Citat:
I den bästa av världar betalar alla hyran, men det finns fortfarande många med hyresskulder.Hur många tror du det egentligen är som inte betalar hyran? Om vi säger att en av tusen inte betalar hyran så är det ganska många och det blir ändå en väldigt liten summa totalt i förhållande till den totala mängden pengar som kommer in från hyror. En del den bör dessutom gå att få tillbaks via kronofogden efter hand.
Citat:
Det fungerar tills det kommer oväntade utgifter.
Citat:
Mat är inte gratis. Lägger själv säkert minst 4000 på mat varje månad trots att jag försöker leva hyfsat snålt. Sedan kan det bli en riktig smäll om man behöver gå till tandläkaren etc.Jag kan inte begripa varför du tycker det skulle vara omöjligt att leva på under 8000 kr efter att hyran är betald. Försök förklara för mig vad det är som kostar så mycket som skulle vara helt livsnödvändigt. Jag förstår inte alls, då min egen erfarenhet är att man klarar sig med ett par tusen utöver hyran.
Man behöver alltid ta rejäl höjd i sina kalkyler för att inte riskera hamna i skuldfällan. Det är därför reglerna finns, just för att skydda folk från att dra på sig för höga kostnader i förhållande till inkomsterna.