har ingen koll alls vad som kan tänkas komma. Har medvetet valt att inte tanka ner "Theory of Everything" för den skulle kunna komma. Samma sak med Still Alice!
Ibland visas längre filmer, inte för jag tror att de kommer visa Moses. Men möjligtvis en biopic.

Vartannat år brukar de klämma in en Svensk film och senast var det Mammas Pojkar som inte direkt var något mästerverk.
Senast redigerad av DavidCollins 2014-11-30 kl. 14:10.
Citera
2014-11-30, 14:26
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidCollins
I år är jag väldigt osäker. Har ingen koll alls vad som kan tänkas komma. Har medvetet valt att inte tanka ner "Theory of Everything" för den skulle kunna komma. Samma sak med Still Alice!
Ibland visas längre filmer, inte för jag tror att de kommer visa Moses. Men möjligtvis en biopic.

Vartannat år brukar de klämma in en Svensk film och senast var det Mammas Pojkar som inte direkt var något mästerverk.

Får också en magkänsla om att Theory of Everything kan mycket väl dyka upp. Jag håller tummarna för Birdman om något, men det är kanske långsökt.
Undvek också att ladda ner Mr. Turner för den kanske också dyker upp, men den är ändå 150 minuter vilket känns lite långt med tanke på det kör 3 filmer och det varar till vadå? 6.00 ungefär?

Om det blir en svensk film blir det troligtvis Micke & Veronica då den känns i samma anda som En Gång i Phuket och Mammas Pojkar som de körde 2011 och 2012...
Citera
2014-11-30, 15:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag håller tummarna för Birdman om något, men det är kanske långsökt.

Typ det enda som är intressant också som kanske visas.
Citera
2014-11-30, 15:41
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Finns en del jag ser fram emot som kommer nu i December, Januari och Februari. Dock så finns där ju risken att där visas en film jag inte vill se men det är ju en risk jag är villig att ta. Är ju lite grejen att ovetandes veta vilken film man lär få och som kommer.
Citera
2014-11-30, 15:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Haha, Rakii neggig i vanlig ordning...

Rätta mig om jag har fel men det är väl själva grejen man går för...? Inte lika viktigt vilka filmer som visas, även om det såklart är en bonus om det är något bra.

Och nej, jag har aldrig gått.
Citera
2014-11-30, 16:09
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Rätta mig om jag har fel men det är väl själva grejen man går för...? Inte lika viktigt vilka filmer som visas, även om det såklart är en bonus om det är något bra.

Och nej, jag har aldrig gått.

Precis! Känslan att inte veta vilka 3 filmer man får förhandsvisade är varför jag går. Samtidigt gillar jag konceptet med film på bio hela natten. Har ju velat gå tidigare år men ej kunnat, men i år är jag äntligen tillgänglig!
Citera
2014-11-30, 17:57
Medlem
ronaldinh0s avatar
Åh, va kul med Lucia movie night! Synd att det inte blir något för mig i år. Tråkigt att dom inte har liknande event oftare..

Gissar att de kommer visa Sune i fjällen, Wild och The Gambler.
Citera
2014-11-30, 19:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Finns en del jag ser fram emot som kommer nu i December, Januari och Februari. Dock så finns där ju risken att där visas en film jag inte vill se men det är ju en risk jag är villig att ta. Är ju lite grejen att ovetandes veta vilken film man lär få och som kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Birdman är väl i princip det enda som jag ser fram emot nu, mycket på grund av att det ska vara favoriten Michael Keatons comeback på vita duken efter lite småroller och floppar i bagaget på senare år. Resten av filmerna som kommer ut i december, som Hobbit 3 och Exodus ger jag inte mycket för, sen så är det väl i princip samma typer av filmer som släpps nästa år också, jag fortsätter att hänga i indiependethörnan och lämnar storfilmerna åt er andra.

Har varit på Lucia Movie Night två gånger, men det var tio år sedan nu, då det inte var lika påkostat och stort. Kontentan är av det hela att det är samma typer av filmer som visas som man annars inte hade betalat för att se på bio, The Ring som jag såg 2001 på LMN var väl det enda som är värt att lägga på minnet!
Citera
2014-11-30, 19:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldinh0
Åh, va kul med Lucia movie night! Synd att det inte blir något för mig i år. Tråkigt att dom inte har liknande event oftare..

Du har inte hört talas om Monsters of Film och Bio Rios filmevent de håller i, men det är inte SF som står för det däremot?
Citera
2014-11-30, 19:16
Medlem
gato12s avatar
Anledningen till att jag inte gått är för att jag inbillar mig att publiken är mestadels yngre, vilket ju innebär en hel del gastande och ett störande beteende rent allmänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in